Cimri 1

58 12 3
                                    

Bir çoğumuz hayat boyunca cimrilikler yapıp zararlı çıktık. Savurgan olun demiyorum. Sadece birazcık yaşayın.

Doktor Strench filmini bilenler bilir. Bir araba kazası sonrası sinir fonksiyonlarını kaybeden bir doktorun iyileşmek için gittiği yerde Dünya'yı kurtarma macerası anlatılıyor.

Bizimkisi biraz farklı. Gelin şöyle anlatalım.

Burhan:Selamün aleyküm.
Halis:Aleyküm selam.
Burhan:Ben çok hastayım.
Halis:Sorunun ne?
Burhan:İktidarsızım.
Halis:Doğru yere geldin. Cimri kişi sizi iyileştirecektir.
Burhan:Bilge kişi olabilirmi o?
Halis:Yanlış duymadın. Bildiğin cimri kişi.
Burhan:Bana mistik güçleri öğreteceksiniz değil mi?
Halis:Sanmıyorum.
Burhan:Ne öğretecek peki?
Halis:Tutumlu olmayı. Tasarruf yapmayı felan.

Burhan'ın kafasında deli sorular. Olaylar hiç de izlediği filmde ki gibi gitmiyordu.

Burhan:Selamün aleyküm hocam.
Emrah:As.
Burhan:Söyledikleri doğruymuş. Hakkaten cimri bu adam. Harflerde bile tasarruf yapıyor.
Emrah:O burnundan akan teri düşmeden elinle al ve tekrar alnına koy. Boşa israf olmasın.
Burhan:Hocam burası çok sıcak ya. Doğalgazı kıssanız iyi olur. Fatura çok gelmesin mazallah kalpten gidersin.
Emrah:Soba kullanıyoruz biz. İki senedir camları açmıyoruz. Sırf oda soğumasın diye.
Burhan:Hocam hiç uzatmadan konuya geliyorum. Benim kuş ötmüyor. Buna bir çözüm bulabilirmisiniz?
Emrah:Oradan ürolojiden sorumlu doktor gibi mi duruyorum?
Burhan:Yinede bi bakın hocam. Bakmadan karar vermeyin.
Emrah:Zamanında az öttüreydinde yormayaydın kuşunu.
Burhan:Ne deseniz haklısınız hocam.
Emrah:Ben bu soruna bir çözüm bulamam evlat. İlgi alanıma girmiyor.
Burhan:Sizin için bütün sorunları çözer dediler ama.
Emrah:Başka ne dediler benim için?
Burhan:Acıkmamak için sıçmıyo. Sıçmamak için yemiyo. Az yiyip az sıçıyo gibi buna benzer şeyler.
Emrah:Abartmışlar ama olsun. Cimri olmak hoşuma gidiyor.
Burhan:Ben gidiyorum hocam. Bana söylemek istediğiniz son bişey var mı?
Emrah:Sobaya iki odun atarsan sevinirim. Birde çıkarken ışıkları kapa. Fatura kabarmasın.

Burhan sobaya odun atarken yanmakta olan kömür parçası eve sıçradı. Farkında olmadan bir yangına sebep oldu.

5 Dakika Sonra..

Halis:Hocam ev ateş aldı. Çıkmamız gerekiyor bir an önce.
Emrah:Ne çıkması ya? Gidin sobayı söndürün. Bu evin ateşi bizi yarım saat kadar daha ısıtır.
Halis:Hocam öleceğiz. Cimri olmanın vakti değil.
Emrah:Ben sana daha önce ne öğrettim evlat?
Halis:Cimrinin nukaddesi olmaz. Malı olur.
Emrah:O değil lan. Diğeri.
Halis:Cimrilik bütün insan deliliklerinin en gülüncüdür.
Emrah:Sonuç olarak.
Halis:Kızlar kendilerini güldüren erkeklere bayılır.
Emrah:Aferin.

Bence söylenmesi gereken asıl söz şuydu;

Küçük masraflardan kaçınmayın. Bazen ufak bir delik koca gemiyi batırır.

Aslan Bacanak #Wattys2020Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin