Alpat'ın muhtar adayı olması bacanakları huzursuz etmişti. Ancak ona rakip olabilecek tek potansiyel Emrah'ta vardı.
Halis'in köyde seveni yoktu. Her gittiği ortamdan kovuluyor ve üstüne küfür yiyor, arada bir ölüm tehtidi bile alıyordu.
Burhan'ın ise maddi durumu pek iç açıcı değildi. Borçları vardı ve Alpat'la yarışabilecek maddi desteği yoktu.
Herşeyini Alpat'a kaptıran Halis, muhtarlık makamını kaptırmamalıydı. Emrah'ın yanına gitti ve yıllardır saklanan o gerçekleri bir bir anlattı.
Halis:Seni köyden kovdurtan Burhan değildi. Bütün o fitne fesatı ben yaydım. Ali Rıza Emmi de yardım etti. Seni postaladık ve rahat ettik. Çünkü gıcık bi adamdın. Ayrıca sefildin ve öyle kalmalıydın. Başka bir bahanemiz de yok açıkçası.
Emrah:Senin zürriyetini ben taa.
Halis:Lütfen bacanak, burası saygın bir hikaye. Burada küfür edemezsin.
Emrah:Sana ne? Hikaye benim, istediğim kadar küfür ederim.
Halis:Hadi affet beni de barışalım.
Emrah:Ben çirkinlerle barışmam.
Halis:En azından muhtar adayı ol.
Emrah:Bunu senin için değil, köyün huzuru için yapacam. Yarından tezi yok, muhtar adayıyım.Ertesi Gün..
Megafon:Sayın Kaygusuz Köyü halkı. Size yeni muhtar adayımızı tanıtmaktan onur duyarım. Kendisi köyümüzün hem yenilerinden, hem de eskilerinden. Kendisi mazlum köy çocuğu. Kendisi Alman panzer erkeği. O tam bir adam. Karizmatik. Güçlü. Ayrıca çok ta zengin. Sizde çok iyi biliyorsunuz onun adını. Onun adı Sefil Emrah.
Emrah:Sefil demeyeydi iyiydi.
Burhan:Hayırlı olsun bacanak.
Emrah:Sağol bacanak.
Halis:Kesin biz kazanacaz.
Emrah:Sen beni tutma Halis. Senin beni desteklediğini bilen köy halkı bana oy vermez. Sen git Alpat'ı tut. Oylarını azaltmış olursun.
Halis:Mantıklı konuştun aslında.Seçim süreci başlamıştı. Emrah ve ağzaları oy toplamak için her yolu mübah görüyorlardı.
Yer: Köy Camisi
Cuma Vaazı..Umut:Ey camaati müslimin, dinimiz emrediyor ki; Mazlumun yanında olun. O her zaman size yoldaş olacaktır.
Alpat:Yani hocam. Bizim bundan ne çıkarmamız gerekiyor?
Umut:Zamanın da sebepsiz yere köyden kovulan Emrah, muhtarlığı hak ediyor. Oyumuzu ona verelim.
Alpat:Hoca din ile siyaseti birbirine karıştırıyor. Laiklik elden gidiyor millet. Saldırın hocaya.
Cemaat:Allah allah allah.2 Saat Sonra..
Halis:Hocayı dövdüler ya la. Kırılmadık kemiği kalmamış adamın.
Burhan:Din üzerinden yürümek saçmaydı zaten.
Emrah:Ben diyorum ki, birazda eğitim üzerinden mi yürüsek?
Burhan:Denemek de fayda var.Yer: Köy Okulu
Veli Toplantısı..Cengiz:Sayın velilerimiz. Bugün burda köyümüzün en büyük sorunundan bahsedeceğim.
Alpat:Köyümüzün en büyük sorunu neymiş? Bende çok merak ettim.
Cengiz:Köyümüzün muhtarı yok.
Alpat:Yakında ben olacam inşallah.
Cengiz:Sayın değerli velilerimiz. Benim demem o ki; Köyümüzün başına, kültürlü ve yurtdışı görmüş birini getirelim.
Halis:Hoca haklı.
Burhan:Sonuna kadar arkandayız hocam.
Cengiz:Emrah'ı muhtar yapalım diyorum, ne dersiniz?
Alpat:Yuh deriz. Burda benim gibi bir godoman dururken Emrah gibi bir sefili muhtar yapmak da nedir?
Halis:Senin ne işin var burda ya? Oğlun okumuyor ki. Veli bile değilsin sen.
Alpat:Bu bir veli olamayacağım anlamına gelmez ki. Ne var yani benim Hüseyin'im anaokul terk diye eğitim hayatını mı sonlandırsın? Geri zekalı muamelesi mi görsün? Derslerinden geri mi kalsın? Ben onu açıktan okutcam. En azından anaokul mezunu olacak.
Halis:Emrah bu köyün çocuğu. Muhtar o olmalı.
Alpat:Madem bu köyün çocuğuydu da neden kovdunuz o zaman?
Halis:Oldu bi yanlışlık işte.
Alpat:Madem öyle, kapışalım.Yer: Köy Meydanı
Alpat:Ben muhtar olursam, pavyon masraflarınız yarıya inecek.
Köy Kadınları:Yuhhh yuhhh.
Şafak:Patron, sanki bu pek olmadı gibi.
Alpat:Tamam şöyle yapalım o zaman. Pavyon ücretlerine iki katı zam yapcam.
Köy Erkekleri:Yuhhh yuhhh.
Şafak:Bu da olmadı bence.
Alpat:Öyle olmuyor, böyle olmuyor. Bu köylü milletine ne yapsan yaranamıyorsun.Emrah:Almanya ile vizeleri kaldıracaz. İsteyen istediği vakitte gidebilecek.
Köy Halkı:Oleyyy.
Emrah:Evde kalan kızlara koca bulunacak.
Köy Halkı:Oleyyy.
Emrah:Kilolu köy kadınlarına spor yapmaları için tesis yapacaz.
Köy Halkı:Oleyyy.
Emrah:Köy yollarını çift şeritli otobana dönüştürecez.
Köh Halkı:Oleyyy.
Emrah:Köyün futbol takımına stadyum yapcaz.
Köy Halkı:Oleyyy.
Burhan:Çok salladı sanki. Stadyum felan diyor. Daha köyün futbol takımı bile yok. Hepsini geçtim, futbolu bilen yok. Hangisiydi bu? Elle oynanan mı?
Halis:Aşırı salladı. Ben bile muhtar adayıyken bu kadar sallamamıştım.4 Yıl Önce..
Halis:Muhtar olursam Kaygusuz'u ülke yapacam. Bağımsız ve kendi ayakları üzerinde duran bir medeniyet inşa edecez. Kendi paramız bile olacak.
Ali Rıza Emmi:Mıhtar olursan o paranın üzerine benim resmimi koyar mısın?
Halis:Koyarız koymasına da, harcanırsın be emmi.
Ali Rıza Emmi:Karı kız harcasın, sıkıntı yok.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Aslan Bacanak #Wattys2020
HumorHeyecanla okuyacağınız kısa bir güldürü. Samimiyet ve içtenliği bulacağınız Bacanaklarla uzun bir macera. Sıradışı hikayelerle eğleneceğiniz anlara hazırmısınız? Değilmisiniz? Ben beklerim sıkıntı yok.