Park Jimin POV
Aku masuk kerja harini dengan hati yang tak boleh diungkap la bahagianya. Siapa tak bahagia bila tahu kita nak dapat anak kan?
Isteri walaupun asyik merengek tapi comel dan seri orang mengandung ya Ammpunnn tak dapat rasanya nak menolak setiap permintaannya. Eh harinii Chae mintak bawak balik durian ke rumah. Mengidam.
Mana aku nak cari? Kat korea ni ada ke?
Aku masuk kerja , benda pertama aku buat , search kat mana nak cari buah durian.
Taip punya taip.
Buah durian yang banyak dan sedap boleh didapati di Malaysia.
Aku menepuk dahi aku. So, aku kena fly ke sana ke?
Semuanya untuk isteri kesayangan aku.
Aku menarik nafas dan terus menelefon Chae. Aku cuma bagitahu yang aku tak akan pulang ke rumah untuk 2 malam.
Dia tak ada pula tanya lebih lagi. Seterusnya aku mendail nombor parents aku untuk tolong tengokkan Chae semasa ketiadaan aku nanti. Bukan apa, aku cuma takut dia lakukan kerja berat. Maklumlah orang mengandung tabiatnya pelik-pelik.
Aku tulis nota pendek dan lekatkan pada meja jhope hyung. Bagitahu aku ambil cuti urgent . urgent do , ni pasal hidup dan nati bini aku. Kalau tak dapat durian tu mahu mengamuk sakan si Chae tu. Nampak je manis manis lembut lembut orangnya. Sekali mengamuk terbelah dua bilik kami.
Kalau hanya bilik tu tak teruk mana lah. Kalau main dah retak habis semua gelas kat dapur tu kau rasa?
Raksasa. HAHAHA.
Berdosa betul gelakkan bini sendiri. Aku cuma capai wallet and passport aku dan terus bergegas ke lapangan terbang. Sebelum tu aku dah call untuk buat tempahan ke malaysia dalam jangka masa yang pendek. So, ticket yang aku dapat paling cepat nak ke sana adalah petang ni , pukul 3.00 petang.
So, sekarang ni dah pukul 1.30 nak ke airport ambil masa setengah jam dan sempat ah sejam lagi aku makan- makan kat sana.
Aku mintak tolong yoongi hyung yang hantarkan aku ke airport.
Sampai di Malaysiaa aku terpinga- pinga nak cari kat mana benda tu. Bongok betul sebab tak search betul2. Nasib baiik english aku dah improve so senang la kerja.
Aku transfer wang aku dalam bentuk wang ringgit dan terus aku memulakan misi mencari durian akuu.
Aku menahan, dan menaiki teksi dan tanya pemandu teksi kat mana-mana aku boleh cari durian, dan dengan suka hatinya dia memberitahu bahawa diaa tahu dimana tempat tu.
Aku pun on jela.
Sampai di kedai tu aku tanya la tuan kedai ada ke tidak durian. Dengan slang english aku nya dia macam tertanya- tanya sampailah aku tunjuk gambar durian ha baru dia paham.
Pastu dia ke belakang dan yang sedihnya dia cakap durian dah habis.
Aku pun dengan hati yang runsing teruskan pencarian aku . Hari dah lewat malam dan aku dengan pakaian belum tukar dan mandi terus singgah mall, beli apa yang patut dan aku mencari hotel untuk aku menginap.
Semalaman aku tidak tidur memikirkan hal durian dan Chae dan juga baby yang ada didalam perutnya.
Mata nak lelap taknak lelap je. Tapi akhirnya aku tidur juga.
Bangun pagi, lepas bersiap aku teruskan usaha aku. Syukur akhirnya aku dapat bawa pulang dua bijik durian ke korea.
Tapi masalahnya sekarang bau yang menusuk ni memalukan aku. Muka macho bawak durian naik flight HAHAHA . so, inisiatif aku sekarang ialah mencari syrat khabar dan membungkusnya dengan tebal. Bijak kan? Dapat lah kurangkan baunya tu.
So, dah dua hari aku kat malaysia, aku dah menunggu masa nak balik ke korea. Tak sabar nak jumpa bini.
Mesti dia sukaa aku bawak balik suprised ni kat dia.
Selama 8jam dalam flight, aku hanya tidur. Sehinggalah sampai.
Aku terus menelefon yoongi hyung u tuk mengambil aku di airport dan memintanya hantarkan aku ke rumah. Bagus betul hyung aku yang sorang ni. Langsung tak berkira. Sebab tu aku sayang dia lebih. Hihi.
" Thanks hyung. " ujarku sebelum keluar dari perut kereta.
" No biggie bro. " Kereta nya lancar membelah jalan meninggalkan aku di depan rumah agamku ini.
Aku menekan butang loceng di rumah.
Ting Tong~
Terjegul keluar muka orang gaji aku.
" oh bapak udah pulang ya. "
" ya. " aku terus masuk ke rumah dan mencari Chae.
" Chae sayang, chim dah balik ni~ " panggilku sambil tangan menjinjit plastik berisi durian.
Chae turun dari tangga dan memeluk pinggangku erat.
" Rindu~ " ujarnya.
" Eh apanii " Sambungnya saat melihat plastik yang dipegang aku.
" hadiah untuk sayang laa " Ujarku sambik tangan kanan mengusap rambutnya.
Aku menariknya ke dapur, dan aku terus membuka bungkusan tersebut.
" ohmg chim! I love youuuuu~ how you know chae nak makan niiii . tapi sekarang chae dah tak ada rasa nak makan ni. Lain kali lah chae makan eh? Sorry "
Apeniii chaee penat chim fly malaysia sana nak beli buah berduri nii untuk chae pastu chae cakap dah tak ada rasa nak makan pastu nak makan lain kali and tak sempat lain kali, kalau buah tu dah buruk pastu buang macam tu je and chim terasa hati tau sebab chae tak HARGAI pun ke sungguhhan chim pergi carii buahhh hodoh dan busukkk niiiiii. Hm.
" Oh. Takpela " Aku tersenyum dalam kepahitan menelan liur sebab geram. Dalam banyak-banyak ayat aku membebel dalam kepala, tu je keluar dari mulut aku.
" Sabar Chim bini kau mengandung dan dia sangat sensitif. Jaga mulut, nak bercakap pakai otak. Okay calm down Chim. " Aku bermonolog sendiri.
" Chim naik bilik dulu ya, nak mandi and nak berehat, letih dua hari mencarii durian ni ha. " perkataan letih tu aku tekankan.
" okay. Nanti lepas berehat , turun minum petang okay? "
Aku hanya mengangguk lemah. Chae tak ada perasaan kasihan ke? Makanlah seulas walaupun dah tak ada selera. Aku rasa macam nak meraung sekarang ni.
Jetleg aku tak hilang lagi pastu tambah dengan kepanasan hati sebab chae sia siakan kesungguhan aku. Okay stop Chim jangan salahkan dia.
Aku naik mandi dan terus rebahkan diri ke atas katil. Menenangkan segala perasaan buruk yang mula menular.
Aku cuba untuk berfikir pasal bayi yang dikandung chae dan syukur perkara tu mampu buat hati aku tenang seraya mata aku tertutup akibat badan yang terlampau letih.
Happyyy fastinggg guyss~
Cuti sekolahh niii saya update cepat sikit KUT. Haha.
Doakan supaya saya sangat rajin untuk menulis. Hihi.
Lot of love from me; nana 💕
Vote and komen?
YOU ARE READING
My Sunshine | Park Jimin |
Teen FictionDia nakal. Selalu kacau aku. Aku tak suka dia. I mean. I hate him so damn much. Tapi tiap kali aku ada masalah. Dia yang aku cari. Dan tanpa sedar senyuman dia adalah sunshine yang menyinari hari gelap aku.