REAL LAST

421 47 18
                                    

Park Jimin POV

" Chim , Mama balik dulu. Apa-apa bagitahu ya? " Aku hanya mengangguk lemah.

Aku pandang pintu bilik yang dihuni Chae. Dah dua hari dia tidak sedarkan diri.

Seorang nurse keluar dan menanya aku jika aku nak masuk dan aku mengangguk.

" Sekejap je ya. " Beritahu nurse tersebut dan aku mengangguk.

Aku duduk di kerusi yang disediakan di tepi katil Chae.

Dia tidur dengan nyenyak. Seperti eaok dah tak ada, seperti tiada orang yang menunggunya. Kenapa dia macam ni? Kenapa dia buat aku rasa macam ni? Aku tak tahu jika sesuatu yang akan berlaku nanti buatkan aku terus tersenyum atau selamanya menangis.

Chae- ah. Chim rindukan Chae. Tak boleh ke awak balik pada saya secepat mungkin? Saya tak rasa saya boleh bertahan dengan kesakitan ni untuk hari yang lain. Semua orang menunggu. Bukalah mata.

" Awak akan bangun nanti, kan ? "

Aku mendekatinya dan mencium dahinya. Tangan aku menyentuh bibirnya yang pucat. Aku tatap muka cantiknya.

" Chae, ingat tak masa awak marah saya bila saya pandang awak macam nak makan awak? Masa awak cakap yang saya pandang awak macam awak ni kimchi? "

Tapi apa awak tahu?

You, this cutipie is more delicious than kimchi.

Aku menarik nafas.

" sayang, awak dah macam zombie. Aish, hodohnya  " aku ucap dan menunggu respon darinya.

Malangnya dia tetap beku. Aku masih berharap yang dia akan membuka mata dan aku dapat terus memandang satu benda yang paling indah dalam hidup.

" Setiap kali saya pandang awak, jantung saya berdegup dengan laju dan dunia seolah berhrnti buat seketika. Saya kagum dengan kecantikan awak. Saya nak awak jadi milik saya dan saya tak kisah sesiapa saja yang akan terluka sebab tu. Dan mungkin sebab tu Hanbin mendapat kesakitan dan mahukan awak balik. Tapi saya teguh dengan mencuri hati awak. "

Aku mencium dahinya dan senyum.

" Tapi saya tak kisah. Selagi saya memiliki awak, anak-anak, bangtan dan keluarga dengan saya. Tiada apa yang perlu ditakutkan. Awak adalah kekuatan saya, jadi jika salah seorang kecewa atau hilang. Saya tak fikir yang saya akan teruskan hidup saya. Lagi-lagi jika itu awak. Jadi, bangunlah. "

Aku mengesat air mata dengan kasar.

" I was a bad boy. I don't cry. But you make me. awak buat saya jadi diri sendiri. Awak buat saya buang ego saya. " Teresak esak aku di birai katil Chae.

" Chae, bangunlah demi saya. Demi anak anak kita. Awak tak boleh tidur lama. " Aku terhenjut sendiri. Dada aku terasa sakit.

Tak lama kemudian, aku keluar dari bilik dan memandang kawannya, eunna yang setia menunggu Chae. Nampak matanya yang lebam sebab tak cukup tidur. Bangtan juga turut ada bersama. Menyalurkan kekuatan pada aku.

Aku berjalan dan mendekati bilik bayi. Anak aku yang diletakkan di dalam sebuah kotak kaca . Mereka lahir tak cukup umur. Kata doktor, chae beranak awal sebab badan dia tak mampu tampung berat tiga bayi dalam perutnya lol aku tak tahu nama apa. Ekobater eh tah tah ah tak tahu.

Tangan aku menyentuh kaca tersebut. Aku namoak mereka menangis. Lapar mungkin. Sayu hati aku melihat mereka.

" nanti mama bangun, dia datang jenguk. Harini mama tak sedar lagi. Mama datang nanti dia peluk korang. Cium korang. " Mata aku terasa panas bila mengenangkan Chae.

My Sunshine | Park Jimin |Where stories live. Discover now