[Laura]
Ik word wakker door een akelige herrie. Zodra ik meer bij zinnen kom hoor ik dat het Isaac is met zijn muziek die veel te luid staat. Geïrriteerd sta ik op en loop ik naar beneden. Isaac heeft mij geen eens beneden horen komen, zo luid staat dat rot ding. Ik pak de afstandsbediening en doe het volume zachter. 'Oh hey, ik zag je niet.' Zegt Isaac wanneer hij mij geïrriteerd ziet staan. 'Is ook niet zo raar, met deze rot herrie hoor je me niet aan komen!' Zeg ik chagrijnig en loop weer naar boven. Ik stap onder de douche en maak mezelf ermee wakker. Als ik klaar ben droog ik mezelf goed af. Ik loop terug naar mijn kamer waar ik vervolgens een korte broek pak die van spijker en kant is gemaakt. Ook pak ik een witte, losse, croptop. Ik trek het aan en doe er nog een paar passende sieraden bij.
Ik borstel mijn haren uit en laat het maar gewoon lekker los hangen. Ik doe wat make-up op en loop dan terug naar beneden. 'Beter humeur nu?' Vraagt Isaac. 'Eén keer raden door wie het was verpest?' Ga ik erop in. 'Kan er maar één zijn.' Lacht hij. 'Goed dat je het van jezelf weet.' Zeg ik zuchtend en maak een ontbijtje voor mezelf. 'Wat ga je vandaag nog doen?' Vraag ik aan Isaac. 'Weet ik nog niet, ik zie wel.' Antwoordt hij zoals altijd. Ik schud lachend mijn hoofd. 'Jij dan?' Vraagt Isaac aan mij. 'Nou, ik heb al één vriendin gemaakt... Misschien kan ze me wat meer van deze plek laten zien.'
'Jij? Nu al vrienden? Daag, dat geloof ik niet met jouw verlegenheid.' Antwoordt hij. 'Ik geef je gelijk, als zij niet met mij begon te praten, had ik nu nog niemand gekend!' Lach ik. Ik neem plaats naast Isaac op de bank. 'Heb je zin in morgen?' Vraagt Isaac aan mij. 'Nou ja eigenlijk wel! Ik verveel me echt dood op deze manier!' Zeg ik. 'Jij?' Vervolg ik mijn zin. 'Ja, eigenlijk ook wel.' Glimlacht hij me toe. 'We kunnen vanmiddag wel naar het strand?' Stel ik voor. 'Ja, leuk!' Stemt Isaac in.
Die middag op het strand
'Grootste strand ooit.' Zeg ik knikkend. 'Ja, zeg dat wel.' Zegt Isaac die bewonderend om zich heen kijkt. Ik was hier gister al geweest maar Isaac? Isaac niet. Die heeft de afgelopen drie dagen binnen gezeten. 'Gaan we gewoon hier liggen?' Vraag ik. 'Ja, is goed.' We leggen onze spullen neer en trekken onze kleding uit zodat we in onze zwem kleding staan. Isaac pakt een klein balletje die we hebben mee genomen. 'Balletje gooien?' Vraagt Isaac. 'Sure!' Lach ik.
[Ryan]
'Ik ken haar.' Zeg ik tegen Justin en Kayne die mijn blik volgen naar een meisje. 'Ze was hier gister ook, toen sprak die chick haar aan, hoe heet ze ook alweer?' Vervolg ik mijn zin. 'Joy' antwoordt Kayne. Ik knip met mijn vingers. 'Juist ja, pittige tante die haar niet liet overhalen.' Grijns ik. 'Zit dit beeldschone meisje bij ons op school?' Vraag ik aan Justin. 'Niet dat ik weet.' Antwoordt hij. 'Jammer' grijns ik. 'Ze heeft namelijk een killerbody' vervolg ik mijn zin. Justin en Kayne grijnzen. 'Wat denken jullie, vriendje of broer?' 'Vriendje.'
'Broer.' Zeggen Kayne en Justin tegelijk. 'Sukkels.' Zucht ik. Ik kijk weer terug naar het meisje. Perfecte borsten, goede kont... Ik wil haar. Ik sta misschien twintig meter van haar af, maar aan haar houding te zien, is ze een engel die god voor mij naar beneden heeft gestuurd en daar kan ik natuurlijk geen nee tegen zeggen. Er is werk aan de winkel.
[Laura]
'Isaac, ik heb het bloed heet gekregen van dit gooien! Zullen we nu het water in?' Vraag ik uitgeput. Isaac lacht. 'Oké kom! We gaan zwemmen.' Samen rennen we het water in.
Die avond
Gedoucht en al kom ik beneden. Mama en Isaac zitten op de bank een film te kijken. Ik glimlach en maak dan een kop thee voor mezelf. Zodra ik mijn thee heb, neem ik plaats aan de eettafel. Ik start mijn MacBook op. Ik scrol wat door Facebook. 'Ryan Blake, die jongen van gister.' Mompel ik tegen mezelf. Hij heeft enorm veel vrienden, helft ervan zijn meisjes. Joy heeft gelijk, hij is echt een badboy geval. Ik scrol door foto's heen die hij op Facebook heeft staan. Hij is echt super knap! Jammer dat hij dan zo moet zijn.
Na nog een half uur achter mijn MacBook te hebben gezeten sluit ik hem af. Ik wens mijn moeder en Isaac een fijne nachtrust en loop naar boven. Ik poets mijn tanden en ga in bed liggen waar ik, zoals elke avond standaard, mijn telefoon nog even check.
Joy: Ik ben morgen 8 uur bij je, half 9 begint de les x
U: is goed! Tot morgen x
Ik doe mijn telefoon aan de oplader en zet een wekker. Ik leg mijn telefoon weg en besluit maar gewoon te gaan slapen anders kom ik morgen niet uit bed.
JE LEEST
Jij en jij alleen
Novela JuvenilLaura is samen met haar broer, Isaac, naar hun moeder verhuisd. Haar ouders zijn gescheiden en na een lange tijd bij haar vader te hebben gewoond, gaan ze nu bij hun moeder wonen in LA. Het onverwachte staat voor Laura haar neus zodra ze op haar nie...