Chae Won POV
Hajatnya nak tenangkan diri di taman. Tapi entah kenapa aku kayuh basikal ke cafe. Eunna pesan, tak elok kalau bawa basikal masa tengah datang bulan. Tapi aku tetap tak hiraukan pesanan baik dia tu. Tak tahu apa nak jadi dengan aku.
Aku masuk dalam cafe dan pesan minuman. Pagi ni sungguh cerah. Tapi sayangnya tak secerah hati aku. Sejak dua menjak ni, asyik menggelap aje. Kenapa tak? Hm. Semua sebav fikirkan Chim. Keselamatan dia, keselamatan keluarga aku juga.
Kalau boleh aku tak nak diorang terluka sebab aku. Biarkan aku menangguo semuanya sendiri.
Aku mengeluh sendiri. Jauh mata aku pandang ke luar tingkap. Bunga yang mekar menjadi santapan mata aku.
.Tak lama lepas tu pesanan aku sampai. Tapi tiba-tiba hanbin datang duduk depan aku.
Terkejut jugak dengan kemunculan dia. Tapi takkanlah aku nak menghalau pula. Lagipun sah sah cafe ni bukan aku punya.
Aku menghirup perlahan air aku.
Hanbin senyum tengok aku. Aku balas senyuman dia nipis.
" Sihat? " tanyanya sekadar berbasa basi.
" Nampak macam tak sihat ke?" Soalannya dibalas soalan .
" Haah. Nampak pucat. " balasnya pula.
" em. "
" em? Ada masalah ke Chae? I told tou before. Kalau ada masalah, just bagitau. " ujar Hanbin.
Aku diamkan diri sebentar. Perlu ke aku bagitau dia? Boleh percaya ke? Sekarang ni sesiapa pun aku tak boleh percaya. Walaupun dengan kawan baik aku sekalipun.
Cukuplah aku pernah ditipu dulu. Dengan kawan baik sendiri. Sampai sekarang aku serik.
Biarlah aku pendam sendiri. Daripada ambil risiko. Tak sanggup nak hadap masalah lain pula.
" Takde lah. Cuma mood kelaut sikit. " Ujarku pula.
" Takkan sebab mood muka jadi pucat? " Tukas Hanbin pula.
Buat aku panik. Tak tahu nak balas apa. Aku hentam je.
" yeke pucat? Tak lah. Make up tak sesuai kot. " aku buat buat pegang muka aku.
Ketara sangat ke? Memang ah aku lupa nak pakai lipbalm sikit tadi. Aigoo.
" Tak adalah ketara. Tapi kalau someone kenal, tengok rupa macam ni memang lah tahu tengah stress. " balasnya pula buat aku makin tak keruan.
Akhirnya aku balas 'ooo' je. Ahahaha. Sumpah ah takde mood and otak tak berfungsi nak membalas kata-kata dia.
Aku diam. Dan dia diam. Kami sama-sama diam sampai lah aku nak balik, dia tawarkan untuk hantar aku balik.
Tapi aku bertegas tak nak. Dia paksa. Akhirnya aku campak ah basikal aku dalam bonet kereta dia dan dia hantar aku sampai depan pintu rumah.
***
Park Jimin POV
Handphone aku berbunyi menandakan ada mesej masuk. Aku buka ruangan whatsapp dan apa aku dapat?
Aku pegang dada aku.
Sesuatu yang sangat menyakitkan. Ianya datang dari nombor yang aku tak kenali.
Sekali lagi aku pandang gambar tu. Aku zoom.
Memang sah ni Chae.
YOU ARE READING
My Sunshine | Park Jimin |
Teen FictionDia nakal. Selalu kacau aku. Aku tak suka dia. I mean. I hate him so damn much. Tapi tiap kali aku ada masalah. Dia yang aku cari. Dan tanpa sedar senyuman dia adalah sunshine yang menyinari hari gelap aku.