[Laura]
Samen met Karlijn staan we voor de spiegel. 'Nou, ik weet het niet, Kar.' Twijfelend staar ik naar mezelf. Ik heb een strakke zwarte jurk aan die tot mijn middel komt van mijn bovenbenen. Eén schouder is open en loopt geen mouw overheen. De andere schouder is bedekt met een strakke, zwarte mouw en loopt tot mijn hand door. Mijn haren zijn gekruld en mijn make-up is een beetje meer als normaal, maar alsnog redelijk standaard. Gelukkig.
'Je ziet er geweldig uit! Damn, nooit geweten dat jij zo'n mooi lichaam hebt!' Complimenteert ze mij. Ik kijk haar met een gefronste wenkbrauw aan. 'Wat? Het is zo!'
We lopen de slaapkamer uit en Quin en Ryan zitten al op ons te wachten in de zithoek. Ze zijn druk in gesprek totdat we aan komen lopen.
Ryan bestudeerd mijn lichaam van top tot teen en slaat niks over. Zijn mond valt bijna open. Ik voel me een beetje ongemakkelijk.
[Ryan]
Ik bekijk Laura van top tot teen. Ze is zo bloedmooi. Ik moet me ongelooflijk goed inhouden nu, maar het liefst ren ik op haar af en zoen ik haar met lust en passie. Ze maakt me gek met zo'n uitstraling.
'Jo!' Knipt Quin met zijn vingers voor mijn gezicht. Ik schrik op. Dit is ongemakkelijk. Ik kijk Laura aan in haar ogen. Kleine blosjes vormen zich op haar wangen en ze kijkt verlegen weg. Ze is schattig.
Zo heb ik nog nooit over Laura gedacht. Ik heb nog nooit zoveel lust voor haar gehad. Is dat normaal?
'We gaan.' Quin staat op. Karlijn volgt hem en Laura wil achter Karlijn aan huppelen, maar ik houd haar tegen door haar bij haar pols vast te houden. Geschrokken draait ze zich naar mij toe.
'Je bent zo sexy, Lau.' Zucht ik. Ze probeert een kleine glimlach in te houden, maar ik zie hem. 'We moeten gaan.' Glimlacht ze. Ze loopt de deur uit en ik loop dicht achter haar. 'Je maakt me gek.' Fluister ik in haar oor. Ze giechelt. Ik doe iets met haar. Na een halfjaar van proberen, werd dat wel eens tijd.
Maar er is iets veranderd. Bij mij dan. Ik wil haar niet meer op de manier hoe ik haar eerst wilde.
Oké, nee. Dat dacht ik niet. Dat is bullshit.
Denk ik...
Hoop ik...
[Laura]
Nu weet ik het zeker. Ik vind Ryan leuk. Al mijn pogingen om hem te haten of om hem te ontlopen was alleen omdat ik bang was voor mijn gevoel.
Ik was bang om hem leuk te gaan vinden.
Te laat.
Missie gefaald.
Er is in deze werkweek duidelijk iets veranderd. Als die zoen er niet was geweest, had ik nu niks voor hem gevoelt. Die zoen was de druppel voor mijn gevoelens.
Lachend lopen we met iedereen naar club-pink. Iedereen straalt en ziet er geweldig uit. Samen met Karlijn, Mila en Joy lopen we lachend op een rij. 'Ik sta al te lang droog.' Zegt Mila. Joy zucht lachend. 'Gister heb je nog met iemand lopen zoenen!' Mila krijgt grote ogen. 'Precies! Gister, pff!' Zegt Mila alsof het een ramp is. Ik lach.
'Wow, deze club is-' Ik word afgekapt. 'Heel vet!' Maakt Karlijn mijn zin af. Ik knik hevig. Blij lopen we naar de bar waar we alle vier een drankje bestellen. Normaal drink ik nooit, maar misschien is dit dan wel de eerste avond dat ik dronken ga worden en eerlijk gezegd lijkt het me ook echt heel leuk!
Ik neem een slokje en een branderig gevoel trekt door mijn keel. Ik trek een raar gezicht. Ondanks dat het zo sterk is, is het wel lekker! Alle drie lachen ze om mij. Dan lopen we de dansvloer op waar we beginnen met dansen.
[Ryan]
Ik kijk vanaf de kant, met en biertje in mijn hand, toe hoe Laura met haar vriendinnen staan te dansen op de dansvloer. Haar heupen swingen sierlijk op de muziek. Ze heeft losse heupen en kan er goed mee omgaan. Die jurk laat haar figuur en vormen goed uitkomen.
Ik sla in één keer mijn biertje achterover. Ik wenk naar Justin en Kayne dat ze bij me moeten komen. Zodra ze bij me zijn, begin ik te grijnzen. 'Weten we ons spel nog van een paar maanden geleden?' Ze grijnzen beide. 'Laat de wedstrijd beginnen.' Lacht Kayne. 'Tijd?' Vraagt Justin. Het is nu half twaalf. 'Half één.' Grijns ik. Ze kijken me met ongeloof aan. 'Gast, zo'n korte tijd?' Vraagt Kayne. Ik haal mijn schouders op. 'Wat? Zijn jullie bang dat het jullie nu niet gaat lukken?' Vraag ik. 'Best, half één bij de bar.' Zucht Kayne en weg zijn we.
Wie de meeste meisjes kan zoenen binnen een uur. Ik loop wat rond en zie verschillende meisjes. De ene is een slet en de ander is een hark.
Als ik me omdraai zie ik Laura. Een andere jongen hangt om haar middel en heeft vol zijn lippen op de hare geduwd. Ze lijkt verstijft te staan. Ik kan er niet langer naar kijken. Ik draai me woest om. Het eerste en beste meisje stap ik op af en ik zoen haar meteen. Ze zoent me ruw terug. Lust is er en verlangen nog veel meer, maar agressie vanaf mij kant is het meest aanwezig. Ik wilde de enige jongen zijn die haar een goede zoen ervaring zou geven. Ik wil niet dat iemand anders haar die geeft. Alleen ik.
[Laura]
Ik dans met Karlijn op de maat. Ik sla nog een drankje achterover. Ik voel me ligt aangeschoten, maar nog niet dronken. 'Die jongen achter je kijkt steeds naar je!' Schreeuwt Karlijn boven de muziek uit. Ik draai me om en zie een redelijk knappe jongen inderdaad naar mij kijken. 'Hey!' Begroet hij me. 'Hey!' Lach ik terug. Hij wacht geen moment en zoent me meteen. Verstijft sta ik daar. Niet wetend wat ik moet doen zoen ik even terug, maar ik wil het helemaal niet. Ik duw hem van me af. 'Stop, ik kan en wil dit niet doen!' Mompel ik.
Ik kijk om me heen. Mijn ogen vallen op een twee personen die elkaar vurig staan te zoenen. Ryan en een ander meisje.
Veel lust, passie en verlangen zit er in hun zoen. Ik breek. Ik voel de pijn door mijn hart steken. Mijn handen grijpen naar mijn maag. Karlijn komt naast me staan. 'Wow.' Zegt ze zodra ze het ziet. Ze neemt me mee naar buiten.
Samen zitten we op een rots. Tranen stromen over mijn wangen. 'Ik haat hem! Ik ben zo jaloers! Ik wil hem zoenen en ik wil hem vasthouden! Ik haat hem, omdat ik hem zo leuk vind!' Schreeuw ik er huilend uit. Oh ja, alcohol maakt mijn gevoelens en emoties twee keer zo sterk. Maar ze zeggen: mensen die dronken zijn, zijn altijd eerlijk.
Ik weet bij dit geval dat ik ook eerlijk ben. Karlijn probeert me te kalmeren. 'Even rustig, Laura. Zo is hij en zo is hij altijd al geweest. Je kan er niks aan doen dat je voor hem bent gevallen.' Ik snik. 'Ik wil gaan.'
'Dat gaat niet, we gaan pas drie uur.' Zucht Karlijn. Ik slaak een diepe zucht.
-
Zodra we thuis komen loop ik chagrijnig mijn kamer in. Ik loop regel recht naar de slaapkamer en ik klap de deur dicht. Ik plof neer op het bed. Niet veel later hoor ik de jongens slaapkamer met een harde klap dichtvallen. Zou dat Quin of Ryan zijn?
Ik hoor Karlijn en Quin lachend de kamer in komen. Het was Ryan. Waarom is hij nou weer zo boos?
Niet veel later komt Karlijn de slaapkamer binnen. 'Waarom is Ryan zo boos?' Is het eerste wat ik vraag. Ze haalt haar schouders op. 'Moet je aan hem vragen, niet aan mij.'
Ik zucht en trek mijn kleding uit. Ik heb geen motivatie om mijn make-up eraf te halen of om mijn tanden te poetsen. Dat komt morgen wel weer. Ik ga onder de dekens liggen en duw mijn hoofd in mijn kussen.
Wat een ramp avond!
JE LEEST
Jij en jij alleen
Teen FictionLaura is samen met haar broer, Isaac, naar hun moeder verhuisd. Haar ouders zijn gescheiden en na een lange tijd bij haar vader te hebben gewoond, gaan ze nu bij hun moeder wonen in LA. Het onverwachte staat voor Laura haar neus zodra ze op haar nie...