Park Jimin POV
Duduk dalam kelas macam duduk dalam neraka bila homework , aku tak siapkan , dan chae yang tak membantu.
Minggu ni, perangai aku macam syaiton bila melanggar peraturan sekolah. Melawan cikgu. Aku stress. Aku mula nak balik dengan perangai aku yang tak semengah dulu. Tapi tu lah. Aku buat sebab nak kan perhatian Chae. Tapi dia langsung tak peduli.Aku mengeluh berat bila loceng berbunyi menandakan waktu tamat sekolah.
Dah senja.
Aku berjalan laju ke luar kelas. Mencari kelibat Chae. Aku nak pulihkan keadaan.
Aku nampak dia berjalan pulang ke rumah. Beberapa hari ni , aku asyik ikut dia. Tapi tak nampak pula kelibat omma atau appa dia.
Malam tu lepas Chae masuk dalam rumah, aku masih tercegat dekat depan pagar.
Macam mana nak pujuk dia kembali ke pangkuan aku.
Tapi tak lama aku berdiri depan pagar tu, dia keluar. Aku menyorok belakang pokok yang ada dekat situ. Agak gelabah sampai aku terjatuh. Masa nak bangun, aku nampak Chae dah depan mata aku.
Aku tersengih sumbang nak cover malu aku . Kantoi mengintip.
Dia hulurkan tangan. Bantu aku yang dah terduduk atas rumput di tepi jalan.
" Kalui nak meyorok, dalam hati saya. Bukan dekat sini. " ucapnya sebelum menoleh dan menghayunkan langkah pergi.
Aww. Chae is so sweet. Berbunga hati aku bila dia cakap begitu. Dia sengaja nak main tarik tali dengan aku. Tapi jangan risau, aku akan pastikan Chae jatuh. Jatuh pula ke dalam lubuk hati ini. Eheks😂
Aku mengejarnya dari belakang. Dan terus peluk dia dari belakang.
Chae kaku.
" Lepas. " Ucapnya perlahan.
" Tak nak " balasku pula.
Chae mengeluh.
" Chim rindu. " Bisikku di telinganya.
" Geli lah. " marahnya.
Aku pegang bahu chae dan pusingkannya ke arahku.
" Mianhaeyo Chae. Jeongmal mianhae. " ucapku memandang dalam matanya.
" saya cuma nak kan awak. Saya nak luangkan masa dengan awak. Nak selalu dekat dengan awak. Bukan macam seseorang yang hanya duduk dan dengar masalah awak atau yang hanya keluar dengan awak. Tapi saya nak jadi lelaki yang ada disaat awak sakit dan sihat. Se-la-ma-nya. " Aku diam dan masih memandang Chae yang kaku macam batu.
" Tengoklah macam mana. " Chae terus berjalan pergi.
Aku termangguk sendiri. Tak ada perasaan ke?
***
Chae Won POV
Alahai Chim selalu je buat jantung aku berdegup kencang.
Aku menoleh ke belakang. Dia masih berdiri di sana.
Patut ke aku bagitahu segalanya?
Nampak dia yang macam dah nak berlalu. Aku terus mendapatkannya. Aku peluk dia erat- erat dari belakang.
Muka aku di sembamkan pada bahagian belakang badan dia.
Aku nak peluk chim betul2 woi😭
Aku diam. Chim pegang tangan aku yang memeluknya. Aku tahu mesti dia tengah senyum suka gembira sebab aku maafkan dia. Ergh-.-
Aku lepas dan pandang dia. Aku tarik dia ke taman berdekatan.
" Nak bagitau something. " ucapku.
" apa chagiyaa? " tanyanya dengan nada lembut yang memang boleh buat mana- mana perempuan lembik lutut. Aishhh pleaselah jangan jangan buat cute. Kau buat aku rasa macam nak fangirl kat sini tau chim!
Aku menyeluk ke dalam poket baju dan mencapai phone.
Semua text berasaskan ugutan aku tunjuk pada dia. Aku tahu , yang hantar semua text ni adalah orang yang sama.
" Irene? " tanyanya bila aku tunjuk semua text tu.
Aku menggeleng.
" tak tahu nama. Tapi pernah jumpa dia dan dia ugut untuk cederakan keluarga Chae. " ucapku.
Aku nampak Jimin mencari sesuatu dalam phone dia. Ya!
Dia tunjuk gambar irene pada aku.
" Bukan. " ujarku. Apabila gambar tu ditunjukkan. Aku masih ingat muka yeoja tu. Menyeramkan betul kalau ingat. Rupa macam ahli sihir. Dengan lipstik hitamnya. Yah!
Muka Jimin dah macam risau.
" Chae duduk dengan siapa sekarang? Chim langsung tak nampak Omma. " ujarnya.
" sorang. " balasku sepatah.
" mana omma dengan appa? " tanyanya.
" Jepun. " jawabku ringkas.
" kenapa tak bagitau? Bahaya duduk sorang-sorang. Lepasni kita balik rumah Chae dan pack baju dan tinggal kat rumah Chim untuk sementara. " pintanya.
I be like wth! I am 17 .
Aku diam.
" Tak nak. "
" okay. Kalau tak nak, biar Chim duduk sekali dengan Chae. " Balas Jimin garang.
" Mengarutlah! " Aku bangun dan nak berllau tapi tangkas jimin mencapai tangan aku.
" Jebal. Chim tak minta banyak. Dengar cakap chim. Dengan ugutan semua ni. Chim risau. Jebal. " Jimin memandang aku dengan renungan mata yang redup.
" Fine. "
Tiba- tiba Jimin dengan bahagianya melompat.
" Yeayyy! Boleh serumah dengan Chae. "
" Jangan nak mengarut. Kita tinggal rumah awak. Saya langsung tak percayakan awak. Dasar byuntae. "
Ucapan aku dibalas ketawa daripada Jimin. Aku dah agak. Dia memang. Dasar gatal tak kira tempat. Dekat public pun dengan tak malunya dia cium aku. Apatah lagi bila berduaan dengan dia. Seram benar bila aku fikirkannya.
Lepas aku keluar membeli makanan bersama Jimin. Aku pulang kerumah mengemas baju aku. Dan bersedia untuk kerumah Jimin dan hadap muka Seulgi yang suka merenyam dengan namjachin orang.
Bersedialah nak berperang. Kali ni aku akan pertahankan Jimin aku walau dengan cara apa sekalipun.
Goodnight readers💞
Vote and comment? 💕
YOU ARE READING
My Sunshine | Park Jimin |
Teen FictionDia nakal. Selalu kacau aku. Aku tak suka dia. I mean. I hate him so damn much. Tapi tiap kali aku ada masalah. Dia yang aku cari. Dan tanpa sedar senyuman dia adalah sunshine yang menyinari hari gelap aku.