Muhtar 1

64 11 6
                                    

Yer: Kaygusuz Köyü Muhtarlığı..

Tarih: 9 Eylül 1973 Seçim Günü..

Kıyasıya rekabetle geçen seçim atmosferi iki kişinin ölümü ve bir çok kişinin yaralanması ile sonuçlanmış oldu.

Bu rekabetin mimarları ise Halis ve Burhan isimli bacanaklardı.

4 Ay Önce..

Burhan:Benim tarla bu sene çok verimsiz.
Halis:Aynen bacanak. Bende bu yüzden mıhtar adayı oluyum dedim.
Burhan:Bence sen olma. Biz başka birini seçelim. Çünkü bu tiple sana kimse oy vermez.
Halis:Kimi seçecez peki?
Burhan:Misal ben olabilirim. Yakışıklıyım, kibarım ve en önemlisi zekiyim.
Halis:Sen kendini ne sanıyon ya? Hodri meydan o zaman. Hakeden kazansın.

Seçim günü geldiğinde büyük bir heyecan kapladı köyü. Sayım sırasında bile tartışmalar yaşandı.

Sandık Başkanı: Burhan, Halis, Halis.
Burhan:Hile yapıyonuz ama. Mühür Burhan'a vurulmuş, siz kayıtlara Halis diye geçiriyorsunuz.
Halis:Hile yok arkadaşım. Lütfen sandık başkanının işine karışmayalım.

Seçim Sonucu: Halis 173 oy. Burhan'ın oyu yok.

Burhan:Nasıl olmaz ya? İyice baktınız mı sandığın içine? Ters çevirip bi sallasaydınız. Ayrıca akrabalarımın oyu nerede? Ailemin oyu da yok. Hepsini geçtim benim oyum nerede?
Halis:Belli ki kaybedeceğini anlayınca bana oy atmışsınız ailecek.
Burhan:Sayım yaparken kaç kez ismimi söylediler. Hile var bu işin içinde.

Elbette hile vardı fakat bunu kanıtlayamadılar. Halis muhtarlık önünde köylüye seslendi.

Halis:Bu seçim köyümüz için bir milat olacak. Üreteceğiz ve köyümüzü şaha kaldıracağız. Buna yürekten inanıyorum.

Sıkıntı şu ki köylü ona inanmıyordu. Halis'in bu dediklerini yapmayacağını ailesi de biliyordu fakat onu durduran olmadı. Fazla yüksekten atmıştı.

İşte bu seçim Kaygusuz köyü için felaketin habercisi oldu. Bundan sonrasını hep beraber görüp öğreneceğiz.

Aslan Bacanak #Wattys2020Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin