"Tapi, kau kena ingat. Tak kan diorang nak jaga kau kalau diorang tak sayang kau. Maybe diorang sayang kau, tapi diorang tak nak tunjuk." Jungkook.
Suga geleng. "That can't be."
Jungkook berkerut dahi. "Kenapa?"
"Aku dengar setiap perkataan bila diorang gaduh. I'm nothing to them. Aku pun dah tawar hati lah weh." Suga.
Jungkook melepaskan nafas berat. "Tak apa lah weh kalau itu yang kau cakap." Jungkook pandang Suga.
"Tapi aku nak kau tahu. Kitorang sentiasa ada untuk kau. Kalau mak ayah kau tak boleh bagi kasih sayang kat kau, kau ingat kitorang ada. Sayang kitorang kat kau sikit pun tak pernah hilang." Jungkook.
Suga pandang Jungkook. "Aku tak suka tengok BTS sedih. Lagi-lagi bila kau sedih."
Suga berkerut dahi. "Kenapa pula?"
Jungkook tersenyum sebelum alih pandangannya. "Kalau kau sedih, siapa nak kacau aku? Siapa nak bahankan aku? And siapa nak buat aku meraung kan?" Jungkook pandang Suga semula.
Suga tertawa kecil. "Ada-ada je kau ni." Suga.
"Ehh ada lagi satu." Suga pandang Jungkook.
Jungkook tersengih. "Kalau kau sedih, nanti siapa nak layan budak kurang kalsium tu." Jungkook.
Suga tolak badan Jungkook. Terkejut Jungkook dibuatnya. "Kurang ajar kau." Suga.
"Huishh!!! Kau ni!!! Kalau aku jatuh macam mana?" Jungkook.
"Aku biarkan. Aku panggil budak kurang kalsium tu datang, tolong kau naik atas balik." Suga.
"SUGA!!!" Suga tertawa. Dia alihkan pandangannya.
Dalam diam, Jungkook tersenyum sendirian sambil memandang Suga. 'Ini lah Suga yang aku kenal.'
"Apa yang Yuri cuba nak buat ni?" Marah Encik Kim lalu bangun. Yuri turut bangun.
"Yuri cuma nak dekatkan diri Yuri dengan Oppa. Salah ke keputusan Yuri ni?"
Encik Kim pandang Yuri. "Salah!!!" Tengking Encik Kim.
Yuri dan Puan Kim terkejut. "Salah sangat-sangat. Yuri cuba kira berapa banyak duit yang Appa dah bagi kat Yuri selamani? Then, Yuri nak sia-siakan macam tu? Ei, setan apa yang si Namjoon tu hasut kat Yuri ni?"
"Appa!!!" Jerit Yuri. Encik Kim terdiam.
"Oppa tu abang Yuri. Appa tahu tak, disebabkan appa lah oppa dah tak nak rapat dengan Yuri. Yuri tahu segalanya Appa. Appa halang oppa rapat dengan Yuri, kan?" Puan Kim terkedu. Dia pandang suaminya.
"Apa salah Oppa Pada Appa? Oppa tak minta untuk jadi macam tu lah Appa. Appa cuba fikir elok-elok heh, pernah tak sekali appa bagi semangat kat oppa supaya dia berusaha? Pernah tak? Langsung tak pernah. Appa cuma tahu nak mendesak Oppa je. Oppa dah usaha untuk banggakan appa. Tapi dia tak boleh. Kenapa? Sebab appa selalu membanding-bandingkan dia dengan Yuri, dengan anak-anak kawan appa tu. Oppa sampai boleh terfikir yang appa tak gembira dengan kewujudan dia kat dunia ni." Yuri.
Encik Kim dan Puan Kim terdiam. "Appa nak tahu mana Yuri tahu?" Encik Kim pandang Yuri.
"Time mula-mula Yuri belajar kat London, Oppa selalu video call dengan Yuri. Hampir setiap hari dia video call dengan Yuri sebab dia nak tahu tips Yuri pandai. Dia tak pernah berhenti usaha. Sampaikan satu masa tu dia menangis video call dengan Yuri. Dia tunjuk keputusan dia kat Yuri. Dia tak berjaya. Yuri time tu rasa macam nak balik je, nak pujuk oppa. Itu kali pertama Yuri tengok dia menangis sebab sesalkan diri dia sendiri. Appa tak tahu apa-apa pun pasal usaha dia. Sampaikan tiba-tiba je oppa terus tak contact Yuri sebabkan Dia rasa diri dia tak layak untuk rapat dengan Yuri." Cerita Yuri sehinggakan air mata dia bergenang.
YOU ARE READING
BTS HIGH SCHOOL
FanfictionKisah kehidupan 7 orang sahabat yang berbeza. Sahabat yang sentiasa ada bila susah dan senang. Membantu antara satu sama lain. Salah seorang daripada mereka terpaksa berkerja Pada waktu malam untuk mencari duit tanpa pengetahuan sahabatnya yang lain...