hoofdstuk 2: trainen en ijsblauw

1.1K 26 4
                                    

Hoofdstuk 2

______________________

 Zwetend rende ik de trap naar de douche.  Hoe verzinnen mensen om ’s ochtends te gaan hardlopen. Net je bed uit, en dan al actief bezig zijn. Wat een rare familie. Moeder en vader die spionnen waren, oma die bedenkt om even lekker te gaan hardlopen ’s ochtends. en Jake, ik snap niet eens waarom hij vrolijk mee rent. misschien moet hij ook zijn conditie verbeteren. hij heeft in ieder geval een betere conditie dan ikzelf. ik ben benieuwd of hij al spannende missies heeft gehad. of tot nu toe alleen maar trainingen.

snel stapte ik in de douche en uit de douchekop kwam een heerlijke warme straal. nadat ik had gedoucht; (het was al 7 uur 's ochtends) kreeg ik bericht van Dennis. eerste en tweede uur vrij. lekker dan.

rustig kleed ik me aan. ik had alle tijd. ik hoefde pas om  10 uur op school te zijn. en het was nu 8 uur. ik keek tv. ironisch genoeg was er een documentaire over de Russische spionnen die undercover naar Amerika gingen. geniaal.

ik ga wel om 9 uur weg. dan kan ik op school nog een halfuurtje leren voor biologie. dat is echt een rot vak, vooral als je een docent hebt waar je van in slaap valt

***

ik pakte mijn fiets op weg naar school. de zon scheen fel. dat werd tijd. heerlijk in de zon fietste ik naar school. onderweg was er niet veel boeiends. soms een auto die voorbijreed. en soms een fietser die me haastig inhaalde. 

***

op school was het echt rustig. soms liep er iemand voorbij die iets bij de receptie of nodig naar de WC moest. 

ik liep naar mijn kluisje toe voor mijn boeken. haastig zocht ik de sleutel in m'n tas. toen ik hem eindelijk had ( na een hevig gevecht met mijn tas) haalde ik de boeken voor de komende uren eruit zwetend liep ik de trap op naar de douche. hoe komen ze erbij, om 's ochtends te gaan hardlopen. gekke oma. en stopte die in m'n tas.

een jongen deed een kluisje naast mij open. hij is best knap. hij had donker zwart haar. en licht blauwe ogen. maar ik heb hem nog nooit gezien. hij is vast nieuw.

''weet jij toevallig waar lokaal 170 is?'' ik keek verbaasd naar die jongen. hij glimlachte, zo'n lach waar elk meisje verliefd op wordt. 

''uhm, j-ja. de gang door en dan euh.. naar links''  ik voelde dat ik bloosde. schaam....

''oke, dankje'' zei hij op een toon, er verscheen een klein lachje op zijn mysterieus gezicht.

hij deed z'n kluisje dicht en liep weg. ik volgde zijn voorbeeld en liep naar de kantine. daar ging ik op een bankje zitten en ik las snel Biologie door. ik moet Bio echt omhoog halen. het is niet het leukste vak. maar op school zijn er nooit echt leuke dingen. behalve als iemand het brandalarm laat afgaan. dan valt het vak uit. maar dan staan we wel een half uur buiten voor niks. en in de winter is dat niet heel fijn. opeens trilde er iets in mijn tas. een SMS. van Jake;

hey zussie,

je oproeping voor je weet wel is verplaats naar volgende week. wegens een belangrijke missie die zo snel mogelijk moet worden afgesloten. dus hebben ze snel nieuwe TS-sen nodig. en dus gaan we vanavond ook ff lkkr trainen. ;)

xx

meen je dat? word ik niet genoeg gemarteld?! kom op zeg!! dit kan hij echt niet menen. kunnen die lui daar niet een paar mensen missen? en moeten ze nou perse nieuwe TS-sen hebben? 

zuchten legde ik mijn hoofd leunend op mijn hand. en richtte mijn blik op biologie. chagrijnig las ik de tekst door. hoe bedoel je dat mensen zeggen dat oudere broers helemaal top zijn. misschien zeggen mensen dat wanneer ze geen irritante broer hebben die elke ochtend met je gaan hardlopen.

life sucks.

''heey, slecht geslapen?'' Catelin kwam vrolijk aangelopen.

''niet echt, maar te vroeg opgestaan.'' yeah. go smoesjes! nouja, niet hét perfecte smoesje, maar redelijk, en nu ik er aan denk. ik heb zin in soesjes.

''geleerd voor Bio?'' zei Catelin terwijl ze haar boek pakte.

''mwa, redelijk. jij?''

''echt wel! ik zou wel moeten als ik over wil gaan.'' ik lachte, Catelin haald altijd hoge cijfers. ze is een beetje een nerd. maar eigenlijk denk ik dat, omdat ik misschien een beetje jaloers ben.

  in de hele school hoorde je weer dat irritant geluid.

''kom! de bel is gegaan.'' Catelin stond gelijk op en trok gewelddadig aan m'n arm.

''rustig Cate, we komen heus wel op tijd.'' zei ik kalm. Catelin kan zó overdrijven. tegenstribbelend liep ik met Catelin mee.

-

''goedemorgen klas ga zitten.'' die verveelde stem is wel de laatste stem die je ooit wilt horen. zo saai, moedeloos. levenloos en nog meer 'loos' woorden. en dat keer biologie en dan is het antwoord 'de saaiste les ooit'. verveeld pak ik en pen op tafel. nu ik om me heen kijk. heb ik een goede kans om af te kijken. ik zit helemaal achterin bij de deur. het lot lacht me toe. 

alleen één probleempje. Elize is er niet. die normaal naast me zit. dus ik kan ook niet afkijken. damn.

 ''oke mensen, boeken weg, dan kunnen we beginnen met de toets.'' kreun. men word gewoon chagrijnig door hem. ik propte m'n boek in m'n tas en schreef mijn naam op het antwoorden blad.

achter me hoorde ik de deur open gaan. verbaasd keek ik achterom. alsjeblieft laat het Elize zijn.

ijsblauwe ogen keken me aan. een zwarte lok hing voor zijn rechteroog. snel draaide ik om. alsof ik niks heb gemerkt.

''aha! hallo meneer Williams. ga maar naast -'' niet naast mij, niet naast mij, niet naast mij.

''ga maar naast Alexis zitten, Eliza is er toch niet.'' kom op! oke, ik neem terug wat ik zei, het lot lacht me niet toe.

-

weer dat irritant geluid. ''blaadjes inleveren!'' schreeuwde meneer Adams boven de bel uit. snel deed ik m'n pen in de tas en leverde het blaadje in.

''hoe ging die?'' hij stond achter me. en lachte vriendelijk.

''wel goed. denk ik.'' nieuw wereldrecord; niet stotteren tijdens een tweede gesprek met een nieuwe jongen. ik ben zo trots...

''oke, mooi. ik ben trouwens Dan. had ik jou niet eerder gezien vandaag?'' vroeg hij aan me. zijn stem klinkt echt aardig

''uhm, ja, bij de kluisjes.'' 

''oja.'' ik keek naar z'n tas, zijn mobiel ging af. hij las het bericht en was er opeens snel vandoor.

''ik moet gaan. ik zie je nog wel.'' haastig rende hij een weg door de drukte heen naar buiten. verbaasd keek ik hem na. waarom opeens die haast? 

''hey Alex, kom je mee naar de kantine?'' Catelin haalde me uit m'n dagdroom.

''ja ik kom al.'' ik liep met Cate mee naar de kantine. nog een hele schooldag te gaan.

Great. gezellig.

Alexis SmithWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu