Epiloog

7.2K 175 89
                                    

Epiloog deel één

[Laura]

Vandaag ben ik acht maanden samen met Ryan. Ik mag en hoor het eigenlijk niet te zeggen, maar ik had het niet verwacht. In het begin van onze relatie had ik mezelf er dan ook op voorbereid dat hij vreemd zou gaan. Hij was ooit gewoon zo. Isaac's woorden bleven door mijn hoofd spoken. "Mensen veranderen niet door middel van een knipje met je vingers, daar is meer voor nodig en dan vooral tijd." Het was oprecht gezegd. Het drong tot me door.

Isaac staat er gelukkig achter nu. Na zes maanden. Toen we een halfjaar hadden, stond Isaac er achter. "Nu heb ik bewijs genoeg dat het echte liefde is." Waren zijn woorden. Ook die drongen zeker tot me door.

'Lau?' Hoor ik van onder aan de trap. 'Jaja, bijna klaar!' Antwoord ik zijn nog ongestelde vraag. Ik maak de laatste paar krullen in mijn haar en trek dan de stekker eruit van de krultang. Ik kom de trap aflopen en ik zie dat Ryan me van top tot teen bekijkt.

'Wauw.' Is het enige wat eruit komt samen met een grote glimlach die niet te missen is. Ik druk hem een kus op zijn lippen. Samen lopen we de deur uit naar zijn auto.

-

Zodra we het restaurant binnen lopen komt er al een ober aan. 'Tafel voor twee, meneer?' Vraagt hij beleeft. Ryan knikt dankbaar en dan volgen we de ober naar een tafel voor twee waar we plaats nemen. 'Het is mooi hier, heel mooi.' Ik kijk bewonderend om me heen. 'Een mooi restaurant hoort bij een mooi meisje.'

Ik kijk hem aan met een liefdevolle glimlach. Ik ben nog nooit zo verliefd geweest. Laat staan dat ik ooit verliefd ben geweest.

Nadat we wat te drinken hebben gekregen, bestellen we ons eten. Ryan blijft me maar aankijken en ik begin met af te vragen waarom.

'Wat is er?' Vraag ik dan maar. 'Niks, ik kijk gewoon naar het allermooiste meisje van de wereld.' Ik kan mijn glimlach niet inhouden. Wat een lieverd. 'Ik houd van je, Ryan.'

[Thuis aangekomen.]

Samen liggen we op zijn bed naar elkaar te staren en met elkaars haar te spelen. Het is een fijne stilte. 'Ik vond het gezellig vanavond.' Geef ik eerlijk toe. 'Ik ook, ik heb genoten.' Ryan drukt me een kus op mijn lippen en die kus loopt uit op een zoen. Hij komt boven me liggen en de zoen wordt iets wilder. Ik ga erin mee en geef me volledig aan hem over.

We hebben het in acht maanden tijd nog nooit gedaan. Ik was gewoon te bang. Bang voor pijn, bang dat ik het niet kan en stiekem een beetje bang dat hij weg gaat bij me als we het gedaan hebben. Ik weet dat relaties om vertrouwen draait en ik vertrouw hem, maar soms is het gewoon een beetje lastig. Neem het me niet kwalijk.

Hij heeft zichzelf bewezen. Als het echt alleen nog maar om de seks zou draaien was hij hem allang gesmeerd en had hij niet al die etentjes geregeld en die cadeautjes gekocht. Hij heeft me de mooiste herinneringen gegeven die ik me kan wensen. Dat zou een jongen niet doen die het alleen voor de seks doet.

'Ryan, ik ben er klaar voor. Nu is het perfecte moment.' Kijk ik hem een beetje onzeker aan. 'Weet je het zeker?' Hij blijft rustig en liefdevol. Ik knik.

Het is niet zo dat we in die acht maanden tijd niet aan voorspel hebben gedaan, want dat is al wel gebeurd. Samen douchen en elkaar bevredigen. Verder wilde ik toen nog niet.

'Heel zeker.' Ik glimlach. Hij glimlacht dankbaar en nog steeds liefdevol. Hij doet een laatje open en pakt een condoom eruit. 'Ik houd van je.'

Epiloog deel twee

[Laura]

Ik heb al een jaar en een maand met Ryan wat betekent dat hij niet bij me weg is gegaan na onze eerste keer. Het is ook niet bij de eerste keer gebleven. Het deed ook geen pijn en ik heb geen commentaar gekregen dat ik het niet kan, dat zou ook heel ongemakkelijk zijn.

Ik heb een doos pizza gehaald om Ryan te verrassen met zijn lievelings pizza. Als het goed is, is hij gewoon thuis.

Ik kom aan bij zijn huis en bel aan. Na twee keer gebeld te hebben pak ik de sleutel maar. Ik weet tenslotte waar die ligt. Er brandt licht binnen dus hij is wel thuis. Misschien is hij in slaap gevallen, net wat voor hem.

'Ryan? Verrassing!' Roep ik door het grote huis heen. 'Ryan?' Roep ik een paar keer. Ik benader de trap en ga naar boven. Halverwege de trap hoor ik Ryan. Volgens mij is hij aan het gamen. 'Oh, ja!'

Dat is een vrouwen stem.

Ik zet de doos pizza neer en wandel in een heel snel tempo naar zijn kamer deur. Ik gooi de deur open en zie wat ik diep van binnen al had verwacht.

Ryan gaat vreemd.

'Oh my god, Laura dit is echt niet wat het lijkt ik meen het.'

Epiloog deel drie

Al een jaar is het uit. Het heeft me vijf maanden gekost om het te verwerken. Nu ben ik al een maand bezig met het vinden van een campus. Ik wil rechten studeren en ik wil naar een campus. Nieuwe mensen ontmoeten.

Ik sta nog niet echt open voor een nieuwe relatie. Om eerlijk te zijn, ben ik er niet mee bezig. Zo snel zal ik ook niet meer een jongen vertrouwen. Isaac had gewoon al die tijd gelijk. Oh ja, met hem heb ik twee maanden ruzie gehad over het feit dat Ryan toch is vreemd gegaan.

Ik denk nooit meer aan Ryan om eerlijk te zijn. Ik ben erdoor een sterk persoon geworden. Ik kan voor mezelf opkomen. Het vreemdgaan heeft me beschadigd en om er boven op te komen, moest ik ervoor vechten. Van vechten word je sterk en zelfverzekerd. Dat is wie ik nu ben.

Ik had nooit gedacht dat ik er zo goed uit zou komen. Ik had gedacht dat ik een wrak zou zijn voor de rest van mijn leven. Die vijf maanden waren dan ook vijf ellendige maanden, maar ik ben er goed uit gekomen.

Beter dan verwacht. Misschien kom het doordat hij vreemd ging met mijn ex-beste vriendin Mila.


Het officiële einde. Voor de duidelijkheid: deze epilogen vormen dus een soort van de verhaallijn van deel twee. Door deze gebeurtenissen kan ik überhaupt een deel twee schrijven en heb ik veel ideeën. Des te beter voor jullie, want dan komt er weer een goed boek aan, tenminste, dat hoop ik.

Laat me weten wat je van dit boek vond!!

Bedankt voor het lezen. Bedankt voor de leuke en lieve reacties. Bedankt voor het stemmen.

So much love <3

Lovies - A

Jij en jij alleenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu