25- Perempuan

324 53 21
                                    

Park Jimin POV

Lepas hantar Chae pulang, aku pulang ke rumah. Sebenarnya sejak kehadiran Seulgi dalam rumah ni, aku dah macam tak ada hati nak balik rumah. Kadang - kadang rasa macam nak tinggal dengan NamJin hyung je.

Tapi, Mama tak benarkan. Katanya, aku tak sepatutnya menyusahkan diorang.

Aku mengeluh tengok Seulgi yang duduk depan TV. Berbulu mata memandang. Bernanah telinga dengar suara huh!

Menyemak!

Aku terus berjalan ke bilik tanpa menegur mama, papa dan seulgi. Biadap kan?

Haah biadap sebab kehadiran manusia yang tak diundang tu.

Kenapalah mama beria benar ajak seulgi tinggal sekali. Padahal boleh je menyewa tempat lain. Menyusahkan.

Aku bersihkan diri sebelum duduk di meja study.

Aku teringatkan Chae, lantas aku capai telefon dan menelefonnya.

Beberapa saat menunggu jawapan, akhirnya berangkat.

" Yeobeoseyo chagiyaa.." sapaku di hujung talian. Bernada lemah.

" kenapa suara macam tu? " tanya Chae risau.

" Saya accident. " ujarku.

" Omo?! teruk ke? Hospital mana? Accident langgar apa? "

" Terlanggar hati awak tadi. Sampai terjatuh cinta. " ujarku disambut jeritan kuat di hujung talian.

" PARK JIMIN!!!! Lain kalii jangan buAAt memainN lah perkara macam ni ! " Marah Chae. Bunyi tangisan kedengaran di hujung sana.

" Chim melebih ke ? Niat Chim nak bergurau je. Sorry. " Ucapku.

Rasa bersalah jugak sebab dah buat dia risau sampai menangis.

" I hate you ! " talian diputuskan. Aku pandang fon.

" But i love you. " aku cium skrin fon aku sambil senyum.

Angau.

Aku kembali ke meja study dan baca sedikit sebanyak nota yang aku salin masa belajar tadi. Kena rajin sebab nak fight Chae yang pandai tu. Malulah kalau kalah dengan gf sendiri.

Lepas tu, aku rebahkan badan pada katil. Oh indahnya tidur.

Baru je nak terlelap someone ketuk pintu bilik.

" come in. Tak kunci pun. " ujar aku, mata masih bertutup.

" Chim.. " dengar suara tu terus aku berdiri tegak. Aku pikir mama. Ternyata salah sekali tekaanku bila nenek kebayan yang muncul.

" nak apa? " balasku kasar.

" i tak boleh tidur lah. " ujar seulgi.

" dah tu? "

" teman i duduk bawah. " pintanya.

Aku senyum sinis sebelum menolaknya keluar dari bilik aku.

" sorry. I ngantuk. Selamat malam. "

Dumm! Pintu bilik, aku hempas kuat. Cepat-cepat aku kuncikannya sebelum kucing miang tu masuk bilik aku sekali lagi.

Aku naik atas katil semula. Ambil fon dan text selamat malam pada Chae.

" Egonya em. Seen je. " ujarku perlahan sebelum mencebik sendirian. Takpelah. Diaa dah baca pun dah kira okay.

Aku pejamkan mata dan tidur.

***

Pagi, aku bangun bersihkan diri dan terus turun ke dapur untuk sarapan. Masih di awal pagi. Aku sisipkan sedikit air di bibir.

Tak lama kemudian, seulgi turun. Cepat cepat aku pamit dan berlalu pergi. Hajatnya nak naik basikal. Alih-alih pancit pulak. Ni memang satu malapetaka bagi aku.

Last, aku decide jalan kaki je. Aku tunggu chae dekat simpang jalan.

Aku nampak dia dari jauh berjalan sambil pegang kedua belah tali beg galas dia. Rambutnya ditocang.

Comel.

Aku melambaikan tanganku padanya.

Dia senyum manis kearahku.

Pagi-pagi dah buat aku naik gila dengan senyuman dia.

" awal. " tegur Chae sambil berjalan.

" haah. Tak boleh tidur semalam. Sebab ada orang tu kan, bagi seen je dekat kita. " ujarku.

" siapa? " tanya Chae.

Alah. Buat tak tahu pulak.

" kekasih . " ujarku.

" oh. " balasnya pula.

What the hell Chae? 'Oh' je. Sentap hati kita.

Aku diam sepanjang perjalanan. Sumpah ah geram dengan jawapan dia tadi. Aku nak mainkan dia, tapi aku pulak yang terkena. Kesian betul.

Sekarang dah habis tiga mata pelajaran. Tapi Chae masih tak tegur aku.

" Chae. " ujarku

" Ape? " balasnya seperti aku ni merimaskan.

" tak ada apa lah. " ucapku semula.

Sedikit terasa dengan layanan dingin Chae. Ape kena dengan dia ni? Mood tak baik semacam.

" lain kali, tak payah panggil kalau tak ada apa-apa. " ujarnya pula.

Terasa hatiii wehhh dengan sikap dia ni. Ni ke balasan Chim sebab tampar Chae haritu? Tapi tu cerita lama. T.T

Aku diam. Terus diam sepanjang hari. Taehyung yang buat muka alien dia pun aku tak layan. Stressnya.

Dirumah kena hadap si gedik seulgi, di sekolah, sedih dengan layanan Chae.

Aku nak balik rumah Namjin hyung harini. Esok tak nak datang sekolah. Lantak ah mama dengan papa nak cakap ape pun. Serabut je duduk rumah.

Lagi best kalau...

.. ajak Jungkook dengan Taehyung main PS3. Huhuhu. Baru seronok. Hati pun senang. Sesungguhnya melayan kerenah manusia yang berjantina perempuan amat menyusahkan.

Aku mengeluh.






Happy birthday to me. Ahaha. 15.03.99. Official 18 dah 😂 esok result yeay nak nangis. Ahaha.

Doakan result saya cemerlang ya? Ahaha walaupun dah tahu takdelah cemerlang mane dpt nanti.

Haha. Btw, thanks for reading.

Ily reader .

Tbc...

My Sunshine | Park Jimin |Where stories live. Discover now