Park Jimin POV
Aku masuk ke dapur. Mencari bubur yang dah dimasak. Tapi tiada. Malangnya buat aku, omma dah keluar tadi. Katanya nak mencari barang dan dia titipkan Chae dalam jagaan aku.
Chae tengah lapar ni. Aku dah gelabah.
Ha!
Papa go kan ada.
Aku keluarkan Phone dan google cara nak buat bubur. Setelah dapat resepi, aku cari barang-barang dalam peti.
Syukur semua ada.
Pertama kali memasak. Agak gementar.
Aku menyinsing lengan baju aku dan mulakan misi.
" Chim, awak buat apa? " aku menoleh. chae tengah memegang kepalanya. Lemah aje kelihatan.
" Chae lapar kan? Chim tengah buat bubur ni.." Ujar aku menoleh semula dan mengacau buburku.
Aku meletakkan senduk di dalam mangkuk sebelum menoleh ke arah Chae semula. Dia cuba datang dekat dengan aku.
Tapi aku terus pegang dia dan dudukkan dia dikerusi.
" Chae sayang, awak duduk sini. Biar Chim siapkan semua. " ujarku.
" pandai ke masak? " soalnya lemah.
" of course. Tengok orang lah. " Balasku.
" Conceit " ucap Chae dalam nada yang sinis.
Lama aku mengacau, akhirnya aku dapat siapkan bubur ni. Aku ambil mangkuk dan hidangkan.
Aku ke meja. Aku nampak Chae dah lena semula dekat meja.
" Kesian. " ucapku perlahan sambil mengusap rambutnya lembut.
Tengok Chae yang lemah, aku jadi tak tergamak nak kejutkan dia.
Maka aku pun angkat dia ke dalam bilik dia. Panas. Sangat panas suhu badan dia. Aku mengeluh.
Aku duduk di sebelah dia. Lama aku tatap Chae yang tengah tidur. Dan teringat bubur aku di meja. Aku mengambilnya dan masuk semula ke bilik Chae.
"Dia lapar. Sebab tu dia lemah. " Aku bermonolog sendiri.
Aku mengusap kepalanya.
Dia membuka mata perlahan.
"Chae nak makan? " soalku lembut.
Dia mengangguk lemah.
Aku dudukkan dia dan betulkan bantal di belakang badannya supaya kedudukan lebih selesa. Aku angkat mangkuk bubur dan duduk di sebelahnya.
" Chim suap. " ucapku.
Chae diam.
" ngangaa " suruhku dan Chae menurut.
Chae pandang aku. Lama." sedap ? " tanyaku.
Dia mengangguk. Chae pandang aku. Dia bergerak mendekati aku. Perlahan kedua tangannya mencapai leher aku. Aku terkejut.
" Sorry sebab biadap haritu. " ujar Chae. Suaranya bergetar. Dapat aku rasakan bahu aku basah.
Chae menangis. Aku letak mangkuk disebelah dan membalas pelukan dia.
" Bukan salah Chae. " aku menggosok belakang badannya.
Chae dah terhenjut-henjut menangis.
" Shuu, uljima sayang. " pujukku.
Dia lepaskan pelukan. Aku seka airmatanya yang jatuh dengan jari comel aku.
" chae sayang chim. " ujarnya.
Aku senyum.
" Chim pun sayangkan Chae. Sangat. " ucapku memandang matanya. Tanganku masih berada dipipinya.
" chim janji akan jaga chae lebih baik lepas ni. Chim janji chim takkan abaikan chae. " aku mengankat tangan aku ke bahu.
" sumpah. " ujar aku.
Chae senyum.
" saya buruk kan? " chae mengesat mukanya yang comot dengan airmata.
Aku senyum lagi.
" tak. Chae masih comel. " ujarku.
Dia senyum. Aku pun turut tersenyum
Aku capai mangkuk di sebelah.
" nak lagi? " soalku lagi.
" nak air. " pintanya. Pantas aku mencapai air di meja sebelah dan menyuakannya di bibir Chae.
Chae meneguk rakus.
Aku suap Chae , sampai habis semangkuk dia makan. Gembira dapat tengok dia makan banyak.
'Chim tengok Chae makan pun, chim dah kenyang' desisku dalam hati.
Lepas makan aku bantu Chae bangun dan bersihkan diri. Aku tak tahu kemana omma dah pergi. Hari dah hampir petang.
Lepas Chae bersihkan diri aku bantu dia sisir rambut dia. Wangi.
Lepastu kitorang tengok tv. Petang, kami keluar ke taman.
" miracle. " ucap chae perlahan sambil pandang langit.
Aku ketawa.
" I'm a healer. " Bisikku di telinga chae.
Chae senyum dan pandang aku.
" Tak nak gaduh lagi. " ucapnya.
" Chim pun. Sakit menahan rindu. " Aku tarik tangannya dan letakkannya di dada aku.
Chae tunduk.
" Chagiya " panggilku.
" ya. "
" mana getah rambut? " tanyaku.
" ni. " Chae menunjukkan getah rambutnya yang dijadikan helang di tangan. Aku ambil.
" come. " ucapku.
Dia mendekati aku.
" closer. . " lembut nada yang aku gunakan.
Aku kemaskan rambut Chae, dan ikatkannya.
Chae pegang tangan aku yang tengah menyimpulkan getah di rambutnya.
" saya boleh buat sendiri. " ujar Chae.
" Dah pandai kan? Jadi, biar Chim yang tak pandai ni belajar. " tegasku. Saja nak bersweet dengan dia.
Chae hanya dia. Sebelum aku larikan tanganku. Perlahan aku pegang pipi dia. Satu ciuman singgah di dahinya.
Entah kenapa. Bila cium di dahinya. Satu perasaan hangat timbul. Rasa kasih sayang makin meluat - luat.
Betullah kata orang tua- tua, setiap ciuman berbeza rasa. Berbeza maksud.
" saranghae min chae won. " ujarku sebelum memeluk bahunya.
" nado saranghae Park Jimin. " Perlahan ucapan cinta aku dibalas.
Chae pandang aku.
" jangan tinggalkan Chae lagi? Chae takut gelap. " ungkapnya. Bermakna tu. Paham baik-baik. Ahaha.
" Chim akan selalu ada dengan Chae. Jadi cahaya pada Chae. Menerangi gelap Chae. Don't worry. I will always be your sunhine.. Not only for today, or tomorrow, but until the last of my breath. ." balasku sambil mengeratkan pelukan.
Aku senyum. Dan dia senyum.
Nak jadi gf chim betul-betul 😩 dia sweet sangat ni. 💕
Hahaha.
Votment?
YOU ARE READING
My Sunshine | Park Jimin |
Teen FictionDia nakal. Selalu kacau aku. Aku tak suka dia. I mean. I hate him so damn much. Tapi tiap kali aku ada masalah. Dia yang aku cari. Dan tanpa sedar senyuman dia adalah sunshine yang menyinari hari gelap aku.