Mereka bertujuh berjalan bersama memasuki ke kawasan sekolah. Macam selalu, mereka sentiasa semangat jika ke sekolah. Ada lah tu sebab-sebab diorang semangat nak pegi sekolah.
Mata V beralih pada Jungkook yang kelihatan seperti letih. V sudah berkerut dahi. "Jungkook!!!" Panggil V.
Jungkook seperti tidak berada di alam itu, terkejut apabila terdengar panggilan namanya. Pantas badannya tegak. Sahabat-sahabatnya yang lain juga memandang Jungkook.
"Hah? Kenapa?" Jungkook.
V berjalan kearah Jungkook. "Kau OK tak? Asal kau macam penat je?" V
Jungkook berkerut dahi. "Hah? Penat? Tak ada lah. OK je." Jungkook tersengih. Tetapi sengihannya itu seperti terpaksa.
Jin mengangkat keningnya. "Ye ke? Kau dah macam orang yang kerja 24 jam tau." Jin. Semua sahabatnya kearah Jungkook.
Pantas Jungkook menggeleng. "Ehh Mana ada. Aku OK je lah. Jangan risau lah." Jungkook.
"Mana tak risau kalau tengok kau macam lemah." Suga.
Jungkook diam seketika. Dia tersenyum tawar. "Aku OK lah. Jangan risau. Nampak 'macam' lemah, Tapi tak pun." Jungkook.
"Kau betul ke OK Ni?" Rapmon.
"Kalau kau ada masalah, bagitahu kitorang. Mana tahu kitorang boleh Tolong." Jimin.
Jungkook menggeleng. "Mana ada lah. Korang Ni pelik lah. Aku OK je. Dah lah, Jom lah masuk kelas. Lambat nanti, korang nak tanggung ke kalau kena bebel dengan Ms Suzy?" Tanpa menunggu, Jungkook terus berlalu meninggalkan mereka.
"Jom lah." J-Hope.
Mereka semua berjalan kearah kelas mengikuti Jungkook yang berada di hadapan.
Tiba sahaja di kelas. Mereka mengambil tempat duduk masing-masing.
• • • • • • •
RM J JK V JM JH S"Balik ni lepak rumah aku nak? Boringlah tak ada sesiapa kat rumah" Jin
Rapmon diam seketika. "Entah. Aku on je. Cuba tanya diorang." Rapmon
Mereka terus mengalihkan pandangannya pada Jungkook dan yang lain "Korang, balik ni lepak rumah aku nak?" Jin
Reaksi muka Jungkook terus berubah. "Aku on je" V dan Jimin
"Ok je" Suga dan J-Hope. Semua mengalihkan pandangan kepada Jungkook.
"Jungkook?" Jin
Jungkook diam seketika. "erkkk ermmm erghh aku...aku tak boleh. Aku...aku ada hal." Balas Jungkook tergagap.
"Ada hal ke kau nak dating dengan Soo Min?" Jimin tersengih.
Jungkook menggeleng. Tiada ayat yang keluar dari mulut Jungkook. Dia sambung mengulang kaji pelajaran sebelum kelas bermula.
Sahabatnya yang lain berbalas pandangan. Jungkook seperti menyimpan rahsia yang mereka tidak tahu. "Ye lah tu, kau nak dating dengan Soo Min. Dah up lah kawan kita ni." J-Hope. Mereka semua ketawa kecuali Jungkook.
KRINGGG!!!
Kedengaran bunyi deringan lonceng menandakan waktu persekolah telah pun tamat. Jungkook berlalu keluar tanpa menunggu sahabatnya lain. Mereka berbalas pandangan.
"Tak sabar sangat nak dating lah tu." Rapmon. Mereka semua ketawa.
Selesai mengemas barang, mereka melangkah keluar dari kelas. Langkah mereka terhenti apabila terdengar seseorang memanggil mereka. Mereka pusing kebelakang.
YOU ARE READING
BTS HIGH SCHOOL
FanficKisah kehidupan 7 orang sahabat yang berbeza. Sahabat yang sentiasa ada bila susah dan senang. Membantu antara satu sama lain. Salah seorang daripada mereka terpaksa berkerja Pada waktu malam untuk mencari duit tanpa pengetahuan sahabatnya yang lain...