"Kau okay?" aku menepuk bahunya yang sedang duduk di hujung tangga, dia mengangguk kemudian menarik tangan aku, menyuruh aku duduk.
"Kenapa pulak kau tanya aku ok ke tak?" tanyanya, sebab aku risau Em, makin risau dengan rancangan Beta yang seterusnya.
"You shouldn't have confessed you're Emery." dia menopang kepala dengan tangan kiri, pandangan dihalakan ke arah pentas kecil di tengah padang yang mula dinaiki 5 orang yang berpakaian gaun dan jeans.
"I didn't see any problem in it, dia cuma cari, kan?" aku menggelengkan kepala.
"Not really." aku mengeluh, ingat tadi nak tarik Emery bangun lepastu suruh balik, ini kena brother-sister talk pulak dekat tangga ni.
"Ye ke?"
"Ye, kalau tak aku takkan rahsiakan pasal kau selama sebulan."
"Gila? Sebulan?" sumpah aku malas nak jawab soalan-soalan Emery ni, tak nampak ke jawapan aku pendek-pendek tu?
"Jom balik, penat."
"Kau buat apa penat bagai?"
"Penat dengan sosial life aku, penat dengan hal kau, MT, alahhh jomlah balik." aku bangun lalu menarik lengan Emery berkali-kali, memaksanya bangun.
"Sabar, sabar, jangan sampai aku nyanyi lagu-"
Aku dan Emery serentak menoleh ke arah atas, ke arah pintu dewan yang ternganga luas.
"Bunyi apa pulak tu weyh?"
"Kerusi terbang?"
"Kau fikir lawak?"
"Aku serius lah, bunyi kerusi terbang."
Emery bangun dari duduknya lalu mula menapak naik ke atas tangga, aku memandang sekeliling, berharap ada sesiapa di sekeliling yang turut melepak di kawasan berdekatan, tapi tak ada, semua berkerumun dekat pentas yang sedang ada persembahan menyanyi.
Aku mengejar langkah Emery lalu memegang belakang kotnya, dia menjengukkan kepalanya dari pembukaan pintu lalu mengeluarkan kepalanya semula.
"Takde sesiapa dalam tu."
"Impossible, lampu kemain terang takkan takde orang?" aku melangkah masuk dan seseorang melompat ke depan aku.
"Eh cina meletup!" aku menolak kuat muka makhluk tersebut lalu berundur laju ke belakang.
"Aduh mata aku!" Ailey menutup matanya dengan kedua belah tangan, lalu cuba dibuka sebesar yang mungkin tapi puas dia membeliakkan mata, hanya sedikit yang terbuka.
"Sorry weyh, terkejut." aku cuba untuk mencapai muka Ailey sebelum aku terhenti sendiri.
"Hehehe, malu lah pulak main capai kepala orang, hehehe." aku mengundurkan diri semula sambil tersengih, Emery yang sedang menyilangkan tangan di depan pintu menggelengkan kepala, kesal ada adik macam aku.
"Nice improvement Ailey, Alberto dah ajar sampai mana?" Ailey menunjuk ke arah meja di belakangnya.
"Abang aku ehem, Izal nak cakap benda dengan kau." Ailey kemudian dengan mata sepetnya berjalan ke meja di tengah dewan dengan Beta yang duduk di salah sebuah meja.
Aku duduk di sebelah Emery dan Ailey di depan aku, diikuti dengan Beta di sebelahnya.
"Erm Emery, if you don't mind." kata Beta, kening Emery berkerut, dia memandang Ailey yang sedang membuka rantainya lalu aku memandang mereka bersilih ganti.
"Dia tau?" tanya Emery kepada Ailey lalu menjeling Beta sekilas.
"Tau."
"Apa yang kau nak bagitau aku sampai nak hi- ugh." Emery menekup mukanya.
YOU ARE READING
WTFTT
Ficção Adolescentenote: cerita ni dah tergantung sejak tahun 1798 France - US war jadi jangan baca, banyak lagi cerita yang sangat interesting dan yang paling penting completed aha <3 Sebuah fiksyen remaja yang tidak begitu remaja. . . . Kau pernah tau... bila ke...