26- Indah

292 47 5
                                    

Park Jimin POV

" Good morning." Sapaku sambil memegang bahu Chae yang sedang berjalan menuju ke kelas.

" ning. " balasnya pendek.

Pemalas betul. 😂

" pagi-pagi dah monyok. Kenapa? " tanyaku pula.

" tak ada apa-apa. " balasnya pula.

Terasa nya hati. Dimanakah segala kasih sayangmu?.

" Dah tu kenapa dingin semacam je? " soalku pula.

Aku tarik kerusi untuk Chae. Dia duduk di kerusinya.

" Not in mood. " ujarnya.

" Datang bulan lah tu. " Ucapanku menerima jelingan maut dari Chae.

Aku berjalan ke tempatku. Dah tahu, kalau perempuan ni, mood tak baik jangan diganggu. Nanti keluar habis perangai hodoh dia. Huhuhu.

Tengahari, aku nampak Chae macam dalam kesakitan. Aku mendekatinya.

" Chagi, awak okay? " tanyaku.

Chae hanya menggeleng. Dahinya berpeluh. Tangannya pula memegang perut.

Tak lama kemudian. Chae memejam matanya. Perlahan dia cuba bangun dibantu aku.

Tapi chae cengkam lengan aku kemas sebelum tubuh dia lembik.

Aku pantas mendukungnya dan membawanya ke bilik rawatan.

Chae diberi pain killer oleh petugas. Tak lama dia dalam tu, chae minta untuk pulang ke kelas. Aku di sisi dia seperti tak wujud. Terima kasih pun tak.

Apa yang tak kena dengan Chae? Salah apa yang besar sangat aku buat sampai dia layan aku macam ni?

Aku mengeluh sambil mengikut dia dari belakang yang berjalan ke kelas. Aku pandang dia. Dari atas sampai bawah.

Ada sesuatu yang tak kena. Aku pandang sekeliling. Ramai lagi pelajar yang berlegar-legar 

Pantas aku berlari dan memeluk Chae dari belakang.

" Awak dah kenapa?! Ni public lah! " marah chae sambil cuba melepaskan diri dari pelukan aku.

" Shuu. " bisik aku di telinganya.

Ada beberapa pelajar memandang kami. Tapi aku tak hiraukannya.

" Lepaslah. Juseyo.. " Chae masih mencuba.

" you have blood stain on your skirt. So, please. Just let me hug you. " aku menolak dia untuk perlahan berjalan ke arah belakang bangunan.

Aku lepaskan Chae bila sampai di belakang bangunan. Telefon, aku keluarkan dari poket sekolah.

Nombor seseorang aku dail.

" yeoboseyo Omma.. na, jimin imnida. boleh omma datang ambil Chae kat sekolah? Dia tak sihat. " Chae cuba menyampuk. Tapi pantas tangan kanan aku bertindak menutup mulutnya dan menghimpitnya ke dinding.

Usai sahaja perbualanku. Aku rapatkan diri aku pada Chae.

Chae seperti tak tentu arah. Dia enggan memandang aku.

Tangannya diletakkan didada aku. Menolak perlahan. Aku pandang muka chae dengan teliti. Terbit satu perasaan yang sumpah aku tak tahu macam mana nak ungkapkan.

Aku pegang dagu Chae. Angkatkan mukanya.

" Pandang Chim. " ujarku.

Chae memandang aku. Ke dalam mata aku untuk beberapa saat. Tapi bila aku membalasnya, lantas dia larikan pandangan dia.

Aku mengeluh.

Aku angkat sekali lagi dagu dia dan pantas satukan bibir dia di bibir aku. Aku kucup bibir Chae perlahan.

Chae tak membalasnya. Tapi aku tetap tak lepaskannya untuk beberapa saat.

Tangan Chae masih didada aku. Menolak perlahan. Tapi aku keraskan badan. Akhirnya tangannya jatuh.

Aku lepaskan ciuman dan pandang dia.

Chae menangis.

Aku seka air matanya yang jatuh di pipi gebunya.

Aku kucup pipi kanannya .

Chae tolak aku dan dia terduduk di situ.
" Kenapa? " Ucap Chae teresak- esak. Dia pukul dada dia.

" berat. " makin kuat dia pukul dada dia.

Aku pegang bahu dia dan peluk dia. Usapan pada belakang badannya aku teruskan untuk menenangkan dia.

" Chim ada dekat sini. Dekat dengan Chae. Dekat dalam hati Chae. "

Aku menarik nafas sebelum menyambung.

"Chim sedia jadi pendengar untuk Chae. Chim ada bahu untuk Chae bersandar. Dan Chim ada segalanya yang Chae perlukan. "

Chae tersedu - sedu di bahu aku. Aku dirikan dia.

Dia sapu perlahan air mata yang bertakung di tubir matanya. Aku senyum pandang dia. Senyum semanis yang mungkin.

Chae pandang aku balik.  Dia ketawa perlahan.  Dada aku dipukul manja. Lega hati aku tengok dia dah mampu ketawa balik.

" tak nak balik. " ujarnya perlahan.

" kena balik. Nah ambil baju ni , ikat dekat pinggang dan balik. Lps sekolah, chim singgah araseo? " aku tanggalkan baju dan hanya memakai kemeja.

Aku tolong ikatkan dekat pinggang Chae. Dia senyum memandang aku.

Aku mengiringi Chae ke kereta ommanya. Ommanya mengucapkan terima kasih.

Kaki aku hayunkan, masuk kelas dan tempat Chae jadi sasaran mata aku yang pertama. 

' beg. ' getusku perlahan.

Aku pandang seulgi yang berada di tepi tingkap. Hanya termenung.

Stres mungkin. Tiada yang sudi berkawan. Geli hati aku kalau ingatkan dia.

Masa aku tak pedulikan dia, boleh pulak buat semua benda sendiri. Dasar gatal.

Lol, biasa. Keturunan park memang gatal-gatal. Tengok aku ajelah, baru je lepas sentuh bibir Chae. Aku senyum sendiri.

Teringat kejadian tanpa sengaja tadi.

Indah.






Selamat malam. Huhu.
Result tak cantik pun. Just so so. Tapi syukur. Huhu.

Btw, esok mungkin tak update sebab terpaksa hadiri satu program. Tapi janji, lepas selesai semua ursan, nana akan kerap update.
Arachi? Hehe.

Votment?

My Sunshine | Park Jimin |Where stories live. Discover now