Puas BTS mencari Jimin, tapi tak ada. Kat Perpustakaan, kantin, pondok, kelas, dewan, tapi tetap tak ada. Puas dah mereka fikir tempat dimana Jimin berada.
"Mana Jimin ni?" Rapmon.
"Mamat 2 ekor tu pun sama. Agak-agak lah ye pun nak cakap. Bab family memang dia tak boleh dengar kan. Bukan dia sorang je. Kita pun tak boleh." J-Hope.
Suga raut rambutnya. Dia bercekak pinggang. "Ni nak cari kat mana lagi ni?" V.
"Entahlah. Pening aku." Jin.
Tiba-tiba Soo Min dan rakan-rakannya datang. "Hi korang." Myeong.
"Hi." BTS balas dengan lemah.
"Asal ni?" Soo Min
"Kitorang cari Jimin. Puas dah cari, tapi tak ada." Rapmon.
"Jimin? Mana dia pergi?" Yoora.
"Kau tak dengar ke Namjoon cakap tadi KITORANG CARI JIMIN, TAPI TAK JUMPA." V.
Yoora jeling. "Aku dengar lah."
"Dah tu Tanya lagi kenapa?" V.
"Diam ahh kau." Yoora.
"OK dah... Dah. Ni korang dah cari semua tempat ke?" Mi Cha.
"Tak ada lah semua tempat." Jin.
"Ok... OK. Apa Kata kitorang tolong korang cari." Myeong.
"Serious? Boleh juga." Rapmon.
"OK Jom" Soo Min
"Ehh jap. Hana Mana?" Suga.
"Hana? Dia pergi Mana ntah dia cakap tadi. Dah Jom lah." Mi Cha.
Mereka pun bergerak.
Hana berjalan lalu dihadapan dewan basketball. Tiba-tiba kakinya berhenti melangkah apabila terdengar bunyi pukulan didalam dewan basketball tersebut. Hana ternampak seseorang yang dikenalinya didalam dewan tersebut.
Hana fikir buat seketika. Tidak lama kemudian dia membuat keputusan untuk masuk kedalam dewan tersebut.
Kelihatan seseorang lelaki seperti sedang melepaskan geram. Semua benda dipukulnya. Hana berasa kesian apabila melihat keadaan lelaki tersebut.
"Perlu ke kau mengamuk sampai macam Ni? Perlu ke kau sakitkan diri kau sampai macam Ni, Jimin?" Hana.
Jimin berhenti apabila terdengar suara seseorang. Dia pusing belakang. "Ha... Hana?" Jimin.
"K...kau buat apa kat sini?" Jimin.
"Aku buat apa kat sini tak penting untuk kau tahu. Aku Tanya kau kan, perlu ke kau cederakan diri kau sampai macam ni?" Hana.
"Kau tak berada kat tempat aku. Kau tak tahu apa yang aku rasa." Jimin.
"Ye memang aku tak berada ditempat kau. Tapi aku faham apa yang kau rasa. Jimin, mulut orang boleh kata apa-apa je. Buat apa kau nak kisah apa yang diorang kata?"
"Disebabkan apa yang diorang cakap, kau sangguk cedera kan diri kau? Jimin, banyak lagi cara lain untuk lepaskan geram. Bukan macam ni caranya."
"Perlu ke kau sibuk kalau aku cedera pun? Hidup aku dah macam tak ada mak bapak. So, tak ada siapa boleh halang." Jimin.
"OK, memang aku tak ada kena mengena dengan kau. Jimin, kau dah lupa ke? Namjoon? Jin? Taehyung? Jungkook? Yoongi? Hoseok? Kau lupa diorang?" Jimin terus terdiam.
"Kau nak ke diorang tengok kau cedera? Kau nak ke tengok wajah sedih diorang bila tengok kau macam ni? Diorang sayang kau. Kaau juga yang kata kan yang diorang keluarga kau." Hana.
YOU ARE READING
BTS HIGH SCHOOL
FanfictionKisah kehidupan 7 orang sahabat yang berbeza. Sahabat yang sentiasa ada bila susah dan senang. Membantu antara satu sama lain. Salah seorang daripada mereka terpaksa berkerja Pada waktu malam untuk mencari duit tanpa pengetahuan sahabatnya yang lain...