28- Harapan

272 50 20
                                    

Park Jimin POV

" Chae. " panggilku perlahan.

" Ya. " balasnya pendek.

" Keluar malam ni? " tanyaku.

Berharap semoga dia tak tolak seperti sebelum sebelum ni. Aku cuma nak kan kebahagiaan. Nak betulkan apa yang salah. Nak jernihkan hubungan aku yang keruh ni.

" Pergi mana? " tanyanya pula sambil tangan lincah menyimpan buku ke dalam beg.

Hari dah lewat petang. Dah tiba masa untuk pulang ke rumah.

" Tak fikir lagi. " Aku bangun apabila tengok dia dah galas beg.

Aku berdiri disebelahnya. Hajatnya nak berjalan seiringan. Tapi terbatal niat apabila Chae melanggar aku dan keluar dari kelas.

Aku mengeluh. Dia tak cakap pun setuju ke tak.

Yang buat aku berkecai adalah bila aku keluar dari kelas, aku nampak dia berjalan dengan mingyu.

Perasaan aku, hati aku, jantung aku, seluruh jantung aku rasa macam dah hilang. Macam dah jadi debu.

Aku berjalan. Tiba-tiba BTS datang dari belakang. Mereka nampak Chae dan mingyu.

Jungkook tepuk belakang badan aku perlahan.

" Kajja. " ajak Taehyung sambil memaut bahu aku.

Aku berjalan bersama BTS. Rindu dengan diorang. Sejak ada Chae, hidup aku macam huru-hara. Masa aku banyak habiskan bersama dia. Sampai terabai BTS.

Aku bersyukur. Mereka masih menerima aku. Dan menjaga aku dengan baik. Sesunguhnya merekalah sahabat aku.

" Kau sayangkan dia ke hyung? " tanya Jungkook.

Aku hanya mengangguk. Mengiakan tentang perasaan aku.

" Fighting untuk dapatkan dia semula. " Ujar Taehyung pula.

Aku diam. Senyuman aku ukirkan untuk mereka yang sudi memberi semangat pada aku.

" Aku balik rumah NamJin harini. Tak ada mood nak balik rumah. " Kataku

" Tak ada masalah. Rumah tu dah ibarat rumah BTS. Bila2 masa pintu tu terbuka untuk kita bertujuh. " Ucapan Namjoon hyung begitu menusuk dalam hati.

Aku mengangguk dan mereka menepuk bahu aku buat kesekian lakinya.

***

Malam ni aku betul-betul nak keluar dengan Chae. Aku call dia tapi tak dapat. Akhinya aku buat keputusan untuk call omma.

Bukan niat aku nak libatkan keluarga dia dalam masalah ni. Tapi terpaksa. Chae degil. Sangat degil.

Aku mengeluh.

Pukul 8 malam aku dah tercegat dekat pintu rumah Chae.

Keluar muka omma. Omma benarkan aku masuk. Tapi dia cakap Chae enggan keluar dengan aku.

Aku minta izin dengan omma nak jumpa dengan Chae. Tapi dia tetap menolak. Kenapa? Aku mengeluh. Aku dengar omma cuba memujuk Chae untuk keluar dari bilik. Tapi semua fu sia-sia.

Aku rasa macam nak give up je dengan perangai budak-budak dia ni. Kejap baik kejap tak.

Nafas panjang aku tarik dan hembus. Kuatkan semangat. Semoga kesabaran yang aku tahan selama ni tak meletup harini. Perlahan aku berjalan ke arah pintu bilik Chae. Aku beri isyarat pada omma untuk biar aku yang pujuk Chae.

My Sunshine | Park Jimin |Where stories live. Discover now