Jimin
Aku terus-terusan mengeluh. Jisoo mati. Dan sekarang ni aku langgar orang pula. Kenapalah hidup aku boleh jadi semalang ni?
Aku masuk ke dalam wad yang menempatkan Rose. Entah kenapa aku rasa macam pernah dengar je nama tu.
Aku nampak Rose terbaring kaku. Masih lagi tak sedar. Tapi , aku rasa macam pernah nampak je muka ni. Tapi.. kat mana ye?
Aku nampak jari dia bergerak. Dia dah sedar. Aku nampak doktor perempuan tadi masuk dan kebetulan dia nampak pergerakan Rose.
Dia memeriksa keadaan Rose. Aku hanya berdiri di tepi. Memerhati.
"Dia dah sedar" Doktor tu tersenyum pada aku.
"Rose , Rose dengar saya?"
"Ya , saya dengar. Sa-saya ada kat mana ni? Kenapa saya tak boleh buka mata?" Rose meraba-raba matanya yang berbalut.
"Rose , awak dengar saya cakap ya. Tolong bertenang , awak disahkan buta" Doktor itu menggenggam tangan Rose.
Rose diam. Dia menggigit bibir bawahnya lembut. Tangannya digenggam kuat.
"Oh"
Oh? Tu je? Dude , dia tak rasa sedih ke? Dia buta kot.
"Rose , abang-"
"Shh" Aku tahan doktor tu.
"Biar saya cakap sendiri dengan dia. Erm , boleh tak doktor keluar dulu?" Aku gosok belakang tengkuk. Doktor tu tersenyum dan mengangguk sebelum keluar dari wad.
"Roseanne" Aku melutut di tepi katilnya.
"Ya , siapa ni?"
"Aku , Jimin. Park Jimin. Kau , ingat mana-mana ahli keluarga kau?"
" Jimin. Ma-maaf , saya tak ingat" Dia memegang kepala dia yang berbalut.
"Its okay , hmm. Aku akan jaga kau. Kau tinggal dengan aku ya? Sementara ingatan kau pulih dan aku akan berusaha cari penderma mata untuk kau"
Rose tersenyum dan mengangguk kecil.
"Bagus , sekarang kau rehat. Aku nak balik dan uruskan hal lain" Aku gosok kepala dia. Dia senyum lagi.
Sekarang , aku terpaksa jaga orang.
YOU ARE READING
fixation "parkjimin"
Fanfiction:-was 'blind' Obsesi , bahaya dan memuaskan. Psiko , bahaya dan menjijikkan. Dendam , bahaya dan menyakitkan. Karma , mungkinkah wujud? Buta , gelap tanpa cahaya. Cinta , indah dan membahagiakan. Dan , aku juga ingin bahagia