Puan Park ke arah Jungkook. Jungkook memandang Puan Park.
"Jungkook, mak cik ada sesuatu untuk Jungkook." Puan Park. Jungkook berkerut dahi.
"Apa dia, mak cik?"
Puan Park tersenyum. "Jimin ada cakap dengan mak cik yang Jungkook tak ada phone. Jadi, Jungkook tak ada kat group whatsapp BTS. Dia rasa macam kekurangan." Jungkook pandang Jimin dengan rasa geram.
Pantas Jimin pandang tempat lain. Tunggu kau Jimin. Dia kembali pandang Puan Park lalu mengukirkan senyuman.
"Jadi, mak cik nak bagi ni khas untuk Jungkook. Tak boleh tolak." Kata Puan Park lalu menghulurkan sebuah kotak IPhone Pada Jungkook.
Jungkook ternganga. "Tapi mak cik..."
"Emm emmm... Mak cik cakap apa tadi? Tak boleh tolak. Anggap ni hadiah. Jungkook just anggap macam eomma Jungkook bagi Jungkook hadiah. Mak cik ikhlas ni. Just take it." Pujuk Puan Park.
Jungkook teragak-agak. Dia pandang BTS. BTS angguk sebagai tanda supaya Jungkook mengambilnya. Jungkook tertunduk sebelum kembali memandang Puan Park.
Puan Park tersenyum lalu mengangguk. Jungkook diam seketika sebelum mencapai kotak tersebut. "Gomawo, mak cik." Ucap Jungkook lalu mengukirkan senyuman.
Puan Park mengangguk. "Sekarang benda ni penting untuk Jungkook. Kalau ada apa-apa, boleh call. Jimin dah save kan nombor and apps semua dia dah download kan. Nanti suruh dia ajarkan heh." Jungkook angguk. Dia senyum.
Puan Jung melangkah masuk kedalam bilik Jiwoo. Kelihatan Jiwoo sedang tidur dikatilnya. Puan Jung berjalan kearah Jiwoo dalam keadaan senyap.
Perlahan-lahan dia duduk di tepi Jiwoo. Dia mengusap lembut rambut Jiwoo. Sayu. Itu yang dia rasakan pada waktu itu.
"Dah besar dah anak eomma ni." Tanpa dia, dia telah mengukirkan senyuman yang nipis.
"Maafkan eomma. Eomma tak pernah langsung bencikan Jiwoo. Eomma tahu eomma salah. Eomma buat macam ni sebab eomma tak nak anak-anak eomma jadi macam eomma. Eomma nak anak anak eomma bencikan kerja ni. Eomma tahu eomma buka mak yang terbaik buat Jiwoo dengan Hoseok. Maafkan eomma." Air matanya mula bergenang di matanya.
Tiba-tiba tubuh nya di dakap. Dia sedikit terkejut. Pada masa yang sama, air matanya mula mengalir. "Jiwoo sayang eomma sangat-sangat. Eomma lah satu-satunya mak Jiwoo. Tiada peganti. Jiwoo tahu eomma sayang Jiwoo. Eomma jangan tinggalkan Jiwoo dengan abang. Jiwoo nak mulakan hidup baru dengan eomma." Luah Jiwoo dalam dakapan.
Puan Jung menahan sebak. Dia mengusap lembut belakang Jiwoo. "Maafkan eomma, Jiwoo. Eomma banyak buat salah dengan Jiwoo, dengan Abang. Maafkan eomma." Luah Puan Jung.
Jiwoo leraikan pelukan. Dia menggeleng. Dia memegang tangan eomma nya itu. "Eomma tak ada buat salah apa-apa pun. Kami tahu eomma buat macam ni sebab eomma sayang kitorang. Eomma, kita boleh mulakan hidup baru. Kita boleh mulakan hidup kita dengan bahagia sama-sama." Kata Jiwoo.
"Tapi macam mana? Semua dah benci eomma."
Jiwoo geleng. "Tak. Tak semua. Eomma just tinggalkan kerja ni, eomma. Kita boleh mulakan hidup baru. Eomma boleh kerja dekat restoran or Mana-mana lah. Janji kita dapat abah hidup kita." Pujuk Jiwoo.
Puan Jung diam seketika. Dia fikir sejenak. Dia pandang Jiwoo. Dia mengenang nasib anak-anaknya selama dia bekerja disana. Serba salah. Itu yang dia rasakan.
Puan Jung senyum lalu angguk. Dia mengusap lembut pipi Jiwoo. "Eomma cuba, ya sayang. Eomma akan cuba untuk ubah hidup kita and eomma akan cuba untuk buat Jiwoo ngan Abang bahagia. OK?"
YOU ARE READING
BTS HIGH SCHOOL
FanfictionKisah kehidupan 7 orang sahabat yang berbeza. Sahabat yang sentiasa ada bila susah dan senang. Membantu antara satu sama lain. Salah seorang daripada mereka terpaksa berkerja Pada waktu malam untuk mencari duit tanpa pengetahuan sahabatnya yang lain...