Bab 7

723 39 2
                                    

Soo Min dan Myeong berlari kearah mereka dalam keadaan senyap. Terkejut Jin, Jungkook dan J-Hope dibuatnya.

"Korang buat apa kat sini?" J-Hope.

"Shhh... Slow kan suara kau tu." Myeong.

J-Hope berkerut dahi. Myeong dan Soo Min pandang sekeliling. "Korang buat apa kat sini?" Bisik Jin. Jungkook diam je. Tak biasa.

"Kitorang kena tolong Mr Luhan ambilkan buku. Korang Ni kenapa kat luar?" Soo Min.

Mereka bertiga Tidak balas. "Korang kena denda ke?" Myeong. Tiada balasan lagi.

"Ni mesti sebab mamat 2 orang tu kan? And ni mesti kes Miss Sally salah faham kan? Asal mamat tu conteng muka Jungkook? Tak ada kerja ke?" Soo Min.

Mereka bertiga berkerut dahi. "Mana kau tahu?" Jin.

Erkk! Soo Min dan Myeong tersengih. "Hehehe. Tadi kitorang dengar Namjoon, Taehyung, Jimin dengan Yoongi cakap." Myeong.

Mereka bertiga tidak balas. "Tak apa lah kalau macam tu, biar aku je yang cakap dengan Miss Sally." Soo Min mahu melangkah tetapi dihalang Jungkook.

Soo Min berkerut dahi. "Asal?"

"Tak payah." Jungkook.

Soo Min dan Myeong berkerut dahi. "Kenapa?" Soo Min.

"Saya cakap tak payah, tak payah lah." Jungkook.

Soo Min berpeluk tubuh memandang Jungkook. "What do you means "tak payah'? Awak suka mamat 2 orang tu pijak kepala awak? Awak suka kena denda macam ni disebabkan oleh salah orang lain? Awak suka dipandang lembik oleh satu sekolah?" Soo Min sedikit marah. Tapi suaranya masih dalam keadaan berbisik.

"Saya lagi rela kena pijak kepala, kena denda and dipanggil lembik daripada saya tengok sahabat-sahabat saya kena Marah dengan mak bapak diorang. Awak tak tahu apa-apa. So, awak tak payah cakap lebih-lebih. Cukup lah diorang dah hidup merana sekarang. Saya tak nak tambah keseksaan Pada diorang. Awak faham?" Jungkook.

Soo Min terdiam seketika. "Tapi sekarang awak kena denda dengan diorang dua." Soo Min.

Jungkook pandang Jin dan J-Hope yang terpinga-pinga. Sebelum dia tertunduk. "Saya yang salah. Disebabkan diorang caring pasal saya, diorang kena denda sekali." Jungkook.

Jin dan J-Hope serba salah. "Tapi awak berhak menegakkan kebenaran. Sampai bila awak nak 2 orang mamat tu bahagia bila tengok korang terseksa?" Soo Min.

Jungkook diam seketika. "Dah lah, saya rasa better awak balik. Nanti Miss Sally nampak pula. Saya tahu apa yang saya buat." Jungkook.

"Tapi..." Jungkook potong ayat Soo Min.

"Just Go, Soo Min." Jungkook.

Soo Min dan Myeong terdiam. Kemudian Myeong manarik lengan Soo Min. Mereka berlalu dari situ.

Jin dan J-Hope terpinga-pinga pandang Jungkook. Rapmon yang berada didalam kelas a.k.a duduk berhampiran dengan tempat dimana Jin, Jungkook dan J-Hope berdiri diluar, hanya mampu diam apabila mendengar setiap perkataan yang Di sebut oleh Jungkook.

Tamat sahaja waktu persekolahan, semua mengemas barang masing-masing untuk pulang ke rumah. Begitu juga BTS.

BTS pandang Jungkook yang kelihatan seperti lembik sahaja. Mereka berkerut dahi. "Jungkook, kau OK tak?" Jimin.

Jungkook seperti hari tersedar dari lamunan. "Hah? Aku? OK je." Jungkook.

Mereka angkat kening. "Betul ke ni? Asal kau macam lembik je Ni?" V.

BTS HIGH SCHOOLWhere stories live. Discover now