Bang PD Nim melihat suatu video di YouTube. Tak tahu kenapa, tapi dia rasa video itu benar-benar menarik perhatiannya. Bang PD Nim tonton video itu dengan penuh khusyuk. Sehinggakan Sejin masuk pun dia tak perasan.
"Bos?!" Panggil Sejin.
Bang PD Nim tersentak. Pantas dia pandang Sejin. "Yes?!"
"Bos tengok apa sampai saya datang pun bos tak nampak?" Tanya Sejin.
"Ermm nothing. Ermm Sejin, saya nak minta tolong sikit kat awak."
"Apa dia?" Tanya Sejin.
"Ermm saya nak awak siasat sikit account ni 'Myeongy'. Awak cari lah FB dia ke, twitter dia ke, apa2 je. Siasat siapa dia. Saya nak keputusan dalam bulan ni." Arah Bang PD Nim.
Sejin berkerut dahi. "Tapi kenapa bos nak tahu sangat pasal budak ni?" Tanya Sejin.
"Ermm tak apa. Awak pergi kat meja awak, then bukan YouTube. Cari 'Myeongy", nanti awak tahu apa sebabnya. Then, kalau awak dah tahu, saya nak awak contact dia. So, pandai2 awak lah nak contact dia macam mana pun." Terang Bang PD Nim.
"Ohh baik bos. Kalau tak ada apa-apa lagi, saya keluar dulu?"
"OK baik." Balas Bang PD Nim lalu angguk. Sejin pun angguk lalu keluar.
Keesokan paginya, setelah selesai melakukan senaman pagi, semua bersiap-siap sebelum mula waktu PDPC. Mereka menyaruk pakaian yang berjenama SMART yang diberikan oleh guru-guru mereka semalam.
"Weh, tak pelik ke hah? Kita belajar kat sini je kan. Kenapa nak kena beruniform bagai ni semua?" Tanya Myeong.
"Tu lah. Aku pun pelik juga. Dah lah mahal pula tu." Balas Yoora.
"Min! Kau tak tahu apa-apa ke?" Tanya Mi Cha.
Soo Min muncung. "Entah. Aku pun tak tahu apa-apa. Eomma aku tak ada cakap apa-apa pun. Dia tu kalau hal sekolah, dia tak kan bagitahu aku. Nak berahsia je." Balas Soo Min.
Mereka angguk. "Hermm dah lah. Jom turun sarapan." Ajak Hana.
Mereka semua angguk lalu mengambil beg masing-masing.
Semua duduk di meja makan untuk mengambil sarapan pagi. Makanan telah tersedia di atas meja. Miss Suzy yang masak pagi tadi sewaktu mereka melakukan senaman pagi bersama Seojun.
"Miss Suzy!" Panggil V.
Miss Suzy pandang V. Begitu juga yang lain. "Kenapa kitorang kena pakai uniform ni? Kan belajar kat sini je." Tanya V.
"Siapa kata kita akan belajar kat sini?" Sampuk Seojun. Semua pandang Seojun pelik.
"Dah tu belajar kat mana?" Tanya mereka serentak.
Seojun dan Miss Suzy tersenyum. Tiada sebarang balasan daripada mereka berdua.
Mereka semua berbalas pandangan. Timbul rasa tanda tanya mereka semua.
Mereka semua tiba di sebuah sekolah yang amat mereka kenali. Semua terngangan dan teruja apabila melihat sekolah itu. Busan Art High School!!!
"Wah!!! Jinja?!" Kata mereka semua serentak.
"Patutlah cikgu Seojun bagi baju mahal macam ni." Kata JHope.
Tiba-tiba ada seorang wanita berjalan kearah mereka. Tertera nama 'Hyo' di nametag nya. Mesti cikgu kat sini.
"Annyeonghaseyo." Kata wanita itu sambil menundukkan badannya.
Mereka membalas lalu menundukkan badan mereka juga. Wanita itu tersenyum. "You guys from Busan High School kan?" Tanya wanita itu.
"Yup." Balas mereka semua.
YOU ARE READING
BTS HIGH SCHOOL
FanfictionKisah kehidupan 7 orang sahabat yang berbeza. Sahabat yang sentiasa ada bila susah dan senang. Membantu antara satu sama lain. Salah seorang daripada mereka terpaksa berkerja Pada waktu malam untuk mencari duit tanpa pengetahuan sahabatnya yang lain...