-Ubój zwierząt , czyli cierpiętnicza droga do śmierci-

58 11 4
                                    

Ubój - zabijanie zwierząt rzeźnych przez wykrwawienie w sposób uregulowany przepisami prawa.

Ubój, czy samo to słowo nie brzmi strasznie?Masowe zabijanie zwierząt dla ich mięsa, skór czy też innych płynących z tego korzyści.Często ubój odbywa się w warunkach złych.Bowiem zwierzęta giną w męczarniach.Czy powinno tak być?Czy naprawdę ważniejsze są pieniądze okupione cierpiętniczą śmiercią milionów, o ile nie większej ilości, istot dziennie?Jeśli już chcecie je zabijać róbcie to w sposób humanitarny.Ogłuszenie zwierzęcia trwa kilka sekund.A dzięki temu ono nie musi aż tak cierpieć.Ale nie tylko to jest złe.Bowiem często podczas długodystansowych transportów zwierząt do rzeźni są one trzymane w warunkach niedopuszczalnych.Pozbawione pożywienia, wody i komfortu.Zmuszone do stania w ścisku przez wiele godzin, bez możliwości podniesienia się po upadku często zostają stratowane przez towarzyszy męki.Jest to łamanie prawa ponieważ zwierzęta wiezione na śmierć do ubojni powinny:

1. Być prawidłowo ulokowane, a używane uwięzi nie mogą im ograniczać leżenia i wstawania w czasie transportu.
2.Podłogi pojazdów używanych do transportu zwierząt winny mieć odpowiednią nawierzchnię,zapewniającą przyczepność kończyn oraz umożliwiającą utrzymanie higieny.
3.Środki transportu zwierząt powinny spełniać warunki utrzymania odpowiedniej temperatury, wentylacji, przestrzeni oraz naturalnej pozycji.
4.W trakcie dłuższego transportu zwierzęta muszą mieć zapewnioną odpowiednio często wodę i karmę oraz odpoczynek.
5. Zwierzętom chorym lub rannym natychmiast winna być udzielona pomoc weterynaryjna.
6. Zwierzęta importowane do danego kraju lub z niego eksportowane winny być transportowane jak najkrótszą drogą i bez zbędnych postojów, a ich odprawa graniczna odbywa się poza kolejką.

AD 1
Często, w wielu transportach zwierząt, występuje ogromny ścisk niepozwalający zwierzęciu na poruszenie się, a po upadku na podniesienie.Często upadek jest dla nich wyrokiem śmierci.Giną stratowane przez zestresowanych towarzyszy męki lub trafiają na miejsce kaźni w bardzo złym stanie, ledwo żywe lub niezdolne do wykonania ruchu.

AD 2
Często podłogi takich pojazdów obłożone są cienką warstwą siana, słomy lub w ogóle tego pozbawione.To doprowadza do ryzyka upadku lub kontuzji u zwierzęcia.Zostaje ono wtedy pozostawione samo sobie i często dochodzi do sytuacji gdy stan sanitarny zwierząt podczas transportu pozostawia dużo do życzenia.

AD 3
No właśnie, powinny pozwalać na utrzymanie odpowiedniej temperatury, wentylacji, przestrzeni oraz naturalnej pozycji.Ale jak jest naprawdę?Niestety prawda jest inna, bolesna. Zwierzę nie ma przestrzeni, bliskość innych zwierząt sprawia, że nie ma wentylacji, nie ma przestrzeni, temperatura jest wyższa niż powinna być, a utrzymanie naturalnej dla zwierzęcia pozycji graniczy z cudem.

AD 4
Zwierzęta jednak bardzo często pozbawione są jednak i tego.Nie karmione, pozbawione wody czy chwili odpoczynku od ścisku i złych warunków skazane są na długą podróż do śmierci.I gdie tu humanitarna postawa?

AD 5
Ale takie zwierzęta nie otrzymują pomocy.Są skazane na cierpienie związane z chorobami czy ranami lub urazami nabytymi w trakcie transportu.

AD 6
I co najważniejsze, by uniknąć opłat celnych zwierzęta wywożone za granicę danego kraju wiezione są dłuższą drogą wolna od celników i znacznie przedłużającą ich mękę.

Oczywiście nie odnosi się to do każdej ubojni.Ale jest wiele, które wolą łamać prawo w myśl zdobycia większej ilości pieniędzy.Istnieją jeszcze bowiem ludzie, którzy mimo przykrego popytu na wyroby mięsne potrafią zadbać o warunki w jakich zwierzęta są transportowane i dają im humanitarną śmierć.

A teraz pomyśl, czy te schabowe, zrazy albo pieczeń są warte tak wielkiego cierpienia?Czy naprawdę warto popierać taki proceder w myśl zaspokojenia własnych potrzeb?Czy naprawdę chcesz popierać coś, co oznacza śmierć w męczarniach niewinnych istot?Zdradzić Ci sekret?Wiele z tych zwierząt było zbyt młodych lub było w ciąży w momencie śmierci.I choć takie zwierzęta nie powinny podlegać zabiciu, to były one zabijane bezprawnie dla zaspokojenia ludzkich potrzeb.

Ja tego nie popieram.Nie za taką cenę.Postaw się w sytuacji tej istoty, poczuj to, co ona czuła.I co?nadal masz ochotę na szynkę, wędlinę lub kawał wieprzowiny czy wołowiny?Bo ja nie.Nie mam na to ochoty.Nie mam ochoty wkładać do ust czegoś co jest okupione godzinami mąk.

NIE POZNA BÓLU TEN, KTÓRY NIE ZAZNAŁ CIERPIENIA...

Dark Side Of Being Angel ✖ZAKOŃCZONE✖Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz