"Kau , takkan dapat hidup lama Rosie... Hahaahahahh" Pisau yang dipegang Jisoo ditekan lebih dalam. Darah semakin banyak mengalir. Pedihnya amat menyeksakan. Air mata Rose tidak putus-putus mengalir keluar.
"Tolonglah Jisoo.. Aku-aku menyesal. Aku tahu aku salah dulu. Tolong..tolong maafkan aku. Aku tahu aku salah. Aku buat kau terseksa semata-mata nakkan Jimin. Maafkan aku.."
"Kau takkan dapat kemaafan dari aku!" Pisau Jisoo diangkat tinggi. Dada Rose jadi sasarannya. Dia ingin Rose mati lebih cepat.
"ARGHHHHHH!!!" Rose tersentak bangun. Dia berpeluh teruk. Baju yang dipakainya basah lencun. Badannya dirasakan melekit akibat peluh.
"Rose.. kenapa ni? Awak menjerit , menangis , merayu minta maaf. Kenapa?" Jimin segera mendapatkan Rose dan memeluk erat isterinya itu.
"Saya... saya mimpi Jisoo. Jisoo-Jisoo nak bunuh saya Jimin.. Tolongggg.." Rose teresak-esak menangis. Tangannya mencengkam kuat belakang baju Jimin. Mimpi ngeri paling menakutkan baginya. Kesakitan yang dirasanya seakan-akan betul. Seperti semua tu bukannya mimpi.
"Jimin.. saya takut.."
"Shh.. saya ada.. Awak jangan takut eh? Kalau Jisoo nak sakitkan chagi saya lagi , saya akan pastikan dia takkan wujud lagi. Jangan risau , saya ada" Pelukan Jimin diketatkan lagi tetapi Rose masih lagi teresak-esak.
"Dia nak bunuh saya... Saya takut.. Jimin.. Tolonglahhh , saya tak nak mati lagi. Saya takuttt.."
----------
"Takkan , dia langsung tak cari aku?" Pen digerakkan ke kiri dan ke kanan. Sekaligus menghasilkan bunyi 'ketak-ketuk' pada mejanya.
Pejabat yang tadinya riuh dengan suara pegawai-pegawai bergurau senda bertukar suram dan sunyi. Semua pegawai sudah pulang ke rumah masing-masing apabila waktu kerja sudah habis. Dia mengeluh berat.
Ya , dia sanggup mengorbankan tempat tinggalnya yang berdekatan Rose semata-mata meraih kebahagiaan Rose.
"Incheon ni bosan gila , aku benci tinggal kat sini. Dahlah jauh dari Rose" Jungkook berpusing dan merenung ke luar tingkap. Bulan mengambang penuh malam ini.
"Bila aku boleh bahagia?" Lamunannya dilayar. Berimaginasi , bahagia bersama Rose. Heh , itu tidak mungkin akan berlaku.
Dia pindah sebab permintaan Jimin sendiri. Jungkook carikan penderma dan dia akan pindah jauh dari Rose.
Ehem , kebangangan apakah ini?
Bila bahagia akan mengetuk pintu kehidupannya?
YOU ARE READING
fixation "parkjimin"
Fanfiction:-was 'blind' Obsesi , bahaya dan memuaskan. Psiko , bahaya dan menjijikkan. Dendam , bahaya dan menyakitkan. Karma , mungkinkah wujud? Buta , gelap tanpa cahaya. Cinta , indah dan membahagiakan. Dan , aku juga ingin bahagia