Park Jimin POV
Aku tersenyum melihat Chae yang tersenyum gembira memeluk rakan-rakannya. Tangisan perpisahan juga telah jatuh dari matanya.
Harini merupakan hari last kami di sekolah. Akhirnya dah graduate.
Aku masih lagi jadi trainee. Jadi masa aku untuk Chae sangat terhad. Apa-apa pun aku harap dia akan tetap setiaa dengan aku.
Selepas pelbagai dugaan yang aku hadapi bersama Chae, kini hidup kami lebih bahagia.
Pergaduhan, merajuk itu biasalah, asam garam dalam perhubungan. Aku senyum saat dia mendekati aku.
Sebuah kotak kecil aku hulurkan pada Chae.
" nah. "
" Apa ni? " Tanyanya.
" Buka laa " Suruhku.
Chae menarik kerusi dan tangannya perlahan membuka tudung kotak tersebut.
" Chim~ lawanya. " Chae menutup mulutnya dengan kedua belah tangannya.
Aku senyum.
" Suka ? " tanyaku
Chae mengangguk dan pantas memeluk aku. Pipi aku diciumnya sebelum mata fokus pada hadiah yang aku beri tu.
" pakaikan~ " suruhnya manja.
Aku capai gelang tu dan pakaikan pada lengan dia.
Chae mengusap loket yang ada pada gelang tersebut.
" ㅊ❤ㅊ " ucapnya.
" Chim ❤ chae " ujarku.
Chae mengangguk sebelum membuka zip begnya.
" Chae pun ada sesuatu untuk Chim. Nah. " Sebuah buku bewarna hitam dan ditengahnya ada gambar matahari. Lawa.
" Baca kat rumah. " Tanganku pantas ditepis dari membuka helaian buku tersebut. Seperti yang disuruh, aku menyimpan buku tu dalam beg aku.
Aku mengajak Chae berjumpa dengan bangtan. Kami bertemu di Samcheong-dong cofee mill. Aku memandang sekolah sekali lagi sebelum keluar dari kawasan yang penuh dengan kenangan ni.
Harini sekolah sedikit riuh memandangkan semua pelajar dibenarkan bersiar - siar dan mengucapkan selamat tinggal kepada senior yang mungkin akan meneruskan pengajian di university ataupun yang akan terus bekerja.
Aku berjalan bersma Chae dan menaiki subway untuk kesana.
Sampai disana , aku duduk di depan Taehyung , dia tersenyum gembira .
" Whats up men? " Aku menegur bangtan.
Mereka hanya memandang Taehyung .
" Nothing special . Tuu~ Yang tu tersengih je dari tadi. Aku tanya kenapa, dia cakap nak tunggu kau. " Terang Jin pada aku.
Chae hanya diam disebelah aku.
" Kau nak bagi tahu apa? " Tanyaku pada Taehyung.
" Ehem ehem. " Taehyung berdehem dan berdiri.
" Palliwa " arah bangtan.
" Yah- sabarlah " Marahnya. Dia tersenyum kembali.
Taehyung mengeluarkan phone dan menelefon seseorang untuk datang kesini. Setelah 5 minit menunggu, Eunna datang dan duduk di hadapan Chae.
Semua memandang Eunna pelik.
Tetiba je. But nevermind sebab semua orang dah excited dengan apa yang nak dikatakan oleh Taehyung.
YOU ARE READING
My Sunshine | Park Jimin |
Teen FictionDia nakal. Selalu kacau aku. Aku tak suka dia. I mean. I hate him so damn much. Tapi tiap kali aku ada masalah. Dia yang aku cari. Dan tanpa sedar senyuman dia adalah sunshine yang menyinari hari gelap aku.