Park Jimin POV
" Jinjja?! " Aku mula rasa kecewa.
" Betul. Sumpah sikit pun aku tak tipu. " Bersungguh Jungkook menyatakan kenyataan yang dia dengar dari adik Hanbin yang sekelas dengannya.
" Kasihan kau. Aku rasa kau patut move on. " Ujar Taehyung menepuk bahu aku.
" Tak payah susahkan diri kejar perempuan tu. " Tambah Namjoon hyung pula."Hyung tak nak kau sedih. Baik kau cari perempuan lain. Bukannya kau tak laku. " Kata - kata Jhope hyung menambahkan kecewa dalam hati aku.
"Korang tak paham. Aku dah terlanjur suka. Suka tak boleh dipaksa. " Ujarku menunduk menekur lantai. Perasaan kecewa mula menapak dalam hati aku.
" Aku tahu. Tapi at least kau kene cuba lupakan dia. Ramai lagi yang nak kan kau. " Taehyung menggosok belakang aku. Cuba menenangkan aku.
"Tak. Aku kene fight untuk dapatkan dia." Ujarku disambut keluhan rakanku.
"Fine. Then fight Jimin. " Yoongi hyung yang dari tadi diam akhirnya bersuara.
"Aku sokong walau apa keputusan kau. " Tambah Yoongi hyung lagi.
Aku senyum.
" Aku pun setuju dengan Yoongi. " Kata Jin hyung pula.
Senyuman aku makin mekar sebab aku ada kekuatan. Mereka masih support aku.
" Kalau macamtu, nampaknya kami yang kurang bersetuju tadi nak jugak support kau. " Namjoon hyung mengusap kepalaku dan semua mengangguk tanda setuju untuk aku terus rapati Chae.
Walaupun dia kini milik Hanbin si Playboy tu.
' Hm. Kenapalah dia boleh berkenan dengan si Hanbin tu. ' Keluh hati aku.
Flashback.
" Guys. Actually Chim nak bagitau korang sesuatu ni. " Gedikku sambil mendekati Taehyung, Jungkook dan hyung - hyung ku.
"Shit. Kau jangan gedik sangat boleh tak? " Yoongi hyung mula mencebik. Memang dah perangai dia macam tu . Acah swag.
" Ha apa dia? " Soal Jin hyung.
"Aku sebenarnya ada berkenan dekat sorang budak ni . Tapi rasanya tahun lepas dia tak wujud pun kat sekolah kita. " Aku membuka kata.
" Then? " Soal Namjoon hyung sambil matanya masih fokus pada bukunya. Biasalah rutin pelajar cemerlang. Buku buku dan buku.
" Hajatnya aku nak ngorat dia. "
" Wowww ! Siapa budak tu ? Aku kenal tak ? Cantik tak ? Banyak aeygo macam aku tak ? " Taehyung yang tadinya leka bersama kek tiba-tiba datang datang menyerang dengan seribu soalan. Eh tipu je. Mana sampai seribu. Heheh.
YOU ARE READING
My Sunshine | Park Jimin |
Teen FictionDia nakal. Selalu kacau aku. Aku tak suka dia. I mean. I hate him so damn much. Tapi tiap kali aku ada masalah. Dia yang aku cari. Dan tanpa sedar senyuman dia adalah sunshine yang menyinari hari gelap aku.