Miss Suzy menerangkan tentang rancangannya kepada Miss Soon. Miss Soon mendengar penjelasan Miss Suzy dengan teliti sambil membelek-belek proposal yang dibuat oleh Miss Suzy.
Miss Soon menutup semula proposal Miss Suzy selepas Miss Suzy selesai membentangkan rancangannya. Miss Soon memandang wajah Miss Suzy.
Miss Suzy diam. Degupan jantung tak payah cakap lah. Kereta F1 pun kalah lajunya. "Saya suka cadangan awak." Miss Suzy sedikit terkejut. Kemudian dia tersenyum gembira.
"Saya rasa, cadangan awak Ni boleh jalan. Cuma satu je saya nak ubah sikit." Hilang senyuman diwajah Miss Suzy.
"Apa dia?" Miss Suzy.
"Saya nak guru kelas ni, Cikgu lelaki. Saya tak yakin awak boleh. Agak bahaya untuk awak handle budak-budak Ni. Diorang Ni kaki pukul. So, better kita amik Cikgu lelaki."
Miss Suzy terdiam seketika. "Tapi siapa? Majoriti guru-guru lelaki kat sini tak suka diorang. Ramai je cikgu-cikgu lelaki kat sini yang cakap, tak suka ajar diorang." Miss Suzy.
Miss Soon bersandar. Dia berfikir buat seketika. Beberapa minit kemudian, dia memandang Miss Suzy. Dia menegakkan duduknya.
"Ada tak sesiapa lelaki yang asal Kenal, boleh ajar budak-budak Ni. And dia mesti kena pandai lah. Pandai urus budak-budak ni. Senang cerita, ada ciri-ciri seorang guru."
Miss Suzy Diam seketika. Dia cuba untuk mengingat. Kemudian dia pandang Miss Soon. "Saya rasa ada. Tapi nanti saya try tanya dia." Miss Suzy.
Miss Soon tersenyum lega. "OK good. Kalau boleh, cepat sikit lah. Kalau semua berjalan lancar, next week kita dah boleh mulakan kelas tu." Miss Soon.
Miss Suzy tersenyum gembira. "Baiklah."
Miss Soon senyum. "Ok, harini awak jumpa mak ayah budak-budak tu. Terangkan kat diorang betul-betul. Nanti saya akan gantikan awak untuk ajar kelas awak." Miss Soon.
Miss Suzy mengangguk. "Baiklah. Kalau tak ada apa-apa lagi. Saya keluar dulu?"
Miss Soon mengangguk."OK."
Miss Suzy senyum lalu melangkah keluar. Alangkah gembiranya hati dia apabila hajatnya telah berjaya.
Tiba waktu Rehat, semua kemas barang masing-masing sebelum ke kantin. Jungkook sahaja yang tidak bergerak dari tempatnya (tidur). Semalam dia kerja sehingga lewat malam. Penat lah jawabnya.
Jimin menyiku V. V pandang Jimin. Jimin menjuihkan bibirnya Kalau ditujukan kearah Jungkook. V pandang Jungkook. Begitu jug a yang lain. BTS kearah tempat duduk Jungkook.
"Kenapa dengan Jungkook? Asyik tidur kat dalam kelas je. Apa dia buat malam-malam." J-Hope.
J-Hope terkejut apabila Suga menyiku lengannya. "Kan dia Kata yang nenek dia sakit. Dia jaga nenek dia lah tu." Suga.
J-Hope diam. "Jungkook... Jungkook" kejut Jin. Dia menggoyangkan sedikit badan Jungkook. Caranya sebiji seperti seorang ibu.
Jungkook tersedar setelah beberapa Kali mereka menggoyangkan badannya. Dia memandang sekeliling sebelum menggosok matanya. "Dah rehat ke?" Jungkook. Mereka semua mengangguk.
"Jom pergi kantin." Rapmon.
Jungkook diam seketika sebelum menggeleng. "Tak apa lah. Korang pergi lah."
Mereka berpandangan. "Ehh kau tak lapar ke?" Jimin.
Jungkook geleng. "Kau tak ada duit ke Jungkook. Kalau tak ada, kitorang boleh belanja." V. Yang Lain menganggukkan kepala mereka.
YOU ARE READING
BTS HIGH SCHOOL
FanfictionKisah kehidupan 7 orang sahabat yang berbeza. Sahabat yang sentiasa ada bila susah dan senang. Membantu antara satu sama lain. Salah seorang daripada mereka terpaksa berkerja Pada waktu malam untuk mencari duit tanpa pengetahuan sahabatnya yang lain...