Muhtar 5

58 10 3
                                    

Deneme 3..

İnanç üzerinden gidilen yollar Halis için kapalıydı. Bari eğitim üzerinden ilerliyelim düşüncesi ile sıradaki kurbanı okul öğretmeni Cengiz Bey oldu.

Cengiz'in okula gelişi ile birlikte köyde ki eğitim seviyesi sıfıra düştü.

-Hocam bugün bize ne öğreteceksiniz?
Cengiz:Ben bişey bilmiyom ki size ne öğreteyim?
-Bilmem.
Cengiz:Sıkıntı da burda zaten. Hiç birimiz bişey bilmiyoruz.

Ayrıca alkole bağımlı olması eğitimi sürekli engelliyordu.

Halis:Söyle bakalım, bugün okulda ne öğrendin?
-Hoca bugün derse gelmedi.
Halis:Dünde gelmediydi. Evine gidip baktınız mı?
-Ben çağırmaya gittim ama kızıp bağırdı, arkamdan raki şişesi fırlattı.

İşte o an "aradığım adam okul öğretmeni Cengiz" dedi Halis.

Yer: Kaygusuz Köy Okulu..

Halis:Selamün aleyküm hocam.
Cengiz:Aleyküm selam muhtar bey.
Halis:Benim oğlana sen git baban gelsin demişsiniz de.
Cengiz:Senin oğlan sürekli kavga ediyor. Okul düzenini bozuyor. Kızların saçını çekiyor.
Halis:Bu benim sorunum değil ki. Derdini oğluma anlat. Ben eğer olurda bir garının saçını çekersem söylenebilirsin.
Cengiz:Vay arkadaş. Ben cahılım bu köy benden cahıl.
Halis:Hocam benim gelişim aslında farklı. Bir maruzatım olacak size.
Cengiz:Söyleyin, dinliyorum.
Halis:Ben köye bir yatırımcı getirdim. Arazi alıp mekan açacak.
Cengiz:Öyle ortamları severim. Arada iki artı ikinin dört olduğunu unutmak lazım.
Halis:Aynen hocam. Birlikte bu işin üstesinden geleceğiz.

Veli Toplantısı..

Cengiz:Sevgili veliler, bugün burda köyümüzün geleceğini şekillendireceğiz.
Burhan:Merak ettim. Ne diyecek acaba yine?
Halis:Lütfen hocamızın konuşmasını bölmeyelim. Belli ki önemli bir mevzu var.
Cengiz:Siz de biliyorsunuz ki, köyümüzün eğitim seviyesi diplerde.
Burhan:Siz gelmeden önce daha iyiydik hocam.
Halis:Siz bakmayın buna hocam. Kendisi her konuda muhalefettir.
Cengiz:Bu sebepten ötürü sizlere önemli bir iş düşüyor. Lütfen çocuklarımızı içkiden, kumardan, kesinlikle karı kızdan uzak tutalım.
Halis:Hoca haklı. Helal sana hocam.
Burhan:Çok saçma la. Küçücük çocuklar içkiyi kumarı nerden bilsinde kullansın?
Cengiz:Bu yüzden biz veliler alkol kullanabiliriz ama çocuklarımız asla. Bu bilinci yerleştirelim köyümüze.
Halis:Hoca çok haklı. Olması gerekende buydu zaten.
Burhan:Ne alaka kardeşim? Bizde kullanmayak, çocuklarımızda bizi örnek alsın ve kullanmasın.
Hocam:Pavyona, karı kıza gidin ama çocuklarınızı o tip yerlerden uzak tutun.
Burhan:Hayır kardeşim, hiç gitmeyin mümkünse. Ne işiniz var o uğursuz yerlerde?
Halis:Bi sus bacanak. Gözünü seveyim bi sus. Ocağıma incir ağcı diktin.
Burhan:Hayır konuşacağım. Haklıyım ve hakkımı savunacağım. Yürüyün arkadaşlar, gidiyoruz.

Köylü Burhan'ın peşinden sloganlar atarak köyün içine yayılır.

Halis ise köy öğretmeni Cengiz'in yanında öylece baka kalır.

Cengiz:Nasıl ama güzel konuştum dimi?
Halis:Evet çok güzel konuştun. O yüzden millet Burhan'ın peşinden gitti.
Cengiz:Şimdi ben ne olacam?
Halis:Seni bilmiyom da benim muhtarlık elden gidiyo galiba.

Halis'in ikna çabaları sonuçsuz kalınca tek çare her şeyi olduğu gibi anlatmakta buldu. Hem de en büyük rakibi Burhan'a.

Aslan Bacanak #Wattys2020Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin