Nineteen

1.3K 177 8
                                    

Jisoo , flashback 2 tahun lepas.

Aku tersedar. Apa yang aku rasa sekarang ni cuma kesakitan. Sanggup Rose buat macam dekat aku semata mata Jimin. Rose , aku akan pastikan kau rasa apa yang aku rasa.

Cahaya yang masuk ke dalam rumah usang ni menyilaukan aku. Aku cuba buka ikatan dan berjaya. Rasa sakit yang menyengat aku tahan.

Aku cuba periksa keadaan tangan aku. Damn. Patah. Aku nampak ada kotak first aid atas para. Nampak baru lagi. Setelah mendapatkan kotak tu , aku cuba rawat diri sendiri. Tangan yang patah , aku ambik kain cadar dan koyakkan untuk dijadikan anduh.

Aku berjalan keluar dari rumah tu. Keadaan ni  , aku rasa ni dekat hujung bandar. Kawasan hutan nipis , aku nampak ada beberapa lagi rumah lama di sekitar kawasan tu.

Mungkin aku boleh tumpang di situ. Aku tengok sekeliling , takut takut kalau Rose datang. Setelah memastikan keadaan selamat , aku ketuk salah satu rumah dekat situ. Aku bernasib baik , ada ahjumma sudi bawa aku ke klinik dan tumpangkan aku.

"Its not going to happen Jimin , semua tu tak mungkin dapat aku buat" Jisoo meraup muka.

Permintaan Jimin cukup sukar. Maafkan Rose? Memang semua tu takkan berlaku dalam hidupnya. Dalam kamus hidupnya , tiada perkataan maaf untuk Rose sekalipun dia amnesia buta bagai.

"Rose , yang lepas biarkan lepas. Dia hilang ingatan dia and luckily dia berubah. Dia psiko macam yang kau kata tu" Jimin cuha memujuk. Dia takkan biarkan Jisoo terus berdendam dengan Rose.

Jisoo , orang yang dia sayang dan Rose , bagaikan adik yang perlu dia jaga.

"Jimin , walaupun aku cintakan kau. Kau tak boleh gunakan aku untuk maafkan keparat bodoh tu!!" Jisoo naik angin. Jimin tidak boleh sesuka hati permainkan hati dan perasaannya semata mata untuk secebis kemaafan.

"Behave your word Jisoo!!" Tengkingan Jimin berjaya mendiamkan Jisoo seketika.

Mata Jisoo membulat. Perasaan marah meruap ruap dalam dirinya. Kulitnya yang sedikit terbakar akibat terlalu lama di bawah cahaya matahari itu berjaya menyembunyikan warna merah mukanya.

"Sekarang , kau pilih. Keparat tu atau aku Jimin. Kalau kau pilih dia , kau dapat mati bersama dia. Tapi kalau kau pilih aku , kita dapat tengok mayat dia dikerat dan dibakar"

Jimin melihat Jisoo dengan pandangan terkejut. Kepalanya tergeleng perlahan lantas tertunduk memandang lantai.

"Looks , kau dah mula sayangkan Rose Jimin. Sekarang , kau patut pergi mati dengan dia!!! PERGI BERAMBUS!" Jisoo memaksa Jimin keluar dari rumahnya.

"Jisoo , wait. Aku belum pilih lagi—" Belum sempat dia menyambung kata , pintu rumah itu Jisoo hempas ke muka Jimin.

"ARGHH!!!!" Jimin menumbuk dinding rumah Jisoo. Darah mengalir keluar dari buku limanya.

"Hik..hik... maafkan aku Jisoo. Betul.. aku cintakan kau. Tapi— ARGHHHHHH!!!!" Empangan air matanya pecah.

"Maafkan akuu.. aku.. masih cintakan kau Jisoo. Maafkan aku..." Tangisannya semakin menjadi jadi , rambut diraup kasar.

Menyesal. Kehilangan kali kedua jauh lebih merobek jiwa. Kali ini , kehilangan abadi. Selamanya.

fixation "parkjimin"Where stories live. Discover now