"Emery~" aku mengangkat kaki aku lalu menyepak punggung Emery yang sedang membuka pintu peti sejuk.
Terdorong ke depan abang kesayangan aku tu, kepalanya terhentak perlahan pada salah satu tingkat peti, dia memusingkan badan lalu memandang aku tajam.
"Kau pehal?" tanpa menoleh kembali kepalanya, dia mencapai sekotak air berwarna biru lalu pintu ditutup, matanya tidak lekang dari memerhatikan aku, mungkin takut aku akan menyepaknya lagi.
"Haha lek lek, saja nak kacau kau, tak pergi kolej ke harini?" aku duduk di salah satu kerusi di kaunter, mata memandang Emery yang mengambil cawan di kabinet lalu dibilas, air dari kotak dituang ke dalam cawan.
Emery menggelengkan kepala sambil mendekatkan cawan pada mulutnya.
"Nanti nak ajak kau keluar ah, boleh?" Emery memandang aku, tetapi sesaat kemudian dia terbatuk kuat, cecair berwarna putih terpecik keluar dari mulutnya, dengan kelam-kabut dia berlari ke singki lalu membilas mulutnya.
"Weyh kau okay tak?!" aku berlari ke arah Emery, belakangnya aku gosok lalu mukanya yang merah padam aku pandang.
"Susu apa tu sia, pehal rasa dia macamtu?" sambil menggosok belakang Emery, aku memalingkan muka ke sebelah kirinya, berdekatan dengan cawan, terletak satu kotak berwarna biru, yang tertulis...
"Anchor Whipping Cream, HAHAHA tu whipping cream lah bangang!" aku menepuk kuat belakang Emery sambil gelak kuat-kuat, Emery terbatuk dan kepalanya sekali lagi terhantuk pada paip.
"Sakitlah gila, sana sikit!" Emery menolak badan aku ke tepi dan terus berlalu pergi.
"Hmm, merajuk ke?" lalu pandangan aku kalihkan ke arah kotak whipping cream.
-×-
"Wahh, wangi sia, kau buat apa tu?" kedua belah tangan Adelyn di atas bahu aku, kepalanya ditinjau ke depan, memandang tangan aku yang sedang memegang spatula (bukan spatula dalam makmal sains) sudah berubah kedudukan.
Dari mangkuk ke kaunter, sebab Adelyn ngok tertolak tangan aku.
"Sana sana, dah nak siap ni."
"Kek apa?"
Adelyn masih sibuk memandang ke arah kek yang separuh siap, nak teka macam mana kalau krim aku tak sapu lagi.
"Pergilah mandi ke apa, tak berlengas ke baru balik tuisyen?"
"Alah kau ni, fine, aku mandi dulu." Adelyn melangkah ke arah kerusi lalu mencapai beg yang dicampak tadi, dia melangkah pergi lalu aku sambung menyapu krim ke serata kek.
"Wyn." aku mengangkat kepala, Emery dengan baju lengan panjang sedang berdiri di ambang pintu dapur.
"Aku balik kondo kejap, ada pesan apa-apa?" aku berfikir sebentar, lalu menggelengkan kepala.
"Buku teks? Latihan?"
"Takde, aku dah suruh uncle Josh bawakkan haritu." Emery menganggukkan kepala.
"So kau tak boleh keluar dengan aku lah kejap lagi?"
"Erm taklah kot, aku balik lambat sikit, ada hal." katanya lalu tersenyum kecil, ok ini pelik, tak pernah sekali dalam seumur hidup aku Emery senyum bila bercakap dengan aku.
Aku membeliakkan mata, memandang Emery dengan pandangan tidak percaya.
Emery pula lain, dia melangkah mendekati aku lalu kek yang hampir siap ditilik.
YOU ARE READING
WTFTT
Teen Fictionnote: cerita ni dah tergantung sejak tahun 1798 France - US war jadi jangan baca, banyak lagi cerita yang sangat interesting dan yang paling penting completed aha <3 Sebuah fiksyen remaja yang tidak begitu remaja. . . . Kau pernah tau... bila ke...