14-Jantung

336 55 6
                                    

Park Jimin POV

Sebulan berlalu lepas kem tu. Aku dan Chae makin rapat. Dia tak lagi suka marah-marah aku tak tentu pasal. Tapi aku ni ha yang bongok selalu kacau dia. Mahunya tak marah.

Aku masuk kelas. Nampak Chae tengah menulis. Nota mungkin.

" Chae. " Panggilku. Aku nampak Chae cepat-cepat simpan buku dia dalam beg.

" ya. " Chae zip beg dia.

" Rindu. " ujarku.

" Jangan nak mengada. " ujar Chae. Aku ke tempat dudukku di belakang Chae.

Dia toleh arah aku.

" betul. Semalam saya tak dapat lelapkan mata. Sebab rindukan awak. " aku menongkat dagu.

Masih ramai pelajar yang belum datang.

" Tchh. Sweet talker. " Ucap Chae.

Aku menguntum senyum.

" Chae, malam weekend kita keluar dedua. " kataku pada chae. 

"Tak nak ah. " dia pandang depan semula.

" saya tak tanya. Saya cakap tu. " ujarku pula menendang kerusinya dari belakang.

" Tetap tak nak. " balasnya lagi.

Makin kencang kaki aku tendang kerusi dia.

" Park Jimin! Awak memang selalu memaksa kan. " Marah Chae.

Aku senyum. Buat-buat cute. Eh. Memang cute pun 🙈

" Please. " aku buat aeygo.

" Yelah- yelah. Selalu buat cute cam tu " bebel chae sengsorang.

Haha. Chae selalu kalah dengan kecomelan aku.

" nanti rehat sesama okay? " arahku.

" tak nak. "

" k. Tak nak takpe. Nanti chim denda Chae okay? " Aku bangun dan duduk di sebelahnya.

" denda ? " soal Chae.

Aku memuncungkan bibirku padanya.

Tiba-tiba dia tolak bibir aku yang precious lagi sexy ni. Tolak rezeki Chae ni.

" Byuntae ! " Chae bangun dan keluar dari kelas. Mungkin bimbang aku apa-apakan dia. Aku mengeluh.

Kelas masih kosong. Aku pandang jam di tangan. Masih awal. Satu keluhan lagi timbul sebelum aku lekapkan muka pada meja dan pejam mata.

***

Chae Won POV

" Jimin.. " ujarku perlahan. Aku memandang cermin di hadapanku.

Baiki rambut dan touch up make up nipis aku.

Aku pegang dada aku. Teringat kejadian di kelas tadi.

" Rindu. " ujar Jimin.

Jantung aku berdegup kencang. Macam nak mati aku rasa. Berat sangat dada aku.

" Jangan nak mengada. " ujar aku. Jimin ke tempat duduknya di belakang aku.

Aku toleh belakang. Pandang Jimin. The one yang buat otak aku hampir kejang kalau tak dapat tengok senyuman dia.

" betul. Semalam saya tak dapat lelapkan mata. Sebab rindukan awak. " Jimin menongkat dagu.

Tiap kali Jimin kata rindu, suka, cinta. Sumpah aku langsung tak dapat kawal jantung aku.

" Park Jimin. " Perlahan namanya meluncur keluar dari bibirku.

" How beautiful is it that someone could make my heart beat so fast when I don't want it to beat at all. " Aku mengeluh.

" Jimin you drive me crazy with your sweet smile." Aku raup muka aku sambil pandang cermin.

Aku pegang dada aku buat kali kedua.

" Chae, kau kena tahan perasaan kau. " Aku bermonolog sendiri dan melangkah keluar dari tandas.

Aku berjalan ke kelas.

Duduk di tempat aku. Dah ada beberapa pelajar lain memenuhi kelas. Lega.

Aku nampak Jimin berbual dengan Taehyung, kawan baiknya yang macam budak terencat akal. Terlalu hyper. Ahaha. Tapi dia cute. Jimin punya kawan semua cute. Jealous aku.

" sayang, jangan lupa weekend " Jimin tarik rambut yang aku ikat perlahan.

Tak guna Jimin. Dada aku sakit tahan penangan kata-kata manis kau.

" yah ! Appeo ! Ye ye. Text jelah pukul berapa kat mana. " marah aku sambil betulkan semula ikatan rambut aku.

Kurang ajar betul. Sia-sia je baiki tadi. Aku merengus.

Dapat aku dengar Jimin ketawa pada aku. Dia bangun bersama Taehyung.

" Ya sayang. Nanti Chim text okay. Muah " Jimin tiba-tiba muncul depan aku dan bagi flying kiss. Siap dengan kenyit mata.

Lepastu blah macam tu je dengan Taehyung.Dasar tak malu. Orang dalam kelas pandang kot. Dahla dia tu hot. Ee tak gunaa. Nanti mula lah timbul banyak gosip. Tak suka!

Jantung ni pulak tak henti-henti sakitkan dada aku! Dah lah tu berdegup kencang sangat. Aku rasa macam nak nangis sekarang ni.

Jimin memang tak guna sebab buat jantung aku macam ni.

Kau pun jantung ! Kalau dah suka sangat dekat Jimin tu kau keluar lah dari badan aku! Seksa je jiwa dan raga aku ni !

Aku gengam buku lima dan pukul meja.

Geram!!!!

Aku tarik nafas.

Rasa janggal ah kelas ni. Diam. Aku pamdang kelas. Semua pandang aku.

Ohmygod! Ini memalukan.

Apa yang aku mampu buat? Hanya senyum sumbing pada mereka.

Sebalnya!

Puncanya semua dari Park Jimin!




Enjoy!
Esok lusa tak update kut sbb busy. Hehe. Keep voting and comment guys. Ily 💕
Thank you.

My Sunshine | Park Jimin |Where stories live. Discover now