"Hoşgeldiniz." Kapıda annem ve babama sıkıca sarılırken arkamdan Alonza geldi. Elini önce babama uzattı.
"Merhaba efendim. Hoşgeldiniz ben Alonza. Kızınızın, kız arkadaşıyım." Babam gözlerini uzun uzun kırparken Alonza annemin elini tutup öpmüştü bile. Peşinden Ally gelip kendini tanıttı ve seri bir şekilde uzaklaştı. Ben annemin yüz mimiklerini okumaya çalışırken Alonza elimi tutmuştu.
O an. Hayatımın hatasını yaptığımı fark ettim. Annemin kaşı seyiriyordu ve babam. Her an çığlık atıp silah çekecek bir gangster gibi duruyordu.
"İçeri geçelim." İçeri davet ederken. Bir süredir adını çokça andığım Tanrıya bir dua daha ettim. Ve annemlerin peşinden içeriye girdim. Onları baş köşeye oturturken Alonza'nın oturduğu tekli koltuğun koluna oturdum.
"Anne, baba biliyorum çok ani oldu bu ama bir dinlemenizi istiyorum... Size zaten bir iki ay önce bir kız var demiştim. Ve siz benim delirdiğimi falan düşünüyordunuz. Çünkü heteroseksüel kızınız bir kız var demeye başlamıştı. Ama. O kız gerçekten vardı. Alonza, bir sanatçı. Aynı üniversitenin Güzel Sanatlar bölümünde son sınıf öğrencesi. Fransız ve ailesi de Fransa'da. Bir iki hafta önce bana evlenme teklifi etti ve ben kabul ettim." Ellerimizi kaldırdım ve yüzüklerimizi gösterdim. İkimizde de birer tektaş vardı.
"Acele ediyormuş gibi olsun istemiyoruz ama. Yakın zamanda bir düğün planlıyoruz." Vee ne oldu bilin.
Annem bayıldı.
Yaklaşık 10 dakika boyunca her şeyi koklatarak kafasına masaj yaparak onu uyandırmaya çalıştık.
Kendine geldiğinde bizi yan yana gördü. İkimizle de tek tek göz göze gelip tekrar bayıldı!
Ve biz aynı işlemleri başa sarıp tekrar denedik. Alonza tam da Hastaneyi arayacakken yine kendisine geldi.
"Barry! Bunlar cidden oluyor mu? Yoksa uyumaya devam mı edeceğim!"
"Bunlar oluyor Mona. Oluyor."
Evet. Hollywood'un köşede kenarda çürümeye yüz tutmuş. Düşük bütçeli aile dram filmine hoş geldiniz. Oyuncularımız bir anne, bir baba, bir aptal çocukları.
"Anne. Lütfen kendine gel ve otur."
Suyu içmesini sağlarken aynı anda onu teskin etmeye de çalışıyordum. Alonza ve Ally durumu uzaktan izliyordu. Alonza annem yine bayılmasın diye geri çıkıp köşede dikilmeye başlamıştı.
"Sen bir kızla mı evleniyorsun!"
"Adı Alonza!"
"Bir kız! Penisi olmayan türden."
"İğrençsin anne. Bir kadın o tabii ki penisi yok."
"Sen heterosun Sky!! Bu nasıl olur."
"Aşk?"
"Mantıklı bir açıklama!??"
"Aşk anne. Senin babama duyduğun o aşktan. Bitkilerine duyduğun aşk gibi sanki ama biraz daha gelişmişi."
"Ben heteroseksüelim ve heteroseksüel bir adama aşk duydum. Bitkileri sadece severim!"
"Tamam. O zaman ben biseksüelim anne." Gözlerini tavana kaldırdı.
"Anne bana bağırmaya hazırlanıyorsun peki. Haklı olduğun tek nokta sana geç söylemiş olmam. Bak bir iki ay sonra düğünüm olacak. Bir hafta sonra Alonza'nın ailesi ile tanışmaya gideceğim. Onlar beni çoktan kabul etti. Siz benim ailem olarak Alonza'yı kabul etmelisiniz.”
"Saçmalama, saçmalama Sky! Sadece kızın güzelliğinden gözlerin kamaşmış. Sen heteroseksüelsin."
"Müstakbel gelininiz o. Ve evet. Çok güzeldir." Kafamı çevirip şaheseri bir kere daha inceledim.
"Ah sağol kızım. Duruma açıklık getirdin! Şöyle düşün Sky. O vejeteryan sen et seversin! En basit açıklaması bu."
"Ah sorun yok. Tofu kullanırım. Ya da vegan et."
"Eve gidiyoruz Sky."
"Benim evim Alonza'nın yanı anne."
"Şimdi gidersek gelmeyecek misin!"
"Hayır anne. Karımla kalacağım."
Ellerini anlına koyup kafası eğdi. On dakika boyunca kafasını eğdikten sonra hızla ayağa kalktı. Beni es geçip Alonza'ya doğru gitti. O parmağını tehtidkar bir şekilde sallayarak yaklaştıkça Alonza geri gitmeye başladı.
"Eğer. Onu üzersen. Ya da o gitmek istediğinde onu bırakmazsan seni öldürürüm. Kim olduğun ya da arkanda kimlerin olduğu umurumda değil. Eğer onu üzen bir şey yaparsan karşında beni bulursun!"
Alonza gözlerini pörtletmiş anneme bakıyordu.
"Tamam efendim. S-sky benim karım olacak. Size yemin ederim onu üzmem."
Annem geri geri çekilip babamın yanına gitti.
"Ya onu böyle kabul edeceğiz. Ya da bir daha kızımız olmayacak Barry. Lütfen. Bir şey söyle."
"Ben evlenmenizi onaylamıyorum. Ben sadece Sky'ın mutluluğunu umursuyorum. Onu zorluklarla büyüttüm. Ben bir baba olarak onun bu garip ilişki içerisinde bulunmasını istemiyorum."
Alonza'nın gözleri yaşarırken Babam ayağa kalkıp kapıya yürüdü. Ceketini eline aldı. Ve kapıyı açtı.
"Benim kızım belirsiz bir ilişki yaşayıp kendisini üzemez. Evlenmenizi istemiyorum."
O kapıdan çıkarken Alonza'nın gözyaşları yanağından süzülüyordu ve ben Alonza'yı ağlattığı için ona çok sinirliydim!
#KalbiDengem
Yorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Şair Ruhlu Şövalye'm
Short Story•Texting• Kısa Hikaye İçinde #1 01:10AM Bilinmeyen Numara; Sana bir şans veriyorum. Adına şiirler yazacağım. Sen de beni seveceksin. #KalbiDengem 26-08-2016 | 26-03-2017 11:03 PM | 03:13 PM