Park Jimin POV
To: Baby Chae ❤
Malam ni pukul 7.30 siap.
Sent!
Sengaja aku tak bagitahu tempat. Nak buat suprise.
'Excuse meee' ringtone mesejku masuk. Dah jangka. Chae tanya kat mana.
Aku tak balas. Dia hantar lagi dan lagi. Aku biarkan phone aku di meja belajar dan masuk ke bilik air untuk siapkan diri.
Sebelum pukul 7.30 aku dah terpacak depan rumah Chae.
Pagar terbuka. Aku nampak Chae tengah sarung sneaker dia. Chae menoleh dan matanya membulat.
" buat apa kat sini? Kan janji nak jumpa.." Kata-kata Chae terhenti.
Aku senyum." awak tahu ke , ke mana kita nak pergi?" Soalku.
Chae menggeleng perlahan. Berjalan mendekati aku.
" thats why saya datang ambil ni. Kalau tak awak nak pergi mana tadi? " aku meggusap rambut Chae.
Chae hanya sengih menunjukkan barisan gigi putihnya yang teratur. Bahunya diangkat.
" Kajja. " aku tarik tangan Chae mendekati kereta yang aku parkir depan rumah dia.
Aku bukakan dia pintu kereta dan dia menyumbatkan diri ke dalam perut kereta.
Aku pun berlalu ke seat driver.
" lain kali tak payah tolong bukakan pintu. Saya boleh buat sendiri. " ujar Chae saat aku menekan pedal minyak.
" takpe. Saya buat untuk someone special je. " ucapan aku hanya dibalas keluhan oleh Chae.
Aku hentikan kereta di Hangang park. Aku keluar dan belum sempat aku bukan pintu untuk Chae, dia dah keluar dengan sendiri.
' degil. Keras kepala. Nasib kaulah chim, TERsayang orang macam ni' desis hati aku.
Chae jalan. Aku menyainginya. Cuba mengenggam tangannya. Mulanya dia tepis. Tapi aku keraskan peganganku yang menyebabkan dia biarkan saja tangannya kemas dalam genggaman aku.
Rasa macam tangan aku betul-betul sepadan dengan celahan jari Chae. Kemas.
Aku tarik dia dan duduk.
" Nak aiskrim? " soalku.
" boleh jugak. " aku bangun dan terus ke arah seorang Ahjussi yang menjual aiskrim.
Selepas membeli aku ke tempatku semula.
Aku koyakkan dulu kulit aiskrim tu. Chae menggeleng.
" saya boleh buat sendiri lah jimin. " ujarnya perlahan sambil cuba merampas aiskrim daripada aku.
Aku senyum.
YOU ARE READING
My Sunshine | Park Jimin |
Teen FictionDia nakal. Selalu kacau aku. Aku tak suka dia. I mean. I hate him so damn much. Tapi tiap kali aku ada masalah. Dia yang aku cari. Dan tanpa sedar senyuman dia adalah sunshine yang menyinari hari gelap aku.