Štědrý večer - 2.část

38 3 4
                                    


Byli jsme v polovině hlavního chodu, když vtom si kapitán, který právě stoupnul na podium vzal do ruky mikrofon a podíval se na nás. ,,Vážení cestující, jsem poctěn, že se plavíte zrovna na téhle lodi pod mým vedením. Neskutečně mě to těší. Proto bych Vám všem chtěl popřát klidné svátky, pohodu, radost a štěstí. Prožijte dnešní den, jak nejlépe umíte. Veselé Vánoce!" Zvolal a po celé jídelně se ozval aplaus.

,,Michaele." Řekla tiše Amy a ukázala nenápadně k vedlejšímu stolu. U něj seděla ta žena z promenády a vášnivě debatovala. Bylo to divný, před chvilkou tam ještě nebyla.

,,Dáte si ještě něco?" Zeptal se stevard a vzal ze stolu talíře. ,,Doneste nám všem vaječný koňak, myslím, že se to teď hodí!" Zvolal Bryan a usmál se na Courtney. Ta úsměv opětovala a naklonila se k němu. Políbili se. Mě i Amy to překvapilo, ještě nedávno svůj vztah tajili.

Stevard před nás položil skleničky s koňakem a Bryan vytáhl z peněženky peníze.

. . . . .

Bryanovi stačí málo alkoholu, aby se rozpovídal. To samé platilo i teď.

,, ... No a pak jsem mu řekl, že nemám zájem!" Dořekl Bryan svůj vtip a vyprskl smíchy. I my ostatní jsme se začali smát.

,,Omluvte nás, půjdeme na noční procházku." Omluvila se Courtney a podívala se na Bryana. Tomu se moc nechtělo, ale uhrančivé pohledy Courtney byly silnější. Oba dva zmizeli na Velkém schodišti.

,,To je taková brepta." Povzdychla si paní Mackerová a napila se vína.

Zábava se začala pomalu rozjíždět. Lidé zpívali koledy a na parketu se za hudby živé kapely bujaře tančilo. Myslím, že to budou podařené svátky."

Zbytek kapitoly dovypráví Mike Dengler

Byl jsem neskutečně naštvaný. Vadilo mi, že musím s tím starým protivným dědkem trávit Štědrý večer tady na můstku. Nic jsem ale říct nemohl, nestálo by to za to.

,,Veselé Vánoce." Popřál jsem a křečovitě se usmál na kapitána, který se právě vrátil z jídelny první třídy. ,,Hmm, děkuju." Odsekl a stoupnul si k radaru.

,,Blíží se komety." Pronesl tiše a ukázal prstem na obrazovku. Stoupnul jsem si vedle něj a podíval se tam, kam ukazuje. Měl pravdu, na obrazovce byly tři tečky - komety. Aspoň na něco jsem se mohl těšit - uvidím, jak se komety odrazí od bezpečnostních štítů.

Neděle čtrnáctého, "veselé" VánoceKde žijí příběhy. Začni objevovat