Twenty two

1.3K 179 0
                                    

"Kau tahu Rose , selama ni bukan aku abaikan kau. Aku bukan selalu sibuk dengan kerja sampai abaikan kau. Aku nak kita keluar dari rumah tu sebab aku nak jaga kau , aku nak tengok muka kau setiap hari. Aku dah okay sekarang , aku boleh terima yang Jisoo dah mati tapi bila tahu yang dia masih hidup dan kau penyebab semua ni. Aku , aku tak tahu nak buat apa lagi Rose. Maafkan aku" Jimin mengelus rambut Rose.

Wajahnya yang sedang tidur itu nampak cantik dan suci. Tenang. Bagaikan tiada apa yang berlaku. Sedangkan dalam dirinya berlaku perang perasaan yang hebat. Antara perasaan dan ego.

Flashback,

Pintu rumah itu dibuka seseorang. Menjelang tengah malam barulah Jimin dapat berehat. Kerja yang banyak memaksanya untuk bekerja lebih masa.

Jimin melangkah menuju ke biliknya. Dia ingin mandi dan cepat cepat tidur. Ketika dia melepasi bilik Rose , dia teringat kata kata ommanya.

'Rose perlukan Jimin , dia nampak selesa dengan Jimin. Dengan omma dia kurang bercakap , makan pun kadang-kadang je. Omma risau'

Dia mengambil keputusan untuk singgah di bilik Rose. Pintu bilik gadis itu dikuak perlahan. Rose nyenyak tidur dengan dengkuran halus.

Jimin duduk melutut di tepi katil. Wajah Rose ditatap lama. Dia nampak tenang. Gadis malang yang kehilangan ingatan dan penglihatan. Dia berlagak yang dia kuat sedangkan dia menangis setiap malam. Mujurlah omma memberitahunya tentang ini.

"Rose , kau tahu. Kau tak perlu memori lama kau. Aku percaya sangat semua tu sangat menyakitkan kau" Jimin menyelak rambut yang menutupi muka Rose. Dahi gadis itu dicium lembut. Tanda kasih sayangnya. Ya , dia sayangkan Rose seperti adiknya sendiri. Lebih dari tu? Tak , dia masih tidak dapat lupakan Jisoo.

"Hik..hik..hik.. Aku.. aku tahu aku tak patut buat semua ni Rose. Aku sebenarnya patut lupakan Jisoo dan... cintai kau je.." Jimin teresak-esak menangis. Cuba untuk sembuhkan sakitnya. Kepala Rose didakapnya.

Lemah. Kenapa dia lemah sedangkan kebahagiaan sudah menanti? Lupakan kisah hitam dan mulakan hidup baru. Itu yang terbaik. Untuk apa dia toleh ke belakang dan kembali ke masa lampau? Biarpun cinta pertama kembali , semua tu sudah tidak sama seperti dulu. Cinta pertamanya berubah serta merta akibat kebahagiaannya. Semua tu tak patut berlaku.

"Park Jimin , semua ni salah aku. Aku penyebab Jisoo jadi macam tu. Aku seksa dia. Sebab kau. Dulu , aku suka kau sangat sangat. Aku terlalu obses , hingga satu tahap. Jisoo lepaskan kau tapi aku menyesal sebab buat macam tu. Jadi , aku berdiri tengah jalan. Dan.. kau langgar aku Jimin. Semua ni takdir ke?"

fixation "parkjimin"Where stories live. Discover now