Park Jimin POV
Tak sangka , pejam celik pejam celik dah pun 7 bulan Chae mengandungkan anak kami. Banyak perkara baru yang aku belajar dalam menjaga seorang wanita mengandung. Emosi mereka yang tak menentu mengajar aku cara untuk bersabar.
" Chagiyaa ~ " panggilku berbisik lembut ditelinga isteri kesayanganku.
Rambutnya aku usap perlahan.
Pipinya pula jadi bahan kucupan aku di pagi hari.
" Jangan laa~ nak tido ni" rengeknya manja. Tangannya pula menolak lembut dada aku yang mula menghimpitnya.
" Bangunla. Tak elok tidur banyak sangat. Nanti baby pun jadi kuat tidur macam mama dia. " Ujarku sambil tangan mengusap perut Chae yang semakin membesar itu.
" Taknak la. " tolaknya.
" Kalau tak nak, emmmmm. Chim cium sampai lemas nak? " Ugutku. Sesungguhnya Chae sangat rimas dengan sikap aku yang suka mencium pipinya.
Tak sempat satu ciuman singgah pun dia dah buka mata.
" Yelah yelah. " Mulutnya dimuncungkan. Hai chae, perangai suka memuncung masih tak berubah dari zaman sekolah.
Aku tersenyum sendiri saat mengimbas kembali kenangan lama. HAHAHA . zaman sekolah yang sangat bermakna.
" Tahu takut. " Sindirku.
Chae bangun dan menolak selimut yang membaluti dirinya. Cepat-cepat aku bangun dan bantu dia berdiri. Semalam dia mengadu yang perutnya terasa sangat berat. Rasa macam kaki dah tak mampu nak tampung berat badannya.
Sekarang, nak ke bilik air pun aku yang bantu. Syukur sebab aku bekerja dengan Jhope hyung, maka senang aku nak minta cuti. Sekarang ni aku berniat nak mintak cuti sebulan bermula bulan 8. Nak jaga Chae betul-betul sebelum dia melahirkan.
Aku menarik nafas.
" Nak mandi? " Tanyaku lembut dan dibalas dengan anggukan perlahan. Mukanya berkerut kerut sambil berjalan. Tangannya pula asyik memegang perut.
Aku memaut pinggangnya.
" sakit ke sayang? " tanyaku.
" Tak, cuma beratlaa. " ucapnya.
Aku membantu Chae sampai ke bilik air dan dudukkannya di kerusi.
" Nak mandi sendiri ke nak Chim mandikan? " Tanyaku.
Dia menggeleng. " Chae mandi sendiri. Chim ambilkan tuala Chae ya? " Aku mengangguk sebelum menutup pintu bilik air. Curahan air didengari dari luar.
" Nak tuala panggil Chim ya? " Jerit aku dari luar. Pakaiannya aku sediakan sebelum aku duduk di birai katil.
Tangan pula laju membelek aplikasi didalam telefon. Dalam 15 minit, namaku dipanggil.
" Chim ! " panggil Chae kuat.
" yaa. Chim datang. "
Aku membuka pintu sedikit dan aku nampak tangan yang chae hulurkan. Huluran tuala aku sampaikan padanya. Tak lama kemudian , dengar satu lagi panggilan.
Aku membuka pintu dan memegang tangan chae, membantu Chae keluar dari bilik air.
Berat betul dugaan orang mengandung ni.
" Chae tak larat la. " Ujarnya sebelum duduk di birai katil. Pakaiannya aku letakkan sebelahnya.
" Chim pakaikan? " tanyaku sambil tersenyum.
" Tak payah. Dah dah gi keluar. Nanti chae panggil. " aku menjuihkan bibir sebelum keluar. Sedikit kecewa HAHAHA aku gatal.
...
" Yeobuu~ " panggil chae. Mata aku yang masih mengantuk, aku gagahkan untuk dibuka. Tangan meraba suis lampu di sebelah katil.
" yee . " balasku sambil memandangnya. Aku bersila di katil , memandang chae yang terbaring.
" Chae sakit pinggang la. Kenapa baby ni berat sangat ? Chae tak boleh nak bergerak. " tanya Chae.
" Baby kita sihat la tu. Pandang sana, mari Chim urutkan. "
Tangan aku pantas memicit pinggang Chae.
" better? " Chae mengangguk.
Chae memandang aku. Mukanya berkerut.
" Chae sakitlaa. " adunya.
" sakit kat mana? " tanyaku.
" Sakit perut la. " ujarnya pula.
" nak beranak ke ? Dah lewat malam nii sayang. " ujarku bimbang.
" mana tahu! Tak ada pengalaman lagi" chae mula berang. Aku pula cemas. Jantung berdegup laju bukan main.
" betulla, sakit sangat ni. " Muka Chae dah macam nak menangis.
" nak chim ambilkan air? " tanyaku
" Tak nak. Chae sakit. " aku dah kelam kabut. Tak tahu nak buat apa.
" so, chae nak ape? Chim tak reti lah. " dada aku rasa macam nak pecah. Berdebar, mana cukup bulan lagi nak beranak.
" chim! Chae sakitlah! " Chae mula menangis. Tangannya meramas cadar katil.
Aku turun dari katil .
" kita ke hospital? " pertanyaanku tidak dibalas.
Chae hanya diam.
" sayang~ " panggilku.
Aku nampak mata Chae dah tertutup.
" Sayang bangunlah ! " aku mula mengocak tubuh chae. Mata aku terasa panas.
" Kenapa chae diam? Respon laa?! " tanganku memegang wajah chae." Sayang bangunlah ! " aku menjerit kuat. Airmata pula tumpah dengan lajunya. Aku tak sanggup kehilangan dia.
" Sayang! " aku menangis.
" Heyyy Chim ! Bangunlah ! Ape menjerit-menjerit ni. Dah lewat malam ni bisinglah, chae nak tido. " badanku terasa seperti dikocak seseorang.
Aku terbangun dari tidur. Mimpi rupanya. Berpeluh peluh mukaku. Aku pandang Chae yang memandang aku.
" sayang okay? " tanyaku.
Chae mengangguk.
Tangan chae menarik selimut sebelum matanya dipejam rapat. Aku memandang Chae agak lama. Menghadam kembali apa yang aku mimpi tadi.
Aku bangun dan terus membasuh muka di sinki dalam bilik air sebelum naik semula ke katil.
" Saranghae. " ucapan sayang aku bisikkan di telinga Chae sebelum dahinya aku kucup penuh kasih sayang.
Aku kembali lelap dalam beberapa minit.
Semoga tiada lagi mimpi buruk menjelma.
Bapak boringgg ah chap ni hahaha. Last update lusa mungkin. Hahaha. Goodnight and happy fasting guys.
Votement?
YOU ARE READING
My Sunshine | Park Jimin |
Teen FictionDia nakal. Selalu kacau aku. Aku tak suka dia. I mean. I hate him so damn much. Tapi tiap kali aku ada masalah. Dia yang aku cari. Dan tanpa sedar senyuman dia adalah sunshine yang menyinari hari gelap aku.