18- Gedik

347 51 46
                                    

Chae Won POV

Aku kira ni. Aku kira. Hari ni dah cukup seminggu Jimin tak pedulikan aku sebab betina tu. Sabar aku pun dah mula menipis senipis kulit bawang.

BTS pula asyik suruh aku sabar. Eh! Park Jimin tu namjachingu aku ke si Seulgi tu? Aku tahulah dia lawa. Tapi tak perlu kut buat aku ni macam tunggul.

Aku masuk kelas ,  dan nampak Jimin pejamkan mata di tempatnya. Eh eh betina ni asyik duk menempel je dengan Jimin. Aku pula naik rimas melihatnya. Seulgi asyik tarik tangan Jimin suruh temankan dia makan. Gedik.

Aku tarik nafas. Betul ke benda yang aku nak buat ni.

Aku buang beg galas aku dan hempas atas meja Jimin.

Jimin buka mata. Terkejut melihat aku.

" Eh betina! " semburku sambil memandang tajam pada seulgi.

Seulgi nampak terkejut.

" kau pehal?" Tanyanya pula.

" eh kau ni dasar tak sedar diri kan. Menggatal dengan namjachingu aku. " ujarku marah.

Naik berdesing telinga aku. Boleh dia tanya pehal? Eh. You mess with wrong person lah Seulgi. Kalau hak aku, sampai mampos aku akan pertahankan.

" siapa namjachingu kau? " soalnya pelik.

" ni ni. Ni dia. " aku tarik tangan Jimin ke belakang aku.

Dia diam tak terkata. Mungkin tak sangka aku boleh bertukar jadi singa sekelip mata.

" eh ! Tak tak ! Dia aku punya lah! " marah seulgi. Dia menolak badan aku kasar buat aku tersasar ke belakang. Nasib Jimin ade tolong sambutkan.

Aku senyum sinis.

" kau siapa nak sentuh aku?! " aku tolak dia balik.

Dia tolak aku lagi balik sampai aku nak terjatuh.

" eh korang jangan lah gaduh ! " marah Jimin.

" Chim cuba cakap siapa Chae ni pada Chim. " kataku pada Jimin.

Tapi dia hanya mendiamkan diri. Menyebabkan aku naik angin.

" see? Jimin diam je. Kau je yang beria. Tak malu. " sembur Seulgi pada aku. Dia senyum sinis. Menyakitkan hati.

" Chim! " gertakku. Dia diam.

" Fine! " aku tolak Seulgi. Dia tarik rambut aku.

" kau jANgan nak bERANGann nakkan Jimin. Dia milik aku. " ucap Seulgi seraya menarik kuat rambut aku.

Aku tarik rambut dia semula. Jeritan demi jeritan keluar daripada bibir kami. Semua pelajar di dalam kelas melihat kami.

" kau tu betina tak malu! Aku dah declare couple dengan dia lah! " jerkahku mengejutkan semua pelajar dalam kelas.

Aku naik atas badan dia dan humban kepala dia kat lantai. Yang aku geram dia ni dasar tak mudah mengalah. Setitik airmata pun tak jatuh.

Aku tarik dan bangunkan dia,  dan tolak dia dekat dinding belakang kelas.

" cukuplah! " jimin cuba menarik aku. Tapi aku tolak Jimin.

Selagi aku tak puas hati, selagi tu aku buat. Aku tampar Seulgi. Akhirnya dia menangis pegang pipi dia. Aku lepaskan pegangan aku dari rambut dia. Aku menarik nafas.

Tiba-tiba satu tamparan singgah di pipi aku. Aku pegang dan menoleh.

' Park Jimin yang tampar aku '

Aku senyum pada dia.

Sakitnya hati aku. Sebak tak usah cakap. Aku rasa macam nak menangis kat sini jugak. Tapi aku tak boleh nampak lemah.

Lepas Jimin tampar aku. Dia macam terkejut.

" Chae, i'm sorry. " ujarnya Jimin terketar-ketar.

Dia tampar aku. Sebab perempuan gedik ni, aku akui dia memang lawa. Tapi perangai? Macam setan. Clubbing sana sini. Macam mana aku tahu? BTS yang cerita. Maklumlah anak orang kaya hidup liar.

" sorry for what? Tamparan ni? Eh tak perlu. Aku pun nak berterima kasih sebab dah sedarkan aku yang kau tak layak pun nak jadi namjachingu aku. " ujarku.

Aku angkat beg dan ingin berlalu. Tapi aku berhenti di depan pintu.

" at least sebelum ni, Hanbin. Ex namjachingu aku yang kau kata tak layak untuk aku, tak pernah tampar aku. Kau orang pertama yang buat aku macamni. Mak bapak aku walaupun bermasalah, dia tak buat anak dia. Kau? Kau bukan siapa-siapa. Langsung tak ada pertalian darah dengan aku, berani naikkan tangan. So? Get lost. I dont want you anymore. Kita clash! " ucapku dan terus berlari ke pagar sekolah. Aku berlari pulang.

Pak guard yang memanggil pun aku tak hiraukan. Aku cuma nak balik dan menangis sepuas hati.

Sampai hati dia tampar aku. Padahal aku yang patut dia backup. Bukan betina tak guna tu.

'Sebab perempuan tu dia tampar aku.' Kepala aku asyik ulang perkataan ni je.

Dasar lelaki tak guna. Fck. Sepatutnya aku ikut hati aku untuk tak terima dia. Aku dah agak yang aku akan berpisah dengan dia. Tapi tak sangka secepat ni.

Kenapa dia buat aku macam ni? Salah aku ke ? Dah dia menggatal, tak tegur aku seminggu? Tu boleh buat aku tenang? Perempuan mana yang tak cemburu? Perempuan mana yang tak marah bila ada orang ketiga dalam hubungan.

Kalau dah tak guna. Sampai mati pun tak guna.

Aku benci kau Park Jimin!






Brutal sikit chap ni. Ahaha. Teringat pula zaman sekolah bila bergaduh ahaha.

Apaapapun. Thanks for reading.

Votment?

My Sunshine | Park Jimin |Where stories live. Discover now