Bab 33

303 25 1
                                    

Akhirnya tiba hari yang mendebarkan buat BTS iaitu hari sukan. BTS, Soo Min, Mi Cha, Myeong, Yoora dan Hana telah siap berpakaian sukan yang telah disediakan oleh Seojun dan Miss Suzy.

 BTS, Soo Min, Mi Cha, Myeong, Yoora dan Hana telah siap berpakaian sukan yang telah disediakan oleh Seojun dan Miss Suzy

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Keluarga mereka semua duduk di tempat duduk penonton dan bersedia untuk memberi sokongan kepada anak mereka.

Mereka melangkah masuk ke padang apabila nama kelas di sebut. Ibu bapa mereka mula bersorak.

Setelah selesai senamrobik beramai2, semua pelajar di minta duduk di barisan masing-masing. Semua acara berjalan lancar seperti apa yang telah dirancang oleh pihak sekolah.

Kelas BTS, Soo Min, Yoora, Hana, Myeong dan Mi Cha sedikit terkejut dengan keputusan yang mereka capai. Mereka berjaya ke peringkat seterusnya iaitu wrestling. Jimin, Taehyung dan Jungkook berjaya ke peingkat akhir dengan pihak lawan dari kelas Eunji dan Kwang Min. Eunji dan Kwang Min turut mengambil bahagian dalam acra itu.

Jimin dan Taehyung berjaya menjatuhkan pihak lawan. Tiba sahaja giliran Jungkook, mereka mula tidak sedap hati apabila lawan Jungkook adalah Eunji. Mereka seperti dapat rasakan yang Eunji ada plan jahat yang dia mahu lakukan.

Taehyung sempat menarik lengan Jungkook apabila Jungkook mahu ke hadapan. Jungkook pandang Jimin dan Taehyung. "Baik-baik." Ucap mereka berdua.

Jungkook hanya balas dengan senyuman kemudian dia terus kehadapan.

Perlawanan pun bermula. Betul apa yang mereka rasakan tadi. Eunji menggunakan plan jahatnya. Dia memijak kaki Jungkook sekuat-kuatnya tapi tiada sesiapa yang perasan selain daripada mereka semua. Disebabkan sakit, Jungkook pantas mengangkat kakinya dan membuatkan Jungkook terjatuh dan kalah. Eunji diumumkan menang di round itu. Jungkook masih terbaring sambil memegang kakinya.

Taehyung dan Jimin terus kearah Jungkook. "Jungkook! Kau ok tak?" Tanya Jimin. Jungkook tidak mampu jawab apa2 kerana sedang menahan sakit. Jimin dan Taehyung terus memapah Jungkook ke tempat dimana rakan-rakannya yang lain berada.

Mereka terus mendapatkan Jungkook. "Jungkook, kau ok tak?" Tanya Mereka.

"Tak. Kitorang bawa Jungkook keluar padang dululah. Nampak macam teruk je." Balas Taehyung.

"Hah ok lah." Balas mereka risau. Jimin dan Taehyung terus memapah Jungkook keluar dari padang.

"Weh, pengadil tak nampak ke? Tak kan kita je yang nampak?" Yoora mula hilang sabar.

"Tak tahu. Tapi kalau diorang nampak pun, aku rasa diorang tak kan buat tindakan apa-apa pun." Balas Namjoon.

"Kenapa pula? Eunji tu main tipu tau. Mana adil." Myeong pula besuara.

"Memang lah tak adil dan Eunji memang bersalah pun. Tapi siapa je yang kat sekolah ni suka dekat kitorang selain korang?" Kata2 Jin itu membuatkan mereka terdiam.

"Even cikgu kitorang dulu pun tak pernah suka kitorang. Salah yang Eunji buat semua mesti kitorang yang kena tanggung. Ni lagilah kes macamni memang sah diorang tak ambil tahu." Kata Yoongi pula.

BTS HIGH SCHOOLWhere stories live. Discover now