17- Tenang

326 49 19
                                    

Chae Won POV

Aku meletakkan sesudu kecil gula ke dalam gelas untuk menambahkan kemanisan pada hot coco ku. Aku mengacau air sambil ingatkan dia untuk buat hari aku lebih indah.

Tanpa sedar, bibirku mengukir senyuman. Aku sisipkan sedikit air di bibir.

" Chae won ah, dah kenapa senyum sorang-sorang? " Omma mengusikku.

" me? Smiling? Am I smiling? " aku ketawa perlahan.

Aku tarik kerusi dan duduk di meja makan. Omma ke dapur untuk ambil pancakes dan letakkannya di atas meja didepanku.

"Mashitaa~" ujarku sambil mengambil bau pancake.

" yah Omma ! Jangan lah pandang Chae macam tu. " Aku mengambil pancakes dan menyuakannya ke dalam mulut.

" siapa dia? " usik omma lagi.

Aku ketawa.

" Tak ada siapa-siapa lah. Chae senyum bukan sebab dia. " aku bangun dan ke sinki untuk berasihkan tangan.

Sebenarnya aku melarikan diri daripada menjawab soalan chessy omma.

Aku kembali ke meja dan minum sesikit sisa air aku.

" are you sure Min Chae Won? " omma senyum sinis.

Aku senyum sebelum menjawab. Aku tak akan pernah dapat tipu omma. Dia memang bijak dalam meneka hati aku.

" Fine. He's Park Jimin. " ujarku.

Omma ketawa.

" The one yang bringging you out last weekend? " Tanya omma

"Yeah." Anggukku.

" Hmm. Park Chae Won. Sounds good. " ujar omma lagi. Dia ketawa.

Aku senyum dan memeluknya.

" saranghaeyo omma. " ujarku.

Aku nampak omma cuba menyimpan bekasan pancakes, aku cuba membantu tapi dia menolak.

" Chae, pergi lah pakai kasut sana. Nanti lambat nak kesekolah. " Suruh omma.

" arasseo omma. " aku bangun dan tarik beg dari kerusi.

" chae pergi dulu omma. Annyeong." Aku pakai kasut dan keluar dari rumah.

Aku berjalan menuju ke sekolah. Sampainya disekolah, aku pandang jarum jam di tangan. 6.55pagi. Masih awal.

Aku duduk di meja dan memandang ke luar tingkap. Matahari dah mula pancarkan sinarnya. Tapi matahari aku tak sampai lagi. Tak sinarkan lagi hari aku yang gelap ni.

Tanpa sedar, aku dah habiskan 15 minit fikirkan pasal Park Jimin. Aku dah betul-betul angau ni.

" Morning " sapa eunna dan duduk disebelah aku.

" morning. " balasku semula.

Aku bangun dan menuju rapat ke tingkap. Memerhati pelajar yang baru sampai disekolah.

Sedang aku memerhati, aku nampak kelibat jimin yang keluar dari kereta. Agak pelik, biasanya dia hanya mengayuh basikal bersama Taehyung. Tapi harini lain jadinya.

Setelah Jimin keluar, keluar pula seorang yeoja. Dia memegang kemas tangan Jimin. Jimin seperti menolak tapi akhirnya biarkan sahaja.

" cantik. " ujarku perlahan.

" siapa cantik? " tanya Seungkwan yang entah bila berada di sebelahku.

" yang dengan Park Jimin tu. " aku muncungkan bibir ke arah mereka berdua.

My Sunshine | Park Jimin |Where stories live. Discover now