"A- apa kau buat dekat sini?" aku bingkas bangun, muka dilap dengan lengan baju, nasib baik aku tak menangis tadi, buat jatuh saham aku je.
"Apa?" muka selamba dia tayang, dia berjalan ke arah balkoni, melalui pintu slaid kaca, dia melihat keadaan sekeliling.
"Kau panggil guard Emery? Seriously?" dia menjilat gigi depannya, badan dipusingkan menghadap aku yang kembali menggigil di depan pintu.
"A- aku taktau tu kau..."
"Korang Emery, korang." aku tertunduk.
Keadaan sunyi sebentar, pengawal yang mula membuka pagar besar dijelingnya.
Alat di telinga ditekan, arahan mula dikeluarkan.
"Uruskan dua orang tu." aku mengangkat kepala, mata dibulatkan.
"Dua orang? Siapa?" dia sekadar memandang dengan reaksi kosongnya. Ah, muka yang selalu ditayangnya, susah nak tengok reaksi lain dari minah ni.
"Not sure."
"Not sure? Adik aku ke?" dia mendecit, geram dengan aku yang tidak reti diam. Tapi aku faham dengan kumpulan ini, mereka takkan menyakiti orang yang ditemui mereka.
"Aku taktau, sorang perempuan sorang lelaki. Enough with the chit chat, aku nak straight to the point."
Chit chat pale hotak dia, aku tanya sepatah dia jawab sepatah.
"Kau tau kan Alberto tak suka orang ponteng?"
"Aku nak keluar, aku tak nak teruskan lagi." suara aku sengaja keraskan, namun ianya mengundang tawa sinis dari dia. "Apa pilihan yang kau ada?"
"Keluar."
"Bullshit, kalau kau dapat keluar aku takkan muncul dekat sini." aku menarik nafas sedalam-dalamnya, cuba melengahkan masa sambil menunggu ketibaan pengawal.
Cukup dengan pengawal yang dapat mengusir mereka dari ni, aku taknak rakan-rakan aku ditahan polis.
"Aku masih tak nak."
"Ugh, degil betul kau ni. Kenapa kau tak nak?"
"Aku... penat."
Dia mengeluh, aku tau itu keluhan memahami, dia pasti juga penat dengan latihan yang bertubi-tubi.
"I feel you Emery, tapi tu untuk kebaikan kau juga kan?"
"Aku tau, tapi... geng kau semua dah tukar mainan ke?" alihan topik, aku tersenyum senget, gigilan sudah beransur pulih.
"Kena tukar mainan lah weyh, diaorang pun reti bosan, amacam? Lawa tak pedang manusia yang berdiri dekat balkoni kau tadi?" seram betul aura minah ni, lagi-lagi bayang dia je yang aku nampak sebab dia berdiri membelakangi cahaya bulan.
"Kenapa kau ceroboh masuk dalam rumah aku?" dia tergelak kecil, tak comel langsung bunyinya, buat meremang aku adalah.
"Entertainment, aku bosan duduk rumah." rantai di lehernya dimain. "Alberto suruh kirimkan salam maut kalau kau masih tak kembali ke Alvert." pintu slaid ditolak lalu dia memandang ke bawah.
"Kau tau kan kau tak sepatutnya menggigil tepi pintu macamtu? Jangan sia-siakan latihan kau selama ni." dengan itu dia pun melompat turun dari tingkat dua banglo, aku lantas berlari ke arah beranda, memandang dia yang sudah sampai ke darat.
Pintu bilik aku dirempuh, aku berpaling memandang pengawal-pengawal yang beriak panik kemudian pandangan dialihkan semula ke arah depan.
"Lain kali cepat sikit."
Aku melihat Eowyn yang sedang memegang kepalanya sambil melangkah keluar dari garaj.
Hati tergelak kuat, kena hipnosis lah tu.
YOU ARE READING
WTFTT
Teen Fictionnote: cerita ni dah tergantung sejak tahun 1798 France - US war jadi jangan baca, banyak lagi cerita yang sangat interesting dan yang paling penting completed aha <3 Sebuah fiksyen remaja yang tidak begitu remaja. . . . Kau pernah tau... bila ke...