Park Jimin POV
Aku tak dapat tidur semalam. Sebab tak biasa tidur dalam khemah. Sakit do belakang pinggang aku.
Jadi pagi ni aku bangun awal. Pagi ni Jhope hyung arahkan 3 orang perempuan group kami siapkan makanan. Aku nampak Chae duduk dekat dengan dapur. Orang lain tak ada pulak kat situ. Mandi mungkin. Apa Chae masak eh?
Jap. Nak pergi intai-intai Chae. Hehe.
Chae Won POV
" Eh! Ape ni? "Satu tangan melingkar dekat pinggang aku. Tu yang buat aku terkejut. Aku cuba leraikan. Tapi makin kuat dia peluk aku.
Aku cubit lengan tu dan dia longgarkan pelukan. Terus aku menoleh. Aku dah agak!
Park Jimin.
" Dasar jantan merenyam! " aku tolak dada Jimin kuat. Tapi dia masih tak berganjak.
Kenapa?!!!!
" Tepi lah! Rimas! Paham tak rimas! " marah aku.
" alaa saya nak tolong je. " ujar Jimin.
" kalau ya pun nak tolong, mohon jauhkan diri dari saya. " ujar aku.
" saya cuma nak temankan awak." Panas ni. Itu pula jawapan dia.
Lantak kau lan jantan merenyam. Malas nak melayan.
" pandai Chae buat kerja-kerja dapur ni ya? " Komen Jimin apabila melihat tangan aku yang lincah melakukan kerja.
" biasalah. Bukan anak orang kaya, ada gaji tak payah nak buat kerja dapur. " balasku.
Jimin mencebik. Dia datang sekali lagi mendekati aku. Cepat cepat aku suruh dia jauhkan diri.
Aku menoleh sekilas Jimin yang berada disebelahku. Dah macam pakcik sekuriti je. Asyik memerhati.
Seketika kemudian , sedang aku ralit dengan memasak, Jimin mula berpindah berdiri di belakang aku. Dia mendekati aku.
" wanginya sayang saya ni. Menggoda.." Bisik Jimin pada aku.
Kata-kata dia mengundang debaran hebat dalam hati aku.
" Jimin, saya banyak kerja ni. " aku geram tapi sabarkan aje. Rasa macam nak sumbat-sumbat je dalam mulut dia ni. Tak senang langsung nak buat kerja.
Yang lain pula dah kemana tinggalkan aku dengan si gatal ni.
" jangan kacaulah! " marahku saat tangannya mula melingkar sekali lagi. Aku cuba leraikan tangan dia. Dan dia lepaskan.
" saya temankan awak. Takdalah awak bosan sangat. Awak boleh berbual dengan saya. " balasan Jimin buat aku memilih untuk mengunci mulut.
Makin menjawab, makin menjadi gatal dia.
Aku jeling Jimin. Seronok betul dia kacau aku. Makin rancak aku buat kerja, makin rancak pula dia kacau aku. Sebal betul.
Saat sekali lagi aku nak kacau gulai, terus tangan yang sedang bergerak mengacau gulai digengam Jimin.
"Sibuk lah! Saya boleh kacau sendiri. " getus aku semakin geram.
"Biarlah Chim tolong. " Jimin macam orang tak reti bahasa. Tangan aku yang sibuk megacau terus digengamnya.
"Ha! Gaul macam ni ya tuan-tuan dan puan-puan. Tengok buah hati saya buat ni. Nampak macam sedap aje gulai tu. Yang tukang masak pun nampak macam best je." Ucap Jimin seperti ada orang yang mengaksikan show kami.
" Lepaslah! Rimas ! Panas ni tahu tak?! " rengus aku. Geram dengan Jimin yang bukan menolong tapi makin melambatkan proses masakan ini.
" okay chim tolong tiupkan supaya Chae sejuk. " Balas Jimin pula.
Allahu! Sabar ajelah aku ni. Aku hanya mampu menghela nafas dalam dengan gelagat tidak reti bahasa Jimin.
" Nah! Nak gaul sangat kan? " aku lantas meleraikan pegangan tangan Jimin. Senduk aku serahkan pada lelaki itu.
" Chim nak gaul sekali dengan Chae. Mana best kacau sorang-sorang." Dengan muka selamba Jimin tarik aku semula.
" Eeee sabar jelah aku dengan jantan gatal ni! Merenyam! "
Jimin terkekeh-kekeh ketawa. Seronok lah tu dapat mengenakan aku.
Park Jimin POV
" Jemput makan semua. Future wife aku masak tadi. Aku pun tolong sekali. " Ujar jimin pada BTS. Senyumku lebar.
Chae hanya menjeling.
" Best kan masak sama-sama sayang? " Aku senyum pada Chae.
Chae hanya senyum paksa. Nak tergelak tengok muka dia. Mesti geram betul dia dengan aku.
" sayang jangan lah gaul saja nasi tu. Makanlah. Ke nak Chim suapkan? " Ujar aku pada Chae.
" Tak perlu. " Balas Chae pula.
" kalau nak suap bagitahu je. Jimin ni memang jenis tak kesah. " Ujar Namjoon yang menyuap makanan kemulutnya.
Chae hanya senyum.
" Hyung. Sedaplah! Daebak! " puji Jungkook.
Taehyung pula makan dan tak pedulikan orang lain. Lapar sangat tu.
"Memanglah sedap. Hasil air tangan kasih sayang Chae plus Chim okay. " Balas aku selamba.
Terbelahak Yoongi hyung yang mendengar. Aku menghulurkan air pada dia. Dia meneguk rakus.
" Esok aku masak. Chae boleh berehat. " ujar Jin hyung.
" siapa nak tolong aku esok? " Tanya Jin hyung. Tapi
Krik
Krik
Krik
" yah! Takkan aku nak masak sorang-sorang! " Marah Jin hyung. Orang lain hanya mendiamkan diri dan fokus pada makanan.
Tiba-tiba Namjoon hyung menawarkan dirinya. Semua orang terkejut.
" err takpelah. " ujar Jin hyung.
" Orang nak tolong tak nak bagi pulak. Tadi nak sangat. " Namjoon hyung merajuk ke? Ahaha.
" Ahahahahaha. Kesian hyung! Tak baiklah buat namjoon hyung macam tu." Ketawa Taehyung.
" kalau ya pun nanti Namjoon hyung rosakkan barang kat dapur, yoongi hyung boleh baikikan. " Taehyung meneguk air. Selamba.
Namjoon hyung dah pandang Taehyung macam nak makan. Seram.
" err. Sorry. " tunduk Taehyung dan teruskan makan.
Jhope hyung hanya menggeleng kepala.
Eunna dan Minjae hanya senyum melihat telatah BTS. Tapi Chae, muka dia seram semacam. Tak senyum. Macam nak telan orang.
Aku pandang Chae. Dia bagi aku satu jelingan tajam. Err. Resap sampai ke tulang jelingan dia. Marah sangat ke pada aku pasal hal tadi?
Our boys mng plk kat music bank tadi. Sukanyaa.
Btw thankyouu yang mana masih setia dengan story ni.
Tbc.
Votment?
YOU ARE READING
My Sunshine | Park Jimin |
Teen FictionDia nakal. Selalu kacau aku. Aku tak suka dia. I mean. I hate him so damn much. Tapi tiap kali aku ada masalah. Dia yang aku cari. Dan tanpa sedar senyuman dia adalah sunshine yang menyinari hari gelap aku.