Bab 5

818 41 0
                                    

Keesokan harinya, mereka semua berkumpul ditempat yang telah dijanjikan. Mereka tunggu dihadapan rumah Suga.

"Mana Suga Ni? Lambatnya." V.

"Dia tengah siap kot. Kejap lagi keluar lah tu." Jimin.

Mereka berenam duduk dihadapan rumah Suga. "Ehh korang, rumah Miss Suzy pun dekat-dekat sini kan?" Jin.

"Haah. Dekat depan sana." Rapmon.

"Rumah besar, tapi duduk 2 orang je." J-Hope.

"Asal? Kau nak duduk sana juga?" Jungkook.

"OK juga. Kat rumah aku tu macam tak berpenghuni dah." J-Hope.

Tiba-tiba mereka terdengar seseorang menegur mereka "Ehh Korang."

Mereka memandang kearah suara tadi. "korang? Ko...korang buat apa kat sini?" Jimin.

Soo Min dan rakan-rakannya tersenyum. "Ermm kitorang joging. Korang buat apa kat sini?" Soo Min.

Hana menunjal kepala Soo Min. "Aduh sakit lah. Kau pahal?" Soo Min. BTS berkerut dahi melihat mereka.

"Kau Ni pun, agak-agaklah ye pun Kalau nak tanya. Ni kan rumah yoongi. Diorang nak buat apa lagi? Jumpa Yoongi lah." Hana.

Soo Min menjeling. Dia mencubit lengan Hana. "Aduh!!!" Jerit Hana. Pantas Myeong menekup mulut Hana.

"Diam lah. Kau tak malu ke?" Myeong. Hana menjeling.

BTS terpinga-pinga melihat mereka. "Hehehe. Sorry. diorang memang macam ni." Yoora. BTS mengangguk faham.

"Korang tak nak join kitorang joging?" Mi Cha.

"Tak apa lah. Kitorang pun tengah tunggu Suga." Jin.

"Suga?" Tanya mereka serentak.

V menyiku Jin. "Yoongi." V.

Mereka mengangguk. "Ohh!!!" Kata mereka serentak.

Suga melangkah keluar dari rumahnya. "Ehh, korang buat apa kat sini?" Tanya Suga.

"Tadi joging. Pastu nampak diorang, kitorang tegur lah." Yoora.

"Ohhh" Suga senyum.

"Ehhh kitorang sambung joging dulu heh. Jumpa kat sekolah nanti." Soo Min. BTS mengangguk.

"Jom lah." Mi Cha. Mereka sambung joging.

"Dah jom lah." Suga. Mereka memulakan langkah mereka. Macam-macam mereka bercerita sepanjang perjalanan. Masing-masing ada cerita sendiri.

Tidak sampai 10 minit mereka berjalan, mereka sudah berada didestinasi mereka. Mereka berhenti seketika. "Erkkk Jimin, kita tak kena masuk dalam hutan Ni kan?" J-Hope. Dia mula gementar.

Tidak sempat Jimin menjawab, Rapmon Sudah menyelit dahulu. "Weh, tempat apa yang ada kat dalam hutan ni? Kau gila ke?" Rapmon.

Jimin memasukkan tangannya kedalam kocek jaketnya. "Ada lah. Korang cakap nak tempat yang tak ada orang lalu or guna kan. Ni je lah tempatnya. Sesuai dan menepati citarasa korang." Jimin sambil tersengih.

"Tempat apa?" Jin.

Jimin tersenyum. "Jom masuk." Tanpa menunggu sebarang balasan daripada sahabatnya, dia terus melangkah masuk.

"Ehh Ji..." Tidak sempat J-Hope bersuara. Dia memeluk lengan Jungkook. Jungkook memandang pelik kearah J-Hope.

"Kau pahal?" Jungkook.

"Tak ada apa-apa. Untuk keselamatan. Kang sesat pula." J-Hope beri alasan.

"Kau takut kan, J-Hope?" V.

BTS HIGH SCHOOLWhere stories live. Discover now