Park Jimin POV
Harini lain pula ceritanya di sekolah. Chae dapat lagi ugutan . melalui surat dan lokernya habis disimbah dengan sirap dan sos. Habis bukunya bertukar merah.
Kasihan dia.
Aku curiga dengan eunna bila tetiba nama dia naik sebab buat perkara yang memalukan sekolah.
Tapi tu macam mustahil. Sebab dia budak yang baik. Taehyung pun yakin tu bukan perbuatan Eunna sebab Taehyung tahu serba sedikit pasal Eunna.
"Mustahil. Mustahil Eunna cederakan orang. Aku kenal dia. Dia nak cederakan orang? Aku langsung tak percaya cerita yang baru aku dengar ni. Nonsense. "
Kata-kata Taehyung sebelum aku tanya dia lebih lanjut pasal Eunna.
Aku tak paham lah orang yang buat ni, kalau dia obses sangat dengan aki, kenapa tak bagitahu aku? Kenapa rahsiakan perasaan dia dan bila aku sika Chae, dia serang Chae. Confirm! Budak ni tak ada otak.
Aku meraup muka.
Apa lagi yang dia nak buat lepas ni.
Sedang aku mengelamun, bangtan datang dan buat bulatan.
" Aku ada idea macam mana nak cari orang yang buat ni. " Yoongi hyung berkata.
" Apa? " Tanyaku teruja.
" Kita bertujuh kena berpecah. Jimin jaga Chae. Jin hyung dengan Jungkook akan ke rumah Chae. Hoseok dan Taehyung akan akan ke sekolah. Ara? Malam ni, korang kene perhatikan keadaan disekolah, dan rumah Chae. Catat nama kalau korang kenal la or just snap a picture bila korang rasa orang tu mencurigakan. " ujar Yoongi hyung.
Mereka mengangguk sebelum Taehyung bersuara.
" Kau dengan namjoon hyung? "
" Aku dan namjoon akan dapatkan maklumat bila kerja korang dah selesai. " Balas yoongi hyung.
" Okay setuju."
***
No one POV
" Kau buat apa kat sini? " Tanya Jhope pada Minjae bila dia nampak Minjae di depan pagar sekolah.
" Err. Aku nak ambil buku, tertinggal. Ada homework yang aku belum siapkan. " Balas Minjae sebelum berlalu ke kelas.
Jhope dan Taehyung mengikutinya sampai ke lokernya.
" Kenapa korang ikut aku? " Tanya Minjae.
" Aku sebenarnya nak datang ambil buku jugak." Balas Taehyung pada Minjae dan segera ke lokernya. Berpura-pura mengambil buku.
" Aku balik dulu. " Minjae melambai dan segera pergi.
Jhope dan Taehyung mengeluh.
Langsung tiada ciri-ciri seorang penjenayah pada wajah Minjae.
Telefon jhope berbunyi. Segera dia mengangkatnya.
" Macam mana? Ada perkembangan? " Tanya Yoongi di hujung talian.
" Takde bruh. " Balas Jhope.
YOU ARE READING
My Sunshine | Park Jimin |
Teen FictionDia nakal. Selalu kacau aku. Aku tak suka dia. I mean. I hate him so damn much. Tapi tiap kali aku ada masalah. Dia yang aku cari. Dan tanpa sedar senyuman dia adalah sunshine yang menyinari hari gelap aku.