Taehyung kedapur untuk berjumpa dengan Miss Suzy dan Seojun. Dari jauh dia daoat dengar suara mereka sedang berbual.
"Ehh V? Wae?" Tanya Seojun apabila nampak Taehyung di muka pintu dapur.
Taehyung senyum tawar. Dia menggaru tengkuk nya lalu mendekati miss Suzy dan Seojun.
"Ermm saya nak minta kebenaran." Kata Taehyung takut.
Mereka berdua berkerut dahi. "Apa dia?" Tanya Seojun.
"Ermm sa...saya nak minta kebenaran nak balik rumah kejap." Kata Taehyung gagap.
"Hah? Buat apa?" Tanya Miss Suzy.
"Kenapa ni, V. Awak tak selesa duduk sini ke?" Tanya Seojun.
"Anniy... Saya just risaukan keadaan rumah saya. Dah 3 hari saya tinggalkan rumah saya. Saya risaukan eomma saya sorang-sorang. Bapa tiri saya tu tak boleh pakai. Dia tu kaki botol. Saya takut dia apa-apa kan eomma saya." Kata Taehyung.
Miss Suzy dan Seojun berpandangan. Mereka diam seketika. Fikir. Kemudian mereka pandang Taehyung.
"Berapa lama awak nak duduk sana?" Tanya Miss Suzy.
"Tak lama pun. Malam nanti saya balik. Maybe dalam pukul 12. Sekarang baru kol 7." Kata Taehyung.
"Hmmm baiklah. Tapi pastikan awak balik sini semula. Biar saya suruh pak cik driver hantar awak balik." Kata Seojun.
Taehyung angguk. "Nae. Kamsahamnida." Seojun angguk.
"Ermmm tapi cikgu. Saya ada satu permintaan."
"Apa dia?" Tanya Seojun.
"Tolong rahsiakan benda ni daripada diorang semua." Kata Taehyung.
"Seojun pandang Miss Suzy, kemudian kembali pandang Taehyung.
"Arraseo. Tak apa lah. Awak pergi lah sekarang." Kata Seojun lalu bangun. Dia menghantar Taehyung hingga ke muka pintu.
Taehyung menaiki tangga flat. Dia terus menuju ke rumahnya. Dia berkerut dahi. Macam kosong je. Bisik Taehyung.
Dia membuka pagar kemudian membuka pintu kayu rumah itu. Kosong. Taehyung melangkah masuk. Dia pandang sekeliling. Dia check di bilik dan juga dapur. Kosong.
Taehyung kembali ke ruang tamu. Dia berkerut dahi. 'Mana semua orang dalam rumah ni?' Bisik hati Taehyung.
Taehyung kesofa. Terkejut dia apabila terlihat bapa tirinya baring di sofa. Mungkin tidur.
Taehyung merengus kasar. "Ni je lah kerja yang dia tahu buat." Kata Taehyung.
"Yah!!!" Kejut Taehyung.
"Bangun lah!!" Kejut dia lagi.
"Yah!!! Palli!!!"
"Aish degil betul lah. Yah!!! Bangun lah."
Masih tidak terbangun. Kelihatan badan bapa tirinya menggigil. Taehyung berkerut dahi. "Yah, kau kenapa ni?" Tanya Taehyung. Dia duduk di sisi sofa bapa tirinya.
Dia meletakkan tangannya di dahi bapa tirinya. Pantas dia mengangkat semula tangannya. "Auchh panasnya." Kata Taehyung lalu mengibaskan tangannya. Dia pandang bapa tirinya semula.
"Demam lah." Kata Taehyung. Dia bangun lalu ke dapur buat seketika. Kemudian dia kembali ke ruang tamu bersama semangkuk air dan juga tuala kecil di tangannya.
Dia duduk di sisi sofa. Taehyung mencelup tuala kecil itu ke dalam air kemudian diletakkan di dahi bapa tirinya. Dia mengelap muka dan leher bapa tirinya dengan kain basah itu.
YOU ARE READING
BTS HIGH SCHOOL
FanfictionKisah kehidupan 7 orang sahabat yang berbeza. Sahabat yang sentiasa ada bila susah dan senang. Membantu antara satu sama lain. Salah seorang daripada mereka terpaksa berkerja Pada waktu malam untuk mencari duit tanpa pengetahuan sahabatnya yang lain...