Deneme 2..
Köy muhtarı Halis'e göre Kaygusuz halkı gerici, bağnaz, açgözlü ve fakir insanlardan oluşuyordu. Bu köye yatırımı nasıl ikna edebilirdi?
Bu sorunun cevabı aslında çok basitti.
Gerici ve bağnaz bir köye inanç üzerinden gitmek en mantıklı işlemdi.
Yer: Köy Camisi..
Cami imamı köye yeni gelen Umut isimli kurnaz bir hacıydı. Başında takkesi dilinde duası eksik olmazdı.
Umut:Bu köyde ne garular var be. Şu güzelliğe bak. Hay maaşallah. Allahım sen neler yaratıyorsun da sokağa salıyorsun? Allah nazarlardan korusun. Benden alsında ona versin.
Bu duaların hepsi onun yüce gönlünden kopuyordu. Böyle oluncada köy halkı onu bağrına basıyordu.
Umut:Kızınızın da artık evlenme vakti gelmiş yani. Hayırlı bir kısmeti varsa verin gitsin. Siz vermezseniz kendisi verecektir illa ki.
-İmam efendi ben anlamadım. Neyini verecek?
Umut:Gönlünü verecektir diyorum. Birine gönlünü vermeden kaktırın gitsin. Elinizde patlar yoğsa. Kısmetini de çok fazla uzakta aramayın derim. Yanı dibiniz de var aslında birisi.Her gittiği köyde mutlak bir eş bırakıp damat olarak ayrılıyordu. Belki de adaptasyon sürecini böyle atlatıyordu. Böyle bir insana pavyon işini kabul ettirmek de pek zor olamazdı.
Halis:Selamün aleyküm imam efendi.
Umut:Aleyküm selem mıhtar. Nasıl gidiyor işler?
Halis:İyi gidiyor. Siz yardım ederseniz daha da iyi gidecek imam efendi.
Umut:Kaçak sigara mı istiyecen yine?
Halis:Hayır hocam.
Umut:Anladım. Akşam ki dövüşlerden horozumu çekmemi istiyorsun.
Halis:O da değil hocam.
Umut:Borç mu istiyorsun yoğsa? Haberin olsun yüzde yirmi faiziyle alırım.
Halis:Hocam resmen tek başına suç örgütü gibisin. Dışardan bakıldığın da oturaklı bir adam gibi duruyon oysa.
Umut:De hadi ne diyeceğsen.
Halis:Ben köye yatırımcı getirdim. Köyden arazi alıp mekan açacak.
Umut:Bu mekanlarda alkol olacak mı?
Halis:Olacak hocam. Senin için sıkıntı olmaz değil mi?
Umut:Ne sıkıntısı ya? Ben evde rakı yapıyorum. Eğer benden alırsanız alkolü, her türlü yardımı yaparım.
Halis:Aman hocam, bi sıkıntı çıkmasın.
Umut:Hiç bişey olmaz. En fazla görme kaybı yaşarlar. Tıp sürekli gelişiyor, onunda bi çaresini bulurlar yakında.
Halis:Bunu köylüye usturuplu bir şekilde anlatırsan çok iyi olur.
Umut:Sen orasını bana bırak.Cuma ezanından sonra verilen vaaz;
Umut:Ey cemati müslimin. Sizlerde çok iyi bilirsiniz ki alkol dinimizce haramdır. Aynı sebepten ötürü gece kulübü, bar ve pavyon da günahtır. Buralara giden insanlar iyi insanlar değillerdir. Ancak ve lakin arada bir stres atmak her müminin hakkıdır. Ne diyor Şeyh Halis?
Burhan:Şeyh Halis kim ya?
Halis:Bana niye bakıyon? Ben de tanımıyom. Kim acaba?
Umut:Sevgili cemaati müslim. Lütfen kendi aramızda konuşmayalım. Bu söyleyeceklerim çok önemli bir mevzu. Şeyh Halis diyorkine; Ey ehli namus kişilik. Stresi üzerinden at. Kendini huzura ver. Ve işte o zaman görebilirsin tatlı rüyaları. Bu sözden bir çok anlam çıkarabiliriz ey cemaati müslimin. Üstünüzde ki stresi eve taşımayın. Gerekirse alkol ile silin atın. Ferahlayın ve kendinize gelin. Gerekirse pavyona gidin. Tövbe etmek bedava, ey ehli namus kişilik.
Burhan:Bu hoca iyice sapıttı ha.
Halis:Koskoca din adamı sonuçta. Kaçamak yapın diyorsa kesin bi bildiği vardır. Diyanetten yazı gelmiş olabilir.O günden sonra camiye gelen olmadı. Umut ise köyde istenmeyen adam oldu. Bunun en büyük nedenlerinden biri geride bıraktığı kadınların toplaşıp köye gelmesiydi. Bu olaydan sonra köydeki hiç bir kadın kocasını camiye göndermedi.
Bakalım Halis'in sırada ki sır ortağı kim olacak?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Aslan Bacanak #Wattys2020
ComédieHeyecanla okuyacağınız kısa bir güldürü. Samimiyet ve içtenliği bulacağınız Bacanaklarla uzun bir macera. Sıradışı hikayelerle eğleneceğiniz anlara hazırmısınız? Değilmisiniz? Ben beklerim sıkıntı yok.