07- Dance Club

420 59 17
                                    

Park Jimin POV

" Hey Park Jimin ! " Jerit seorang lelaki.

Aku menoleh. ' Hanbin '

" For your information, aku ni boyfriend Chae. So please. Jangan ganggu dia. " Hanbin pandang aku. Tangannya dimasukkkan ke dalam poket.

" For your information, i don't care. " Aku senyum. Sinis.

" Kau ! " Hanbin mencengkam leher baju aku.

Aku senyum lagi. Saja nak menyakitkan hati dia.

" Arghh " Terian Hanbin. Geram mungkin.

Dia lepaskan cengkaman. Tapi dalam sekelip mata aku berasa sesuatu yang berat menerkam ke pipi. Sakit rahang aku. Shit.

" Tu harga untuk kau kacau Chae. "

" Ni je ? " Aku pegang pipi aku.

" Kalau setakat satu penumbuk lemah macam ni. Sikit pun aku tak goyang ah. " Matanya tajam menikam aku. Aku tak kesah wekk. Aku berlalu tinggalkan Hanbin terkulat-kulat pandang aku geram.

Malas aku nak melawan balik. Chill lah aku pakai phrase Yoongi hyung lol. I don't give a shit. 😂

***

" Hi baby. " Tegurku bila nampak Chae berada di lokernya.

" Hi. "

" Tidur lena semalam ? " Tanyaku. Aku menyandar pada loker disebelahnya. Memandang Chae yang mencari buku.

" Lenaa sangattt. " Balasnya menghempas kuat pintu loker. Dia berjalan ke kelas. Aku mengejarnya.

" Mesti lah lena. Kan dah dapat kiss. " Aku menyekat laluan dia.

" Tepi lah sikit ! " Marah Chae.

" Ololo comelnya Chae marah. " Aku jalan mengundur. Sebab nak tengok muka Chae yang comel tu.

" Tepi lah sikit ! Nak apa sebenarnya?! Semak lah. " Tengking Chae.

" Saya nak awak boleh ? " Aku berhenti mengejut.

Chae yang sedang berjalan dengan laju melanggar badanku. Ehek terpeluk>.<

Chae tolak badan aku.

" Kau busuk lah ! "

" What ?! " Aku bau badan aku. Sementara tu Chae dah pun jauh meninggalkan aku terkulat-kulat bau badan sendiri.

" Bro ! Buatpa kat sini? Jom masuk kelas. " Ajak Taehyung menarik bahu aku.

" Aku busuk ke? " soalku pada Taehyung.

Dia pandang aku pelik. Dia dekatkan muka dia pada setiap inci badan aku.

" Emmm "

" Busuk ke ? " Soalku keras.

" Emmm " Tae kembangkan pipinya

" Tae ! "

" Tak . mane ade. kau wangi macam biasa je. " Dia tarik aku dan kembangkan senyuman rectangle nyaa.
" Tapi. "

" No tapi- tapi jom lah lenguh dah aku berdiri kat sini. " Ajak Taehyung.

Aku akur dan berjalan ke kelas.

***

"

Okay harini akan diadakan mesyuarat agung kelab. Jadi saya akan bacakan tempat dimana setiap kelab akan berkumpul. " Jelas Puan. Jung yang sedang membelek kertas ditangannya.

" Okay. Bagi kelab Mathematic and science akan berada di kelas 3-1. Kelas seni pula akan berada di kelas 3-2. Kelab bla bla bla bla... "

" Pastikan kamu semua akan masuk dalam salah satu kelab berkenaan. Tu saja. Perubahan yang mungkin berlaku akan diberitahu segera. " Puan.Jung pamit setelah meminta izin.

Aku pandang Chae yang berada di depan aku. Dia ambil buku dan bangun dari mejanya ke meja kawannya.

Aku pandang Taehyung. Dia asyik bermain dengan kapal terbang kertasnya. Lahai.

" Tae. " Panggil ku.

" Ya. " Matanya masih fokus pada kapal terbang kertasnya.

" Kau nak masuk kelab apa ? "

" Laa. Macam tak biasa pulak. Dance club of course. Kan semua BTS dekat sana. " Ujar Taehyung.

" Oh. okay. "

***

" Memandangkan Hoseok adalah Pengerusi, saya serahkan tugasan selebihnya pada dia. Saya minta diri dulu. " Miss.Han segera berlalu.

" Okay. Kita perlukan naib pengerusi dan bla bla bla. "

Akhirnya pemilihan ahli jawatankuasa kelab tarian selesai.

" Finally semuanya dah selesai. Pastikan semua hadir pada perjumpaan seterusnya. " Ujar Jhope hyung

" Semua boleh bersurai "

Hoseok POV

" Semua boleh bersurai kecuali awak Minjae. "

" Oh. Okay. " Minjae duduk semula di sebelahku. Dia merupakan naib pengerusi kelab ini.

" I need you to set an activity for our next meeting. " Ujarku pada Minjae.

" Such as ? " Tanya Minjae pada aku.

" Saya ingat nak buat aktiviti perkemahan. Dan kita akan adakan pertandingan such memasak menari menyanyi and something interesting. " Ujarku.

" Better awak fikirkan satu aktiviti yang menarik. Pasal sponsor tak payah risau. " Aku sambung lagi.

Minjae mengangguk.

Aku bangun dari kerusi ku.

" Ni je setakat ni. Ada apa- apa saya akan cari awak. "

" arasseo. " Balas Minjae mengemaskan barangnya ke dalam beg.





Hoseok matang dan macho okay ?

Votment?

My Sunshine | Park Jimin |Where stories live. Discover now