💕 ISTIQAMAH CINTAKU HANYA UNTUK TUHANKU 💕
' Hati akan menjadi PERHITUNGAN Mengenai apa yang kamu kerjakan di dunia yang fana ini walaupun sebesar zarah '
🍃 LURUSKANLAH HATI KU TUHAN , DI JALAN TAUBATMU 🍃
💞 rasakanlah penyesalan
💞 ikrar dgn janji yg psti
💞 perbaikilah amalanmu
💞 perbanyakkanlah istighfar
💞 buanglah perasaan rendah diri
💞 carilah idola soleh atau solehah
💞 jgn sskli mnghrpkn pujian
💞 brkwnlah dgn org yang baik baik
💞 ubatilah hati kamu dgn Al Quran
SISA SISA DUNIA TERLALU HAMPIR UNTUK MENAMATKAN SEGALA TAMADUN YANG SEMAKIN MEROSAKKAN SEKIAN LAMA
🍃 SEMAILAH HATIMU DENGAN PENAWAR CINTA-NYA 🍃
✔ Kenali Tuhanmu , kamu akan mengenali dirimu
☄perbaikilah hatimu dgn mmpljri agamamu maka disitu kamu akan temui segala kekurangan dan kelebihan dirimu .
✔ Al Quran dan zikir , penyembuh kegundahan hati☄ sentiasa berzikir kerana dari situ sebenarnya kita mndapat kekuatan tanpa kita sedari .
✔ Istighfarmu meleraikan beban dosa
☄ Allah s.w.t mnyeru para hamba Nya untk memohon keampunan walaupun dosa yang dibuat seluasa langit dan bumi .
✔ Bangunkan malammu dgn tangisan dosa
☄ Jika kamu ingn memimpin umat dgn dakwah mu pastikan kamu melakukannya dahulu . Solat tahajjud slps trjaga dari tidur adalah tanda Allah mnyayangimu . Dia ingin brjumpa dan mndgr tangisan mu . Mohon sgalanya dan berserah dia atas segalanya .
🍃 CINTA SEBELUM NIKAH ADALAH SATU KEHENDAK ATAU KEPERLUAN ? 🍃
🍥 Perkara yang boleh kamu perhatikan jika cinta yang kamu miliki adalah cinta khayalan :
🎀 perasaan tidak snggup merelakan psngn hidup mnderita
🎀 rela berkorban apa sahaja
🎀 ingin penuhi keinginan psngan
🎀 selesa dan tnang bersama org yg dicintai
🎀 tidak mmaksa khndak psngan
TAPI ADAKAH KITA PERNAH FAHAM PERASAAN ALLAH PADA KETIKA KITA MENGABAIKANNYA DAN MENCARINYA SEWAKTU KITA DALAM KESUSAHAN !!!!!!
Ambil masa 5 minit . Fikir dan renungkan .
Allah dah bagi kebahagiaan yang lebih dari kita sangkakan .
Mungkin bukan kebahagiaan bercinta tetapi kebahagiaan dari segi lain .
CINTA YANG HALAL ITU HALAL DAN CINTA YANG HARAM ITU HARAM
FIRMAN ALLAH S.W.T :
Ertinya : ... " Katakanlah kepada lelaki-lelaki yang beriman , hendaklah mereka menahan pandangannya , dan memelihara kemaluannya yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka . Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka kerjakan "
(Surah Al-Nur 24:30)🍃 WUJUDKAH HARAPAN BUAT SANG PENDOSA 🍃
Duhai hati yang berdosa . Percaya atau tidak bahawa Allah s.w.t sedang brbicara lembut dgn hatimu yang dibukakan dgn hidayah Nya . Maka sebab itu Allah . Menyatakan Dia senantiasa membuka pintu taubat pada waktu malam nya kepada sang hamba yang melakukan dosa pada siangnya dan mmbuka pintu taubatnya pada waktu siang bagi hamba Nya yang melakukan dosa pada waktu malamnya .
Nampak ?
Allah sudah luangkan masanya untk mndgr keluh kesah luahan hati hamba Nya .
Sebenarnya bukan yang hina yang teruk yang selalu melakukan maksiat jahiliah sahaja yang berdosa .
Tetapi kita juga . Yaa . Dalam tak sedar kita juga ada melakukan dosa dosa yang mungkin dianggap kecilnya sekecil zarah tetapi kesannya sebesar gunung .
Muhasabah diri di atas sejadah . Apa yng telah kita lakukan spnjg hari . Apa yang kita telah tuturkan . Adakah ia mmbuat yang lain terasa ?
Bila kita mngtahui dosa yang kecil maka kita takut untk mmbuat dosa yang besar.
' Setiap yang kita lakukan biarlah jujur kerana kejujurn itu terlalu penting dalam sebuah kehidupan '
KESIMPULAN :
Cinta Allah lebih kekal abadi dan cinta Allah itu lebih indah dari segalanya jika di hadam dan dirasai meresap ke dalam hati yang telah hitam .
Wallahuallam . 💕
YOU ARE READING
Usrah Legend
RandomJika kita tunggu nak jadi alim baru nak sampaikan dakwah, sampai bila² lah akan ramai orang yang tersasar jauh dari ajaran islam. kita semua adalah pendakwah. tidak kira sama ada amalan kita baik atau tidak. itu urusan Allah! tak penting siapa kita...