Chae Won POV
Aku pandang Jimin yang makan dihadapan aku.
Mee di pinggan aku, aku kuis dengan sudu perlahan.
" Chae, kenapa tak makan? " Tiba-tiba Omma menegurku.
" Ni chae makan. " Aku suap sesudu mee ke dalam mulut dan tersenyum.
Aku pandang Jimin dan senyum ke arahnya. Aku yang kembali tunduk dipanggil Jimin.
Kembali aku mengangkat muka. Dia senyum sambil menghulurkan sesudu mee buat aku.
Aku pandang mereka yang lain di meja. Malu dilayan sebegitu baik. Jimin sudu suap aku.
" Nah. Ngangaa. Aaaa" Ucap Jimin.
Aku senyum dan makan suapan dari Jimin. Mereka hanya ketawa dan tepuk tangan, buat aku makin malu. Aku tunduk dan terus makan makanan aku.
" Hoi, kau tak nak suap Jimin semula ke? " Tanya Mingyu yang berada disebelahku.
" Ehemm. " Appa berdehem sebelum aku rasa muka aku panas.
" Alah, appa pun. Spoting ah sikit. Apa salahnya. Birthday Chim, sepatutnya Chae yang suap dia. " Sampuk Omma lagi.
Aku ketawa. Ibubapa Chim juga ketawa dengan sikap omma dan appa aku.
Aku mengaut sikit mee dan suap pada Chim.
Mingyu dah dengan rela hati mengambil gambar kami tanpa disuruh.
" Awww. So sweet " Ucap Namjoon Oppa sambil menepuk bahu Jimin.
Aku rasa macam nak tergelak pun ada, melihat reaksi masing-masing. Taehyung dah menganga sekali dengan Jimin masa aku nak suapkan Jimin. Ahaha.
Eh! Aku lupa! Lupa nak call Minjae dan Eunna.
Ohmg. Kawan apakah?
Aku cepat-cepat minga izin untuk menelefon dorang. Sejam kemudia dorang pun datang.
Aku dan Jimin melayan mereka dengan baik. Ibu bapa kami pula dah duduk di ruang tamu. Apa yang dibualkan pun aku tak tahu.
Sekejap serius, sekejap gelak.
Setelah aku pastikan semua orang makan, Jimin ajak aku ke luar. Duduk di buai bahagian tepi rumah. Di taman.
Aku ikutkan saja. Saat tangan dia mengenggam tangan aku, aku rasakan nyilu di hati. Sanggup ke aku nak lepaskan dia nanti?
Aku mengeluh. Senyuman tidak lekang dari bibir aku. Aku cuba kuatkan diri aku dengan tersenyum. Cuba buat semua orang gembira dengan senyuman yang aku ukirkan.
Aku duduk di sebelah Jimin.
Tangan Jimin melingkar di pinggang aku, aku biarkan. Perlahan kepala aku sandarkam di bahu aku.
Adakah ni akan jadi last moment bahagia buat aku?
Teringat dengan ugutan seorang yeoja ni.
" Aku bagi kau masa sebulan je. Lepas sebulan kalau kau masih bersama dengan Jimin. Aku akan pastikan Jimin mati. Kalau aku tak dapat dia, kau pun takkan dapat dia. Kau ingat kata-kata aku. SEBULAN dari sekarang. "
YOU ARE READING
My Sunshine | Park Jimin |
Teen FictionDia nakal. Selalu kacau aku. Aku tak suka dia. I mean. I hate him so damn much. Tapi tiap kali aku ada masalah. Dia yang aku cari. Dan tanpa sedar senyuman dia adalah sunshine yang menyinari hari gelap aku.