Muhtar 31

33 7 10
                                    

Balkon Konuşması..

Alpat:Sevgisiz Kaygusuz Köyü halkı. Beni muhtar yapan sizlere çok büyük süprizlerim olacak. Bazılarınız evinden olacak. Bazılarınız ise tarlasından. Ama şunu unutmayınki; seven dikilir, diken sevilir. Hepinizin canı cehenneme.

Seçim Sonucu: 3 oy Emrah, 170 oy Alpat.

Peki nasıl oldu da sandıktan böyle bir sonuç çıktı?

Seçimden 3 gün önce..

Burhan:Duydunuz mu olanları?
Emrah:Hayırdır inşallah.
Burhan:Alpat, köylüye makarna ve kömür dağıtmış.
Halis:Hadi kömürü anlarım da, makarna ne la?
Burhan:İtalyan usulü hamırımsı bi yemek. Yapımı çok basit. Misal ben öğrenci olsam, her gün makarna yerim.
Emrah:Bizim de atağa kalkmamız gerekiyor.
Halis:Benim aklıma birşey geldi.

2 Saat Sonra..

Emrah:Senin aklınla yola çıkan kafama sıçayım.
Halis:O biraz zor bacanak. Ama kabul edin, ıhtıyarlara macun vermek mantıklı fikirdi.
Burhan:O macunu biz yapmayaydık iyiydi.
Emrah:Ulan ne kadar ıhtıyar varsa Alpat'ın pavyonuna gitti. Ne anladım ben bu işten.
Halis:Birazda olaya iyi yönünden bakın.
Emrah:Neymiş iyi yönü?
Halis:Bu ıhtıyarlar bizede saldırabilirlerdi.
Burhan:Nasıl bi macun yaptıysa artık, ıhtıyarlar bastonu mastonu bırakıp pavyona koştular. Takma dişini turşu suyunda unutan var ya.

Seçimden 2 Gün Önce..

Halis:Biz bittik.
Emrah:Hayırdır bacanak. Ne oldu?
Halis:Alpat köye çamaşır makinesi getirtmiş.
Emrah:Çamaşır makinesi ne la?
Halis:Kirlilerle beyazların farklı farklı yıkandığı, belli bir sıcaklıkta sıkan, çitileyen ve durulayan makinenin adı.
Emrah:Neyle çalışıyo bu makine?
Halis:Elektirikle.
Emrah:Bizim köyde elektrik mi var?

Alpat:Bakın millet. Bu gördüğünüz aletin adı çamaşır makinesi. Çok kullanışlı bir alet. Şehirdeki kadınlar bunu kullanıyor. Köy kadınlarımızın dere kenarlarında eziyet çekmesine gönlüm el vermedi. Bende şehre gittim, kıydım paraya ve bunu aldım.
Şafak:Patron
Alpat:Ne var la?
Şafak:Bi soru soracam ama kızma.
Alpat:Uzatma da sor artık.
Şafak:Bu makine neyle çalışıyo?
Alpat:Elektrikle.
Şafak:Bu köy de elektrik mi var?
Alpat:Yok mu?
Şafak:Malesef.
Alpat:Biz şimdi elektriği olmayan köye çamaşır makinesi mi getirdik?
Şafak:Evet, birazcık öyle oldu.
Alpat:Hemen geri iade ediyoruz makineyi.
Şafak:Ne diyecem abi ben adama.
Alpat:Sorarsa kol bozuktu dersin.

Seçimden 1 Gün Önce..

Emrah:Ne bu kalabalık ya?
Halis:Alpat, yine bişeyler karıştırıyor ama dur bakalım. Öğreniriz şimdi.

Yer: Köy Meydanı

Alpat:Değerli Kaygusuz Köyü sakinleri. Köyümüze daha makam veya mevki sahibi olmadan hizmete başladım. Muhtar olunca gerisini birde siz düşünün.

Emrah:Ne diyo la bu?
Burhan:Köye bişey getirmiş ama ne getirmiş? Pek bişey anlamadım.

Alpat:Sizin için üşenmedim, erinmedim, gittim Ankara'ya, meclisten siyar çektim. Bu siyar sayesinde köyümüze ışık gelecek.
Köy Halkı: Mıhtar Alpat. En büyük mıhtar bizim mıhtar.

Halis:Bu gidişle biz seçimi kesin kaybetcez. Baksana, adam üşenmemiş, Ankara'dan siyar çekmiş.
Burhan:Bu Alpat'ın parası ve kurnazlığıyla boy ölçüşemeyiz biz.
Emrah:Benim bi fikrim var beyler.

10 Dakika Sonra..

Emrah:Alo. Elektrik idaresi mi? Ben ihbarda bulunacaktım. Kaçak elektrik kullanımı ile ilgili.

2 Saat Sonra..

Jandarma:Kaçak elektrik kullanıyormuşsunuz.
Alpat:Valla ben yapmadım. Hepsini bu Şafak yaptı.
Şafak:Patron, ne diyorsun sen?
Alpat:Gerçekleri söylüyorum.
Şafak:Kurtarsana beni patron.
Alpat:Direnme Şafak. Teslim ol adalete. Adalet mülkün temelidir sonuçta.

Seçimden Önceki Son Gece..

Batuhan:Beni çağırmışsın.
Alpat:Dediğimi yapacak mısın?
Batuhan:Aynen, her şey istediğin gibi olacak.

Seçim Günü..

Cengiz:Bugün köyümüzün kaderini belirleyecek bir oylama yapacağız. Umarım herkes aklına ve mantığına uyanı yapar.
Umut:Müslümanlar arasında kırgınlık olmaz. Bence iki aday, köyün orta yerinde el sıkışmalı.
Emrah:Başarılar dilemek isterdim ama havamda değilim.
Alpat:Başarı benim göbek adım. Kazanacağım bir seçimde rakibime başarılar dilemek bence saçmalık. Dalga geçsem daha iyi.

O sırada köy meydanında kucağında bir bebekle güzeller güzeli bir kadın belirir.

Umut:Sende kimsin be kadın?
Kadın:Ben Emrah denen o soysuzun karısıyım.
Alpat:Vay beee. Olaya bak. Birde bu adama oy verecekti köylü. Kimlerle rekabet yaşıyoruz?

Aslan Bacanak #Wattys2020Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin